ماهان شبکه ایرانیان

معاون فناوری اطلاعات دادگستری گلستان عنوان کرد

دیجیتالی شدن پرونده‌ها با فعال شدن دفاتر خدمات الکترونیک

رسولی گفت: با فعال شدن دفاتر خدمات الکترونیک، پرونده‌ها از بدو تشکیل، دیجیتالی می‌شوند که این امر علاوه بر این که قلم و کاغذ را از دادگاه‌ها حذف می‌کند، امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده را بدون مراجعه به دادگستری فراهم می‌کند.

سید محسن رسولی معاون دادگستری گلستانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، حجت الاسلام سید محسن رسولی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان گفت: تا پایان امسال، دفاتر خدمات قضایی الکترونیک در همه حوزه‌های قضایی گلستان راه اندازی می‌شود.

وی گفت: فراخوان برای راه اندازی این دفاتر سال گذشته منتشر شد و پس از این که متقاضیان مراحل گزینش و اختبار (سنجش صلاحیت های علمی و عملی متقاضیان ) را با موفقیت طی کنند این دفاتر، آغاز  به کار خواهند کرد.

حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود: مصاحبه متقاضیان از 23 فروردین آغاز می‌شود و افراد برای آگاهی از تاریخ و ساعت مصاحبه خود باید به سایت دادگستری استان به آدرس http://dadgostari-gs.ir مراجعه کنند.

وی گفت: این دفاتر با هدف برون سپاری بخشی از امور اداری دستگاه قضایی به بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

رسولی گفت: در گلستان دو دفتر خدمات قضایی الکترونیک در شهرستان گرگان فعال است که تاکنون فعالیت‌هایی مانند ثبت دادخواست‌های حقوقی، دادخواست‌های تجدید نظرخواهی، واخواهی (اعتراض به آرای غیابی) و ثبت نام  ابلاغ الکترونیک به این دفاتر سپرده شده است.

معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری گلستان با بیان اینکه به تدریج بخش دیگری از فعالیت‌های دادگستری به این دفاتر سپرده خواهد شد گفت: با فعال شدن دفاتر خدمات الکترونیک، پرونده‌ها از بدو تشکیل، دیجیتالی می شوند که این امر علاوه بر این که قلم و کاغذ را از دادگاه‌ها حذف می کند، امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده را بدون مراجعه به دادگستری فراهم می‌کند.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان