سردرد جنسی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

سردرد جنسی نوعی از سردرد است که که ممکن است قبل، حین و یا بعد از رابطه جنسی اتفاق افتد. سردرد جنسی معمولا طولانی مدت نیست و به ندرت طی زمان زیادی بهبود می‌یابد، اما عدم رسیدگی به این نوع سردرد‌ها می‌تواند بر روی زندگی و رابطه زوجین اثر منفی بگذارد.

وب‌سایت الو دکتر: سردرد جنسی نوعی از سردرد است که که ممکن است قبل، حین و یا بعد از رابطه جنسی اتفاق افتد. سردرد جنسی معمولا طولانی مدت نیست و به ندرت طی زمان زیادی بهبود می یابد اما عدم رسیدگی به این نوع سردرد ها می تواند بر روی زندگی و رابطه زوجین اثر منفی بگذارد. با خواندن این مقاله بیشتر در مورد سردردهای جنسی اطلاعات کسب کنید.

 

علت سردرد های جنسی

در مورد این نوع سردرد یافته های کمی در دست است. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده اند که این نوع سردرد به علت افزایش ناگهانی فشار خون در حین رابطه جنسی و علل خصوص در هنگام اوج لذت جنسی است که باعث بروز این سردرد می شود.

از سوی دیگر هیچ شواهدی مبنی بر این قضیه که سردرد مقاربتی در افرادی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند شایع تراست، وجود ندارد. همچنین سردرد مقاربتی در افراد جوانتر شایع تر است در حالی که فشار خون بالا در افراد مسن شایع تراست.گاهی اوقات سردرد مقاربتی زمانی رخ می دهد که فرد تحت تاثیر استرس عاطفی شدیدی قرار دارد.

 

سردرد جنسی

 

علائم و نشانه های سردرد مقاربتی

این سردرد ابتدا به شکل مبهم و در دو طرف سر شروع می شود .

می تواند همراه با سفتی گردن و گرفتگی ماهیچه های فک باشد .

سردرد به آرامی و قبل از اوج لذت جنسی شکل می گیرد .

با افزایش هیجان جنسی، سردرد نیز شدید می شود .

 

تاثیر سردرد بر روابط جنسی

معمولاً زمانی که بدن از هر نوع دردی در رنج است، هیچگونه تمایلی به ایجاد رابطه ندارد. دکتر Stephen F. Grinstead مشاور خانواده و مدیر مرکز ترک اعتیاد در ساکرامانتو کلیف، می گوید: اکثر بیماران من که از سردردهای مزمن و میگرنی رنج می برند، در زندگی زناشویی خود دچار سردمزاجی هستند. دردهای مداوم، سطح سروتونین (که نوعی انتقال دهنده عصبی در مغز و مشخص کننده خلق و خوی است) را کاهش می دهد.

سروتونین ماده شیمیایی در بدن است که موجب خوش رفتاری فرد می شود. دکتر Grinstead توضیح می دهد که کاهش سطح این ماده در بدن باعث افسردگی و عدم تمایل به ایجاد رابطه جنسی می شود. افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند، به علت افسردگی، تمایلات جنسی خود را سرکوب می کنند.

 

خطرات سردرد های جنسی چیست؟

خون ریزی مغزی

تومور مغزی

فشار خون پایین

بیماری جدی مهره گردن

التهاب مغز

 

پیشگیری از سردرد جنسی

گاهی اوقات با متوقف کردن فعالیت جنسی قبل از ارگاسم می توان از سردرد جنسی پیشگیری کرد. غیر فعال بودن در طول رابطه جنسی هم می تواند به پیشگیری از سردرد جنسی کمک کند.

 

درمان سردرد بعد از رابطه جنسی

معمولا این نوع سردرد نیاز به مراجعه به پزشک ندارد و به خودی خود درمان می شود. اما در صورتی که به پزشک مراجعه کنید به احتمال زیاد از شما می خواهد که در زمان های خاصی رابطه جنسی نداشته باشید. به غیر از این موارد ممکن است داروهای پیشگیری زیر را نیز تجویز کند:

مصرف روزانه داروهای مسدود کننده های بتا مانند پروپرانولول برای کمک به جلوگیری از سردرد مقاربتی مناسب است. این داروها تنها در صورتی که بیمار سابقه سردرد مقاربتی مکرر داشته باشد تجویز می شود.

داروهایی مانند ایندومتاسین (ایندوسین) که فقط باید از آن ها گاهی اوقات استفاده کرد. این داروهای جزء داروی ضد التهابی هستند. مصرف تریپتان نیز یک ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت جنسی برای جلوگیری از سردرد مقاربتی مناسب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان