چشمه دیمه ؛ سخاوت طبیعت کوهرنگ

با این روزمرگی ها و خستگی ها، دل کندن از شهر و امکاناتش خیلی هم سخت نیست. لذت بردن و آسایش در مقصدی تازه شاید کمترین ارمغانش آرامشی باشد که وجودمان را فرا می گیرد.

چشمه دیمه کوهرنگ

با این روزمرگی ها و خستگی ها، دل کندن از شهر و امکاناتش خیلی هم سخت نیست. لذت بردن و آسایش در مقصدی تازه شاید کمترین ارمغانش آرامشی باشد که وجودمان را فرا می گیرد.

لذتِ سپری کردنِ لحظه ها در کنار طبیعتِ زیبا حالمان را خیلی خوب می کند. در طبیعت می توان عمیق تر نفس کشید و برای لحظاتی آرامش واقعی را تجربه کرد. این که کجا بروی فرقی نمی کند، همه جای طبیعت، زیبایی های خودش را دارد اما نو بودنِ مقصد همیشه شور عجیبی در دل ها می اندازد. زیبایی های تازه، مناظر جدید و تجربه ی لحظات فراموش نشدنی همه و همه دست در دست یکدیگر داده اند برای ساختن یک روز خوب.

حالا قصد داریم با سفر به یکی از #جاذبه های طبیعی ایرانِ عزیزمان کمی از خستگی هایمان را به طبیعت بسپاریم و لحظه های شیرینی را رقم بزنیم.

حالا باز هم راهی جاده می شویم. می خواهیم مناظر زیبای طبیعت را در استان چهارمحال و بختیاری جستجو کنیم …

شهر کوهرنگ و روستای دیمه ما را به سوی خود می خوانند…

با کارناوال در #سفر به چشمه دیمه همراه باشید .

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ

در مسیر چشمه دیمه

برای رسیدن به چشمه دیمه 10 کیلومتر از شهر چلگرد که در مرکز کوهرنگ قرار دارد دور می شویم . به روستای دیمه می رسیم و زیبایی ها، ما را در خود غرق می کنند. از کنار خانه ها و زمین های کشاورزی گذر می کنیم و زندگی روستایی با آن صفا و سادگی در نگاهمان جا خوش می کند. کمی آن طرف تر از روستا، چشمه دیمه خودش را به ما می نمایاند.

چشمه دیمه کوهرنگ

چشمه دیمه ؛ سرچشمه زاینده رود

در 100 کیلومتری مرکز استان هستیم و دیمه با همه ی زیبایی هایش پیش رویمان قرار می گیرد .پیش تر زاینده رود از آن سرچشمه می گرفت و امروز محلی برای فراموش کردن خستگی های روزمره است. آب سرد و گوارای آن از زردکوه بختیاری می آید. عمیق ترین قسمت چشمه حدود 2 متر است و این قسمت را به چه آحیدر به معنای چاه آقا حیدر، بزرگ ایلِ کریمیِ بابا احمدی می شناسند.

چشمه دیمه را در 25  آبان 1388 به عنوان هشتاد و چهارمین اثر ملی طبیعی ثبت کرده اند.

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ

آب چشمه دیمه، از بهترین آب های جهان

شاید بتوان آب این چشمه را یکی از بهترین آب های جهان دانست که سرشار از املاح و مواد معدنی است. گفته می شود آب این چشمه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است.

همین ویژگی ها سبب شده است تا آب این چشمه به کارخانه ی آب معدنی کوهرنگ روانه گردد تا هم مورد استفاده ی داخلی قرار گیرد و هم به خارج از ایران صادر شود.

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ

تفریحات و امکانات چشمه دیمه

وجود چشمه و فضای زیبای آن مکان خوبی برای یک گشت و گذار و شکار چند تصویر زیبا از طبیعت است. بساط یک پیک نیک به یاد ماندنی را می شود در نشیمن گاه ها و سکوها  برپا کرد و یک روز فراموش نشدنی ساخت. شاید چشمتان به چادرهای عشایر و زندگی زیبایشان هم افتاد و لذت تماشای صحنه هایی زیبا را تجربه کردید.

در این محل واحد های اقامتی و پذیرایی و سرویس بهداشتی برای استفاده ی گردشگران وجود دارد.

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ
photo by Sina Alidadi

تماشای این ویدئوی هوایی از چشمه دیمه را ازدست ندهید…

در حال بارگذاری ویدئو ...

پوشش گیاهی و جانوری

در اطراف چشمه مراتع حاصلخیز، درختان بلند بلوط، کیکم که درختی از خانواده ی افرا است و دیگر درختان سردسیری به چشم می خورند.

گرگ، روباه، شغال، کفتار و پرندگانی همچون کبک نیز در این منطقه به حیات خود ادامه می دهند.

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ

 بهترین فصل سفر

هوای چشمه دیمه در بهار و تابستان معتدل و دلپذیر است و هرچه به زمستان نزدیک می شود سردتر و برفی تر می شود. حالا باید انتخاب کنید که کدام منظره را ترجیح می دهید. اما بهترین زمان اردیبهشت است که لاله ها می شکفند و لباس تازه ای بر تن طبیعت این منطقه می کنند.

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ
photo by Farzad Afzali

کجا بمونیم ؟

مراکز اقامتی در اطراف چشمه آماده ی خدمت رسانی هستند. همچنین می توانید در کوهرنگ هم اقامت کنید و یکی از روزهای سفرتان را به بازدید از چشمه اختصاص دهید.

چشمه دیمه کوهرنگ
photo by Nazarpour

راه دسترسی

برای بازدید از این چشمه ی زیبا به سوی شهر کرد به جاده بزنید. از آنجا به فارسان و سپس به کوهرنگ بروید و سراغ روستای دیمه را بگیرید. راه تا نزدیک چشمه آسفالت است.

چشمه دیمه کوهرنگ
چشمه دیمه کوهرنگ

پیشنهادات کارناوالی

در سفر به روستای دیمه از سایر جاذبه هایی که در مسیر شما و در شهرکرد و کوهرنگ قرار دارند غافل نشوید.

در سفر به استان چهارمحال و بختیاری که به بام ایران معروف است انتخاب های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. پس حواستان را جمع کنید که برای لحظه لحظه ی سفرتان برنامه داشته باشید.

آراستن طبیعت با زباله، بدترین کاری است که می تواند بدترین زخم ها را بر دل طبیعت به جای بگذارد. پس طبیعت را با زخم ها نیازارید.

در روستای دیمه هم چرخی بزنید و از مناظر زیبای روستایی لذت ببرید.

چشمه دیمه کوهرنگ

سخن آخر

سفر به طبیعت کاری است که آرامش را به شما هدیه می کند.

آیا تا به حال سفری فراموش نشدنی به قلب طبیعت داشته اید؟

چشمه دیمه را از نزدیک دیده اید؟

چه مقاصد طبیعی دیگری را می شناسید؟

نظرات خود را با کارناوال به اشتراک بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر