ماهان شبکه ایرانیان

اختصاصی میزان /

دفع حملات سنگین نیرو‌های مزدور در غرب استان الجوف

از شمال یمن خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در غرب استان «الجوف» ادامه دارد و نیرو‌های مزدور ضربات سنگینی را در این محور متحمل شده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از شمال یمن خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در غرب استان «الجوف» ادامه دارد و نیرو‌های مزدور ضربات سنگینی را در این محور متحمل شده اند.

به گفته منابع میدانی، قبیله‌های «ذوحسین و ذو محمد» هم صد‌ها تن از جوانان مسلح خود را برای کمک به نیرو‌های یمنی به جبهه‌های عملیاتی غرب استان «الجوف» اعزام کردند؛ قابل ذکر است «ذوحسین و ذو محمد»، 2 قبیله بزرگ استان الجوف محسوب می‌شوند.

یگان‌های ارتش، رزمندگان انصارالله و نیرو‌های قبیله‌های «ذوحسین و ذو محمد» در غرب استان الجوف در تلاش هستند مناطق اشغالی را در بخش‌های «خب و الشعب» دوباره به کنترل در بیاورند.

به گزارش میزان، همزمان با عملیات نیرو‌های یمنی، صد‌ها تن از نیرو‌های مزدور حملات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگرد‌های سعودی علیه نیرو‌های یمنی در منطقه «الیتمه» در غرب استان الجوف انجام دادند.

نیرو‌های یمنی در گام نخست با امکانات خود موفق شدند نیروی هوایی رژیم سعودی را از آسمان غرب استان الجوف عقب برانند و در ادامه هم 2 خودروی نظامی نیرو‌های مزدور را با شلیک موشک‌های حرارتی منهدم کردند.

نیرو‌های یمنی با پشتیبانی یگان موشکی و پس از 3 ساعت درگیری سنگین در این محور موفق شدند حملات نیرو‌های مزدور را به طور کامل دفع کنند؛ 60 تن از نیرو‌های مزدور در جریان این درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

منطقه «الیتمه» ماه گذشته به کنترل نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله یمن درآمد و علاوه بر تامین امنیت بیشتر غرب استان الجوف، یک سپر دفاعی برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های مزدور به سمت شرق استان‌های عمران و صعده تشکیل شد.

به گزارش میزان، نیرو‌های مزدور درصدد هستند با اشغال مناطق غربی استان الجوف به دروازه شرقی استان‌های صعده و عمران برسند، اما با واکنش قاطع نیرو‌های یمنی ناکام مانده اند؛ در حال حاضر بیش از 75 درصد استان الجوف در اشغال نیرو‌های مزدور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان