ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان حج و زیارت:

امنیت حجاج مهمترین مسئله حج برای ما بود/ کاهش آمار جانباختگان و بیماری‌های حجاج در حج ۹۷

محمدی اظهار داشت: امنیت و آسایش حجاج اولین و مهمترین مسئله‌ای بود که به آن توجه داشتیم.

امنیت حجاج مهمترین مسئله حج برای ما بود/ کاهش آمار جانباختگان و بیماری‌های حجاج در حج 97

امنیت حجاج مهمترین مسئله حج برای ما بود/ کاهش آمار جانباختگان و بیماری‌های حجاج در حج 97به گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که ظهر امروز (یک شنبه) برگزار شد، از نحوه برگزاری حج تمتع در سال جاری گزارش داد و گفت: در حج امسال 86 هزار نفر در قالب 588 کاروان به حج مشرف شدند و آخرین پرواز حجاج ایرانی صبح امروز ساعت 5 صبح به وطن بازگشتند.

وی با بیان اینکه حدود 12 درصد زائران بالای 70 سال سن داشته اند، بیان کرد: حدود 48 درصد زائران آقا و نزدیک 52 درصد خانم بودند. همچنین 24 درصد زائران زیر 50 سال سن داشتند.

محمدی اظهار داشت: امنیت و آسایش حجاج اولین و مهمترین مسئله‌ای بود که به آن توجه داشتیم.

وی در ادامه حج امسال را حج موفقیت آمیزی دانست و عنوان کرد: برنامه ریزی دقیق، آسیب شناسی 24 گروه، آموزش های لازم به زائران، زمان بندی اجرای دقیق، نظر سنجی روزانه و مستمر و برخورد روزانه با حجاج از علت های موفقیت حج و رضایت حجاج بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: همکاری تمامی دستگاه ها، همراهی و همدلی آنان کمک بسزایی در اجرای برنامه های ما داشت.

محمدی با اشاره به اینکه تعداد بیماری های امسال نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته است، افزود: تعداد بیماری ها و فوتی ها امسال بسیار کم بوده است به گونه ای که سال گذشته 33 نفر و در حج امسال 10 نفر فوتی داشته ایم که نشانگر رعایت نکات پزشکی است.

وی با بیان اینکه تیم های اجرایی نتوانستند اعمال حج را به جا آورند، اضافه کرد: ستاد بحران یکی از مهم ترین ساختارها بود که این ستاد آمادگی لازم در تمامی زمینه ها و حوادث را داشت تا در صورت بروز حادثه بتوانند به حجاج خدمات ارائه دهند.

در حال تکمیل ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان