پاندانوس این گیاه مقاوم با برگ‌های خنجری

پاندانوس گیاهی مقاوم است که به هر شرایط محیطی عادت می‌کند و در حالت بالغ به اندازه ۱۲۰ سانتی متر درمی‌آید. همانطور که گفتیم، برگ‌ها هم بسیار بلند می‌شوند و می‌توانند حتی تا ۹۰ سانتی متر هم رشد کنند.

سرویس سبک زندگی فردا:  اگر به گیاهانی مانند یوکا، لیندا و در کل برگ خنجری‌ها علاقه مندید، پاندانوس می‌تواند گیاه خانگی بعدی‌تان باشد. به نقل از فوت و فن همانطور که از اسم گیاه پیدا است برگ‌ها تیز و خنجر شکل هستند و بعد از رشد واقعا بزرگ می‌شوند.

 

پاندانوس این گیاه مقاوم با برگ‌های خنجری

 

برگ‌های گیاه احتمالا شما را به یاد برگ‌های آناناس می‌اندازند. این برگ‌ها در حاشیه خود دارای حالتی تیز و تیغ مانند هستند، پس از دست زدن به برگ‌ها خودداری کنید تا آسیب نبینید. همچنین اگر در خانه کودک دارید، این گیاه را در جایی قرا دهید که دست او به آن نرسد.

پاندانوس گیاهی مقاوم است که به هر شرایط محیطی عادت می‌کند و در حالت بالغ به اندازه 120 سانتی متر درمی‌آید. همانطور که گفتیم، برگ‌ها هم بسیار بلند می‌شوند و می‌توانند حتی تا 90 سانتی متر هم رشد کنند.

پاندانوس می‌تواند گیاه خانگی خوبی باشد، چرا که عمر نسبتا زیادی می‌کند و می‌تواند تا 15 سال مهمان خانه شما باشد.

شرایط رشد


– نور

پاندانوس به مکانی با نور زیاد و حتی آفتاب مستقیم نیاز دارد. اما همانطور که گفتیم گیاهی مقاوم است و سایه همراه با کمی آفتاب را هم تحمل می‌کند.

آبیاری

گیاه را به خوبی آبیاری کنید، اما آن را بیش از حد و به دفعات زیاد آب ندهید. اجازه دهید در بین دو آبیاری چند سانتی متر از سطح خاک گیاه خشک شود و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید. نباید هیچ وقت اجازه دهید که خاک گیاه کاملا خشک شود. مانند اکثر گیاهان پاندانوس هم در طول فصل رشدش به آبیاری بیشتری نیاز دارد و بعد از آن می‌توان آبیاری گیاه را کاهش داد.

– دما

پاندانوس به آب و هوایی گرم نیاز دارد و نمی‌تواند یخبندان را تحمل کند.

– خاک

این گیاه نسبت به خاکش سخت گیر نیست، اما در خاک اندکی شنی رشد بهتری دارد.

– کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد، بهار و تابستان، با کود‌های مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، هر دو هفته یک بار کود دهی کنید. در طول فصل زمستان که دوره استراحت گیاه است، تنها به یک بار کود دهی در ماه نیاز دارد.

تکثیر


گیاه پاندانوس به وسیله جوانه‌های جانبی که از پایه گیاه مادر رشد می‌کنند، تکثیر می‌شود.

برای تکثیر گیاه در فصل بهار دست به کار شوید و ابتدا صبر کنید تا این جوانه‌ها اندکی بزرگ شوند. وقتی که جوانه‌ها اندکی جان گرفتند، آن‌ها را با استفاده از تیغ یا چاقویی تیز و استریل از گیاه مادر جدا کنید. برش را تا جای ممکن نزدیک به پایه گیاه اصلی بزنید تا ریشه بیشتری برای هر جوانه فراهم کنید. در این هنگام بسیار مواظب باشید تا به گیاه اصلی و جوانه‌ها آسیب نزنید. بعد از جدا کردن جوانه‌ها، گلدانی را پر از خاک پرلیت یا مخلوط پیت ماس و شن (مخلوط‌های خاکی مخصوص جوانه زنی) کنید و هر کدام از جوانه‌ها را در گلدانی جداگانه بکارید. برای گیاهانی جدید مکانی گرم و مرطوب فراهم کنید تا رشد کنند. برای افزایش رطوبت و گرما بهتر است سر گلدان‌ها را با کیسه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید گیاه برای مدتی در همان وضعیت بماند. هر از گاهی کیسه را بردارید، به گیاه آب دهید و دوباره کیسه را بر روی آن بگذارید. این جوانه‌ها در ابتدا سیستم ریشه‌ای ضعیفی دارند (و یا اصلا ریشه ندارند)، اما بعد از کاشت خیلی سریع ریشه خواهند داد.

تعویض گلدان


هر سال بهار گلدان گیاه را عوض کنید تا ریشه‌های بیشتری بدهد و رشد خوبی داشته باشد.

برای تعویض گلدان ابتدا اجازه دهید خاک گلدان گیاه اندکی خشک شود. سپس به کف و دیواره‌های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می‌شود. گلدانی تنها یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. اگر گلدانی که گیاه را در آن می‌کارید چند سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی باشد، رشد گیاه با اختلال مواجه خواهد شد.

گیاه ریشه‌هایی بر روی خاک تشکیل خواهد داد که کار استقامت و نگهداری آن را بر عهده دارند. وقتی گلدان گیاه را عوض کردید، این ریشه‌ها را درون خاک کنید تا گیاه راست بایستد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان