رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان به میزان خبرداد

سازش ۶۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی از محاکم و دادسرا‌ها به شورای حل اختلاف / صلح و سازش در ۲۱ پرونده قتل

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: ۳۸ شعبه ویژه صلح و سازش در دادسرا‌ها و محاکم استان مستقر است که ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به شعب مذکور با سازش طرفین مختومه شد. تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۵ تیر ۱۳۹۸

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان همزمان هفته با گرامیداشت هفته قوه قضاییه عملکرد یکساله شورا‌های حل اختلاف استان گلستان را تشریح کرد و گفت: سال گذشته بیش از 100 هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد که نسبت به سال 96، رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سازش 38 درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان در سال 97، افزود: هم اکنون اعضا و کارکنان 38 شعبه ویژه صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی از سوی محاکم و دادسرا‌های سراسر استان را به کمک علما، ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در بین طوایف، رسیدگی می‌کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه در سال گذشته 21 پرونده قتل توسط اعضا شعب به سازش ختم شد، تصریح کرد: در سال گذشته 60 درصد پرونده‌های ارجاعی از محاکم و دادسرا‌های سراسر استان به شعب شورا با سازش طرفین و اصلاح ذات البین به آشتی و دوستی منجر شد.

جعفری از علما، ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در بین طوایف خواست تا برای اشاعه فرهنگ صلح و سازش و افزایش سازش در میان مردم شورای‌های حل اختلاف را کمک کنند.
 
 

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان