رئیس کل دادگستری گلستان:

رسیدگی به جرایم فضای مجازی تخصصی‌تر می‌شود

هادی هاشمیان گفت: به منظور هماهنگی و رسیدگی تخصصی به جرایم فضای مجازی، کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان پلیس فتا و قضات دادسرا‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه مسئولان قضایی و انتظامی این استان گفت: با گسترده‌تر شدن فعالیت کاربران در فضای مجازی، میزان تخلفات در این حوزه هم بیشتر می‌شود و لازم است دانش قضات ما در این زمینه به روز شود و افزایش یابد.

وی تصریح کرد: شعب تخصصی رسیدگی به جرایم فضای مجازی در همه حوزه‌های قضایی استان فعال است و به شکایت‌های مردم در این حوزه رسیدگی می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ساماندهی واحد‌های اجرای احکام یکی از برنامه‌های اصلی دادگستری در سال 97 است افزود: برای تحقق این هدف همکاری نیروی انتظامی در زمینه احکام جلب ضروری است و باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود از ممنوعیت استفاده از کارشناسان خبره در پرونده‌های تصادفات هم خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که به همه حوزه‌های قضایی استان ارسال کرده ایم استفاده از نظر کارشناسان خبره در جایی که کارشناس رسمی دادگستری وجود دارد خلاف قانون است.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این نشست با قدردانی از تعامل دادگستری گلستان با نیروی انتظامی استان گفت: راهکار‌های تسهیل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری نشست قضایی و انتظامی در استان است.

در این جلسه معاونان قضایی رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهان انتظامی استان نیز حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر