به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب با نگاهی به ظهور تاریخی «مصرف» از دیدگاه سیاسی، اقتصادی و اخلاقی، توسعه مصرف را بهمثابۀ یکی از اجزای مهم در زندگی روزمره بررسی و با رویکردهای جامعهشناختی، نظریات مصرف و عملکردهای مصرفی در حوزههای خاص و مختلف تبیین میکند. پژوهشگر این اثر، مصرف را با معنای اجتماعی در ارتباط میداند و آن را جایی برای بیان تمایزات اجتماعی تلقی میکند.
از ویژگیهای بارز این اثر آن است که خواننده را با نظریات اصلی و شاخههای مهم جامعهشناسی مصرف آشنا میکند. نویسنده همچنین با تلفیق این نظریات با پژوهشهای کاربردی و با استناد به پژوهشهای مرجع و معتبر در حوزههای تخصصی به ارائه نتایج میپردازد.
«اشیاء، کالاها و غیرکالاها»، «مغازهها و خریدکردن»، «تبلیغات»، «مجلات زنان»، «خانه»، «غذا و نوشیدنی»، «توریسم»، «بدن» و «مد و پوشاک» برخی از عناوین فصلهای این کتاب است.
کتاب «درآمدی بر جامعهشناسی مصرف» در 383 صفحه و با قیمت 29 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.