نیکخواه آزاد در گفت و گو با میزان:

سوم شخص غایب، فیلمی برای کودک است/فیلمی که می‌تواند مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد

کارگردان فیلم سینمایی "سوم شخص غایب" گفت: در این فیلم موفق شده‌ام اثری واقع گرا، ساده و غیرفانتزی بسازم که در عین حال برای بچه‌ها نیز جذاب باشد.

وحید نیکخواه آزاد کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره مضمون فیلم سینمایی "سوم شخص غایب" که با آن در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد گفت: "سوم شخص غایب"، فیلمی واقع گراست. این فیلم هم به نوعی در ادامه دو فیلم قبلی ام "فرزندخوانده" و "گنجشکک اشی مشی" است که کلیتشان درباره بلا‌هایی بود که آدم بزرگ‌ها گاهی بدون این که قصد بدی داشته باشند، بر سر بچه‌ها می‌آورند. موضوع فیلم تنبیه بدنی و فیزیکی است که بعضی از پدران درباره فرزندانشان اعمال می‌کنند.

سوم شخص غایب، فیلمی برای کودک است/سوم شخص غایب می‌تواند مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد//////چهارشنبه
وی ادامه داد: آنچه برای من در این فیلم مهم بود و سال‌ها دوست داشتم در سینما انجام بدهم، ساخت فیلمی واقع گرا بدون فانتزی، خیال پردازی، ترانه و عروسک بود که بتواند بچه‌ها را جذب کند. برای تداعی ذهن می‌توانم فیلم "هفت تیر‌های چوبی" را مثال بزنم که اثری رئالیستی است، اما پر از لحظه‌هایی است که بچه‌ها را درگیر می‌کند.

این کارگردان سینما بیان کرد: به نظرم سینمای کودک این روز‌ها از نظر کیفیت فیلم‌ها دو پاره شده است. فیلم‌ها یا واقع گرا، دارای ریتمی کند و درباره کودکان هستند یا فیلم‌های عروسکی که پر از رنگ و آواز و برای کودک هستند. هدف من در فیلم سینمایی "سوم شخص غایب" ایجاد ترکیبی از این دو فضا بود. فیلمی ساده که برای بچه‌ها هم جذاب باشد.

وی ادامه داد: این فیلم همچنین فیلم اکران نیست بلکه فیلم مدرسه‌ای است. زیرا 80 درصد ماجرای آن در یک مدرسه می‌گذرد. قهرمانان اصلی فیلم ناظم و سرایدار یک مدرسه اند. "سوم شخص غایب" می‌تواند مورد توجه آموزش و پرورش باشد و با نظیر این فیلم‌ها نوعی نظام اکران فیلم برای مدارس ایجاد کرد.

 سوم شخص غایب، فیلمی برای کودک است/فیلمی که می‌تواند مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد
نیکخواه آزاد با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دانش آموزی در سینمای کودک خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت بالقوه دانش آموزان در سینما که معمولا مغفول واقع می‌شود، استفاده کنیم. این ظرفیت به نظرم از نظر اقتصادی راهگشای بسیاری از فیلم‌ها خواهد بود. اگر یک میلیون دانش آموز نیز بلیط نیم بهای سینما را بخرند، سینمای کودک دارای توجیه اقتصادی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر