مجسمه آزادی ؛ از گذشته تا به امروز

تاکنون بناهای نمادین بسیاری در جای جای دنیا ساخته شده است. این بناها هر کدام روزهای پر فراز و نشیبی را از زمان آغاز ساخت تا به پایان رسیدن ساخت پشت سر گذاشته اند.

تاکنون بناهای نمادین بسیاری در جای جای دنیا ساخته شده است. این بناها هر کدام روزهای پر فراز و نشیبی را از زمان آغاز ساخت تا به پایان رسیدن ساخت پشت سر گذاشته اند.

روزهایی پر اقتدار و پابرجا و روزهایی را هم به دلیل جنگ ها ویران بوده اند.

این بار کارناوال هم یکی از بناهای تاریخی آمریکا را در نظر گرفته تا به شما معرفی کند. 

می خواهیم به آمریکا سفر کنیم، و مجسمه نمادین آزادی را در این سرزمین بررسی نماییم.

با ما همراه باشید تا از #مجسمه آزادی آمریکا بیشتر بدانیم.

مجسمه آزادی آمریکا

مجسمه آزادی آمریکا

این مجسمه در جزیره آزادی در بندر #نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوش‌ آمد گویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک می‌ آیند درآمده‌ است. این مجسمه که با رویه‌ ای از مس پوشش یافته، در سال 1886 به مناسبت 100 سالگی استقلال آمریکا از بریتانیا و به عنوان نماد دوستی میان فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌ است.

امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور #آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتی‌ها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده می‌کردند.

این مجسمه یک بنای نئو کلاسیک در بندر نیویورک است. 

این مجسمه مسی توسط Frédéric Auguste Bartholdi  طراحی شده است.  او یک مجسمه ساز فرانسوی است که این مجسمه را ساخت و در سال  1886 آن را به به نمایش گزارد.

مجسمه آزادی آمریکا

اطلاعات کلی درباره مجسمه

 ارتفاع کلی آن92 متر  و ارتفاع مجسمه از پاشنه تا به بالای سر  33 متر  می باشد.

  وزن کل مجسمه آزادی 225 تن  و تاج بنا 150 پوند وزن دارد.

هفت اشعه در تاج مجسمه دیده می شود، که نشان دهنده اتحاد 7 قاره جهانی است .

تنها صورت بنا به تنهایی  2.5 متر ارتفاع و کتاب در دست چپ آن 7 متر ارتفاع و 4 متر پهنا دارد.

 پوشش مس خارج از مجسمه آزادی یک اینچ ضخامت دارد (کمتر از ضخامت دو سکه) و رنگ سبز روشن نتیجه هوازدگی طبیعی مس است.

هزینه کل ساخت بنا $102,000 تخمین زده می شود .

مجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا

ایده ساخت و انتخاب طرح مجسمه

ایده اولیه ساخت چنین بنایی توسط Edouard de Laboulaye رییس جمهور فرانسه، که یک متفکر برتر سیاسی بود داده شد.

طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی و سازه درونی آن را گوستاو ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل طراحی کرده‌اند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه بکار رفته انتخاب کرده‌است.

بارتولدی، سر و بازوی مشعل دار را قبل از این که آن به طور کامل تکمیل شود ساخت و سپس این قطعات برای تبلیغ به نمایشکاه بین المللی برده شدند.

برای ساخت این مجسمه مکالمه ای بین مجسمه ساز معروف Frédéric Barthold و یکی از طرفداران الغای برده داری به نام Édouard René de انجام شد. 

مجسمه آزادی آمریکا

چگونگی انتخاب طرح مجسمه آزادی

 این که برای به تصویر کشیدن آزادی از چهره یک زن استفاده شده است به تاریخ آمریکا برمی گردد. در تاریخ این کشور دو شخصیت زن نشان دهنده آزادی هستند. یکی از این شخصیت ها Columbia می باشد که در نقاشی های قدیمی آمریکا دیده می شود و نمادی دیگر تصویر زنی هندی است؛ اما هنرمندان قرن های 18 و نوزدهم برای به تصویر کشیدن آزادی در این مجسمه سعی کردند تا نماد ملیت را از آن بیرون بکشند.

در فرهنگ  فرانسوی ها هم از سربازها به همراه لباس های جنگی استفاده شده بود در حالی که در این تصویر سعی شده بود از حالتی استفاده شود که در آن هیچ نمادی از کلاه خود و لباس جنگ وجود نداشته باشد.  

در نهایت دو طراح اصلی مجسمه پس از بحث وتبادل نظر فراوان به این نتیجه رسیدند که از نماد الهه آزادی در رم باستان استفاده نمایند.

مجسمه آزادی آمریکا

کاربردهای تصویر مجمسه آزادی 

از این مجسمه در سرتاسر دنیا در اندازه های مختلف به نمایش در می آید به طور مثال از این مجسمه به اندازه یک چهارم اندازه واقعی آن در موزه بروکلین وجود دارد. از تصویر این مجسمه در حال حاضر در ضرب سکه و تمبرها استفاده می شود. 

زنان بسکتبالیست آمریکایی بر روی آرم لباس های خود از این مجسمه استفاده می کنند.

هم چنین بر روی پیراهن بازیکنان ملی هاکی هم تصویر مجسمه آزادی دیده می شود.

بازیکنان مرد تیم های ملی بسکتبال در آمریکا هم از تصویر مجسمه آزادی استفاده می کنند.

مجسمه آزادی آمریکا

تغییرات فانوس در مجسمه

هنگامی که  در اوایل ساخت مشعل بنا روشن شد بسیار کم نور بود به صورتی که از منهتن به سختی نور آن دیده می شد.

مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید نور آن را بیشتر کنند و به همین دلیل شروع به فروش اوراق قرضه کردند تا پولی را برای افزایش نور مشعل جمع کنند.

در سال 1901 رییس جمهور Theodore Roosevelt دستور داد تا مجسمه را به  وزارت جنگ منتقل کنند تا در آن جا برای بهبود نور مشعل فعالیت هایی را انجام دهند.

پس از انجام تغییرات این مجسمه مانند نقطه عطفی بود برای کسانی که به این منطقه وارد می شدند و به طرز قابل توجهی آن ها را تحت تاثیر قرار می داد.

مجسمه آزادی آمریکا

بازسازی ها

در سال 1982 این موضوع مشخص شد که مجسمه نیاز به بازسای دارد. مطالعات هم چنین نشان داد بازوی راست مجسمه به طرز نادرستی به بدنه متصل شده است و هنگام بادهای شدید امکان سقوط آن وجود دارد.

در سال 1982 برای ترمیم دست آن توسط Ronald Reagan کمیته ای تشکیل شد و پس از جمع آوری کمک های مردمی در سال 1984 ترمیم آن آغاز گردید.

 تمام حفره های داخل پوشش مسی پر شده و حتی مشعل آن با یک نمونه کپی شده جایگزین گردید.

بعدها مشعل با پوششی از طلای 24 عیار پوشانده شد تا در هنگام روز درخشندگی طلا را داشته باشد و در هنگام شب هم با با لامپ های نئونی قدرتمند از فاصله های بسیار دور روشنایی آن مشخص باشد.

درهای بهتری را برای ورودی آن نصب کردند به همراه آسانسوری اضطراری  که تا شانه های مجسمه بالا می آمد. همچنین میله های آهنی را که مس پوشش خارجی را به پوشش داخلی متصل می کرد، با میله های استیل جایگزین نمودند.

مجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی آمریکا

روزهای ممنوعیت بازدید

 در اوایل سال 1980 تشخیص داده شد که بیشتر قسمت های آن نیاز به بازسازی دارد و به منظور بازسازی در بیشتر روزهای سال این بنا به روی عموم مردم بسته بود .

 به دلایل امنیتی  بعد از حملات 11 سپتامیر دوباره این بنا در سال  2001 بسته شد و سپس در سال 2004 گشوده شد.

برای بازسازی مشعل و پایه آن از 28اکتبر 2012 بسته بود و در این هنگام  به آن  پله و ساختارهای امنیتی دیگری هم اضافه شدند.

پس از آن هنگام بازگشایی، بعد از یک روز دوباره به دلیل اثرات شدید طوفان بسته شد و دوباره از سال 2013 روز 4 ژوئیه گشوده شد.

مجسمه آزادی آمریکا

تاریخچه مجسمه آزادی آمریکا

در واقع این مجسمه هدیه ای از فرانسوی ها به مردم آمریکا است. چهره آن نماد یکی از الهه های رومی است که مشعلی را به دست دارد. این مجسمه نماد آزادی در امریکا می باشد و در واقع از یک زاویه به مهاجرت کنندگان خوشامد می گوید. این مجسمه در فرانسه ساخته شد و سپس در جعبه  حمل شد و به جزیره Bedloe’s منتقل گردید.

ساخت مجسمه آزادی با 46 متر ارتفاع توسط آرشیتکت فرانسوی، فردریک آوگوست بارتولدی در 1875 آغاز شد و در 1884 به پایان رسید. این مجسمه به صورت 350 قطعه مجزا به آمریکا فرستاده شد، و در بندر نیویورک کنار رود هادسون درجنوب منهتن جای گرفت.

هنگامی که بارتولدی در فرانسه مشغول ساخت مجسمه بود به مهندسانی هم احتیاج داشت تا ساختار آن را طراحی کنند. معمار Richard Morris Hunt در سال 1844 شروع به طراحی ساختار آن کرد.

  قبل از ساخت مجسمه ابتدا بازوی آن ساخته شد و در سال 1876 در پارک میدان مدیسون در منهتن  نمایش داده شد.

در سال 1885 برای ادامه ساخت این مجسمه نیاز به کمک های مالی بودند به همین دلیل شروع به جمع آوری کمک از مردم کردند.  Joseph Pulitzer برای جمع آوری کمک دست به کار شد و سپس بعد از جمع آوری کمک ها ادامه ساخت آن ممکن گردید.

جمع آوری کمک های مالی در سال 1885 به پایان رسید و ساخت و شاز بدنه آن در سال 1886 تمام شد.

تا سال 1901 تحت مراقبت انجمن فانوس امریکا بود د سال 1933 به مراقبت و مدیریت از بنای یادبود ملی به خدمات پارک های ملی منتقل شد. در 30 جون 1916 به خاطر بمب گذاری خرابکاران آلمانی، این بنا به خصوص دست راست که مشعل در آن بود آسیب دیدگی جزیی پیدا کرد به همین دلیل حدود 10 روز در آن را بستند تا تعمیرش نمایند. 

100 هزار دلار هم برای تعمیر هزینه صرف شد.

در 7 سپتامبر 1937 نام جزیره Bedloe که مجسمه در آن قرار دارد به جزیره آزادی تغییر یافت.

در سال 1984 این اثر در مجموعه آثار ملی یونسکو به ثبت رسید. از نظر سازمان یونسکو این بنا شاهکاری از روح انسان است.

بارتولدی

اطلاعات تکمیلی و بازدید

جنوب جزیره Ellis و در بالای جزیره نیویورک واقع شده است. هر دو جزیره به دولت فدرال آمریکا در سال 1800 واگذار گردید. در توافقی که در سال 1834 بین دولت آمریکا و نیوجرسی انجام شد این در این دو جزیره حریم بین دو ایالت مشخص شد و حالا قسمتی از جزیره آزادی در نیویورک و نیوجرسی واقع شده است. برای بازدید از این مجسمه نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید، اما برای استفاده از کشتی ها و خدمات اسکله باید هزینه پرداخت نمایید.

 کسانی که مایل به بالارفتن از پله هاهستند باید بلیط جداگانه تهیه نمایند و تعداد 240 نفر می توانند از آن دیدن کنند.

آدرس: آمریکا، جزیره آزادی، نیوجرسی 10004

َAddress:  Liberty Island, New York City, NY 10004

بارتولدی

سخن اخر

از این مجسمه دیدن کردیم و لذت بردیم . دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان