باکس آفیس آخر هفته: The Nun اکرانی پرشکوه را در ایالات‌متحده رقم می‌زند

کمپانی وارنر Warner همچنان در صدر جدول باکس آفیس بااقتدار فرمانروایی می‌کند. فیلم ترسناک فرا طبیعی «راهبه» The Nun با اکران رؤیایی 53.5 میلیون دلاری از 3876 سالن سینما روبرو شد و عنوان بزرگ‌ترین اکران ماه سپتامبر در تمام تاریخ را در آمریکای شمالی، بدون در نظر گرفتن تورم، تصاحب کرد.
این فیلم مثبت 17 سال بزرگ‌ترین اکران در بین قسمت‌های مختلف مجموعه فیلم «احضار» Conjuring را داشته است. پنجمین قسمت این مجموعه فیلم از کمپانی‌های نیولاین New Line و سفران Safran در خارج از آمریکا هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با فروختن 77.5 میلیون دلار در 60 مارکت به جمع فروش جهانی 131 میلیون دلار در ابتدای راه دست یافت.در آمریکای شمالی، فیلم «آن» It در سال گذشته (با فروش 123.4 میلیون دلاری) رکورددار سابق بزرگ‌ترین اکران در ماه سپتامبر بود.
«راهبه» The Nun از کمپانی وارنر Warner به‌راحتی مقام قهرمانی باکس آفیس را از چنگ فیلم دیگر این کمپانی، به نام «آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians که به مدت سه هفته‌ی متوالی در صدر جدول باکس آفیس جا خوش کرده بود، ربود.
«آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians در چهارمین آخر هفته‌اش دیگر تاب مقاومت نداشت و با فروش 13.6 میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته و جمع فروش داخلی خود را تا پایان روز یکشنبه به 136.2 میلیون دلار رساند. این کمدی-رمانتیک به کارگردانی جان ام. چو Jon M. Chu در خارج از آمریکا هم 5.6 میلیون دلار در 23 مارکت فروخت و به جمع فروش خارجی 28.5 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 164.7 میلیون دلار دست یافت.این اولین بار در 25 سال اخیر هالیوود است که یک استودیو جایگاه‌های اول و دوم جدول باکس آفیس را به مدت چهار هفته‌ی متوالی تصاحب کرده است، در ابتدا با «مگ» The Meg، «آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians و حالا «راهبه» The Nun. «مگ» The Meg در پنجمین آخر هفته‌ی اکران خود با 6 میلیون دلار فروش به جمع فروش داخلی 131.6 میلیون دلار رسید. این فیلم کوسه‌ای پس از به ثمر رساندن جمع فروش 492 میلیون دلاری تا پایان یکشنبه، آماده‌ی گذر از مرز فروش 500 میلیون دلاری است.
داستان «راهبه» The Nun به کارگردانی کارین هاردی Corin Hardy، در سال 1952 روایت می‌شود و درباره‌ی یک راهبه‌ی تازه‌کار (با بازی تیسا فارمیگا Taissa Farmiga) و یک کشیش کاتولیک (با بازی دمیان بیچیر Demian Bichir) است که برای بررسی خودکشی مشکوک یک راهبه در صومعه‌ای در رومانی فرستاده شده‌اند. این فیلم بازخوردهای ضعیفی دریافت کرد و حتی بدتر از آن، امتیاز C در سینمااسکور نصیبش شد، اما ظاهراً هیچ‌کدام از این‌ها مهم نبود.جف گلدستاین، مدیر پخش وارنر Warner، گفت: “ما در بدو ورود به آخر هفته می‌دانستیم که «راهبه» The Nun وضعیت خیلی خوبی ندارد، اما نمی‌توانستیم چنین سطحی از موفقیت را برای آن متصور شویم.”
«راهبه» The Nun اسپین‌آفی از «احضار 2» The Conjuring 2 است که در آن پاتریک ویلسون Patrick Wilson و ورا فارمیگا Vera Farmiga (خواهر بزرگ‌تر تیسا Taissa) در نقش کارآگاهان پدیده‌های فرا طبیعی، اد Ed و لورین وارن Lorraine Warren ایفای نقش می‌کنند. در سال 2013، «احضار» The Conjuring با 41.9 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران شد و قسمت دوم آن در سال 2016 توانست 40.4 میلیون دلار بفروشد. «آنابل» Annabelle، اسپین‌آف «احضار» The Conjuring در سال 2014 اکران 37.1 میلیون دلاری را تجربه کرد، درحالی‌که «آنابل: آفرینش» Annabelle: Creation با 35.1 میلیون دلار فروش در پاییز 2017 اکران شد.«نعناع» Peppermint از کمپانی اس‌تی‌اکس‌فیلمز STXfilms، فیلم اکشن جدیدی است که در آن جنیفر گارنر Jennifer Garner بازی می‌کند و به کارگردانی پیر مورل Pierre Morel (کارگردان فیلم «ربوده‌شده» Taken) ساخته شده است. این فیلم با 13.3 میلیون دلار فروش از 2980 منطقه در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.
این فیلم در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes امتیاز بسیار پایین 16 درصد را دریافت کرده است. مخاطبان اقبال بیشتری به «نعناع» Peppermint نشان داده و امتیاز B+ را در سینمااسکور به این فیلم داده‌اند.«جستجو» Searching از کمپانی اسکرین جمز Screen Gems فیلم ترسناکی درباره‌ی یک کودک گم‌شده از یک خانواده‌ی کره‌ای-آمریکایی است که در بی اریا Bay Area زندگی می‌کنند. این فیلم در دومین آخر هفته‌ی اکران خود با 4.5 میلیون دلار فروش — تنها 26 درصد افت نسبت به هفته‌ی گذشته — به جمع فروش ده روزه‌ی 14.3 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. این فیلم در خارج از آمریکا با فروختن 7.5 میلیون دلار به جمع فروش خارجی 17.7 میلیون دلار، ازجمله 12.9 میلیون دلار در کره‌ی جنوبی، دست یافت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر