پارک های شمال و شرق تهران ؛ خوش گذرانی در پایتخت

برای اینکه لحظات خوبی را در پایتخت همیشه بیدار ایران تجربه کنید و با فرصت های تفریح و گشت و گذار در آن آشنا شوید باید شناخت خوبی نسبت به اماکن تفریحی تهران داشته باشید. برای گذراندن لحظات خوش در کنار خانواده و دوستانتان در کلانشهری همچون تهران، پارک ها گزینه های خوبی هستند که امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند.

برای اینکه لحظات خوبی را در پایتخت همیشه بیدار ایران تجربه کنید و با فرصت های تفریح و گشت و گذار در آن آشنا شوید باید شناخت خوبی نسبت به اماکن تفریحی تهران داشته باشید. برای گذراندن لحظات خوش در کنار خانواده و دوستانتان در کلانشهری همچون تهران، پارک ها گزینه های خوبی هستند که امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند.

چندی پیش راهی غرب این شهر شدیم و در مطلب پارک های غرب تهران پارک های مناطق غربی تهران را به شما معرفی کردیم و به هر یک سری زدیم. همه ی اطلاعاتی را که ممکن است در مراجعه به این پارکها و خلق خاطرات خوش احتیاج داشته باشید در اختیارتان قرار دادیم تا انتخاب درستی برای گذراندن یک روز خوب داشته باشید.

این بار قصد داریم به مناطق شمالی و شرقی تهران رفته و پارک های این مناطق را از نظر بگذرانیم.

همراه ما باشید تا دیدنی ها، امکانات و تفریحات پارک های شمال و شرق تهران را برایتان به تصویر بکشیم تا در تعطیلات و اوقات فراغت از فرصت هایتان برای گشت و گذار در این پارک ها نهایت بهره را ببرید.

با کارناوال همراه باشید…

پارک های شرق تهران

1- پارک جمشیدیه

آنچه امروز با عنوان #پارک جمشیدیه شناخته می شود در گذشته باغی بود که تحت تملک شخصی به نام جمشیدالدوله قرار داشت. او در ابتدا تصمیم گرفت در این محل خانه سالمندان احداث کند اما بعدها قسمت وسیعی از ملک خود را برای احداث پارک در اختیار شهرداری قرار داد؛ پارکی که امروز آن را با عنوان پارک جمشیدیه می شناسند.

اگر تمایل به پیاده روی در شیب را دارید و به دنبال مکانی برای تجربه ی آب و هوای خنک هستید رفتن به این پارک را فراموش نکنید. تماشای چشم اندازی از تهران در این پارک بسیار لذت بخش است.

نظم موجود در نحوه ی قرارگیری درختان پارک کاملا طبیعی می باشد و گیاهانی همچون اقاقیا، چنار، نارون، بیدمجنون، زبان گنجشک، افرای سیاه، سرو، بلوط، زردآلو، سیب، گلابی و گیلاس در آن دیده می شود. به هنگام گذر از میان پارک متوجه کفپوشهای سنگی ناهمواری در سطح آن می شوید که طبیعت پارک های جنگلی را برایتان تداعی می کند. در سراسر پارک تندیس های متعدد با مفاهیم طبیعی، فرهنگی و عرفانی قرار دارند .محوطه کنار برکه و آبنما بهترین مکان برای تجربه ی لحظاتی توام با آرامش است. قفس های پرندگان نیز در  پارک دیده می شوند.

امکانات پارک جمشیدیه عبارت اند از:

از جمله امکانات این پارک می توان به نمازخانه، نگارستان جمشیدیه، آمفی تاتر، آلاچیق، رستوران و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

برای آشنایی کامل با این پارک زیبا مطلب پارک جمشیدیه ; بوستانی سنگی در شمالی ترین نقطه پایتخت را در کارناوال بخوانید.

آدرس: خیابان شهید باهنر – خیابان شهید امیدوار     

 تلفن:22287793

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 1 ناحیه 4 1356 69000 متر مربع
پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه

2- پارک قیطریه

در محل #پارک قیطریه یک باغ شخصی وجود داشته است که در حدود 160 سال پیش و در زمان اتابک اعظم توسط شخصی به نام صارم الدوله از نوادگان قاجار ساخته شد. این باغ بعد از صارم الدوله به همسر و سپس به نوه های وی رسید. در سال 1352 قسمتی از این باغ به دلیل قرارگیری در محدوده شهری توسط شهرداری تهران به پارک تبدیل شد و در سال 1372 مابقی باغ شخصی توسط شهرداری خریداری و به پارک اضافه گردید.

راه های درون پارک به صورت تو در تو هستند و به همین دلیل محل مناسبی را برای ورزش و پیاده روی لذت بخش فراهم آورده اند. گذر از میان پارک در سایه سار درختان تجربه ای است که هیچگاه لذتش را فراموش نخواهید کرد.

طراحی پارک به صورت آزاد با نظم طبیعی می باشد و در آن از خطوط غیر منظم و ارگانیک استفاده شده است. گیاهانی که در این پارک به چشم می خورند عبارتند از : اقاقیا، بلوط، نارون، داغداغان، گردو، افرا، سرونقره ای، کاج تهران، توت، بیدمجنون، چنار، صنوبر، ماکنولیا، سدروس، نوئل، کاج مشهد، سرولاوسون و درخچه هایی نظیر زالزالک، نرگس درختی، زرشک، سوداغ، بوداغ و گز.

فضاهای متفاوت در این پارک لحظات متفاوتی را به شما هدیه می کنند:

فرهنگسرای ملل که دارای کتابخانه، نگارخانه، سالن همایش و کلاسهای آموزشی می باشد.

نگارخانه ملل ( امیرکبیر ) که میزبان نمایشگاه های خارجی و داخلی است.

پیست اسکیت

زمین بازی

برکه

امکاناتی همچون نمازخانه، مخزن ذخیره آب و سرویس بهداشتی نیز در این پارک وجود دارند.

آدرس: خیابان قیطریه – نرسیده به میدان پیروز – جنب خیابان روشنگر

تلفن: 22215079

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 1 ناحیه 7 1352 122602 متر مربع

 

پارک قیطریه تهران
پارک قیطریه تهران
پارک قیطریه تهران

3- پارک ملت

در سال 1347 بخش اول بوستان که به بلوار کنار جاده معروف است به موازات خیابان ولیعصر (عج) در قطعه ای از پیاده رو ساخته شد. بخش دیگر در سال 1353 به سبک پارک های انگلیسی و توسط شخصی بنام پولسن بر روی تپه ها احداث گردید.

چنار، اقاقیا، سدروس، صنوبر، کاج تهران، بید، نارون، توت، سیب گل، گیلاس گل، هلو و انواع درختچه نظیر ارغوان، تروی، بوداغ، سواغ و لیلکی و گونه های نادر بلوط، سیدالاشجار، نوئل آبی، کاج کاشفی، بیدفری و گزاز جمله گیاهانی هستند که در این پارک مشاهده می شوند.

سطح قسمتی از پارک صیقلی است و همین امر موجب ورود علاقه مندان به اسکیت سواری و ماشین های کنترلی به پارک می شود. تندیس مشاهیری همچون فردوسی، سعدی، شهریار و نیما یوشیج و مجسمه مادر در پارک به نمایش درآمده اند.

فصاهایی که در ساختن یک خاطره خوب به شما کمک می کنند عبارتند از:

حیات وحش کوچک در غرب پارک که طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شتر مرغ و میمون و… در آن نگهداری می شود.

آبنمای پله پله در بالای پارک

آبنمای بزرگ در مرکز پارک

دریاچه با وسعت 22 هزار متر مربع با امکان قایقرانی

نخستین آبنمای موزیکال مدرن و پیشرفته خاورمیانه ( رکات ریتمیک آب و نور به صورت هماهنگ با نوای موسیقی و نمایش تصاویر سه بعدی متنوع )

محوطه استقرار اولین قطار دیزل مشهور به قطار دودی مربوط به سال 1887 میلادی

محوطه های استقرار وسایل ورزشی

پیست اسکیت

کلینیک گل و گیاه

زمین بازی کودکان

خانه شطرنج

سینمای چهاربعدی

پردیس سینمایی ملت با 5 سالن

رستوران، بوفه، یک نماز خانه و 4 سرویس بهداشتی از امکانات مورد استفاده ی افراد در این پارک هستند.

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 3 ناحیه 2

بخش اول 1347

بخش دوم 1353

280000 متر مربع
پارک ملت تهران
پارک ملت تهران
پارک ملت تهران

4- پارک نیاوران

این پارک در گذشته با نام صاحبقرانیه شناخته می شده و در تملک یکی از بازماندگان قاجاریه قرار داشته است. پس از ساخت کاخ نیاوران این قسمت تحت تملک شهرداری تهران قرار گرفت و در سال 1340 به دستور محمدرضا پهلوی و با نقشه ی طراحی شده توسط سردار افخمی به بوستانی با طرح منظم باغ ایرانی تبدیل گردید.

درختان و گیاهانی که جلوه بخش این #پارک نیاوران هستند عبارتند از :سدروس، نوئل، میخک هندی،اقاقیا، چنار، کاج، بیدمجنون، بیدفری، ماگنولیا، گیلاس، سیبگل، چرم لیفه ( گیلاس غازی )، ایلکس و کورنوس

قسمت های مختلف پارک عبارتند از :

پیست اسکیت

ساختمان کانون فرهنگی کودکان

کتاب‌خانه

آمفی تئاتر

زمین بازی کودکان

زمین تمرین اسب‌سواری

سالن ورزشی بانوان

چهار استخر بزرگ و آبشار

محوطه چنار 150 ساله تهران

آب نماهای بزرگ با مساحت نزدیک به 3320 مربع

نمازخانه ، سرویس بهداشتی و بوفه از امکاناتی هستند که در این پارک در اختیار شما قرار دارند.

 آدرس: پاسداران، ابتدای خیابان شهید باهنر

تلفن: 22281058 

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 1 ناحیه 1 1348 62000 متر مربع
پارک نیاوران تهران
پارک نیاوران تهران
پارک نیاوران تهران

5- پارک طالقانی

محل فعلی #پارک طالقانی قبلا جز قریه ای به نام عباس آباد در شمال تهران بود که بسیاری از زمین های کشاورزی در آن قرار داشت. مالک قسمتی از این زمین ها بانک کشاورزی بود که بعد ها بخشی از آنها برابر قانون مصوبه آن زمان توسط شرکت نوسازی عباس آباد  خریداری گردید. با به تصویب رسیدن اجرای برنامه نوسازی در سال 1350 طرح جامع محدوده نوسازی عباس آباد توسط مهندس مشاور لوئیس دیویس انگلیسی ارائه شد. طرح فضای سبز و آبیاری پارک طالقانی توسط مهندسین مشاور اسپانیایی تهیه و از اواخر سال 1356 تا سال 1360 اجرا گردید. این طرح به صورت آزاد با نظم طبیعی ایجاد و به شکل حلزونی پیاده گردید.

وظیفه حفظ و نگهداری این بوستان در پایان سال 1361 برعهده ی سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گذاشته شد و از سال 1369 شهرداری منطقه 3  این وظیفه را بر عهده دارد.

پارک جنگلی عباس‌آباد ، پارک جهان کودک و تپه‌های داوودیه از نام های پیشین این پارک هستند. چشم انداز مشرف به شهر تهران یکی از جاذبه های این پارک است که بسیاری را به سوی خود می کشاند.

کاج، اقاقیا، توت سپیدار، نارون، چنار، گردو، افرا، انجیر، سرو و انواع درختچه ها نظیر توری، یاس زرد و گونه ی نادر بلوط همیشه سبز به این پارک زینت داده اند.

فضاهای زیر برای گذرندن لحظات خوش در اختیار شما قرار دارند :

2 زمین بازی کودکان

برکه
زمین های ورزشی ( بسکتبال و پینگ پنگ )

از امکانات موجود در پارک می توان به مسجد ، بوفه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

دسترسی به این پارک از طریق مترو به راحتی امکان پذیر ست چرا که ایستگاه های مترو همت و حقانی در خط 1 در کنار این پارک قرار دارند.

آدرس: بزرگراه شهید حقانی، بعد از پل بزگراه مدرس

تلفن: 22223025

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 3 ناحیه 4 1361 229568 متر مربع
پارک طالقانی تهران
پارک طالقانی تهران
photo by Mehrdad Tajdini
پارک طالقانی تهران
photo by Mehrdad Tajdini

6- پارک جنگلی لویزان

#پارک جنگلی لویزان در 13 کیلومتری مرکز شهر تهران به عنوان بزرگترین فضای سبز پایتخت می باشد. چشم انداز زیبای این پارک به تهران افراد زیادی را به خود جذب می کند . امکان گشت و گذار در پارک لویزان به راحتی با وسیله ی نقلیه فراهم است. آب وهوای خنک و سرسبزی در جای جای آن حس می شود و خاطرات خوشی را در کنار عزیزانتان برای شما رم می زند.

کاج، سرو خمره ای، سرو نقره ای، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک، داغداغان، توت، مو، عرعر، ارغوان، گزوجوالدوز چوشش گیاهی این پارک را تشکیل می دهند.

قسمت های مختلف این پارک وسیع عبارتند از :

زمین بازی کودکان

زمین های ورزشی

استخر و سونا

زمین های پینگ پنگ سیمانی

محوطه آبشار

امکاناتی همچون مسجد، قهوه خانه سنتی، هتل و رستوران، آلاچیق و سرویس بهداشتی در این پارک وجود دارد . دفتر اجرائیات شهرداری منطقه و یگان ویژه نیروی انتظامی نیز در این پرک به ارائه خدمات مشغول هستند.

آدرس: خیابان هنگام – بالاتر از چهارراه استقلال

ورودی اصلی : درب واقع در خیابان هنگام

تلفن: 77443366  و 77446862

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 4 ناحیه 3و7 و 8 و9 1346 14000000 متر مربع
پارک لویزان تهران
پارک لویزان تهران
photo by Mehrdad
پارک لویزان تهران
photo by Mehrdad

7- پارک پلیس

#پارک پلیس در قطعه زمینی قرار گرفته که به نام باغ مجید آباد یا باغ اناری مشهور بوده است. این پارک توسط خیابان سی و پنج متری، پیشنهادی طرح تفضیلی شهر تهران به دو قطعه تقسیم می گردد. بخش شمالی 27 هکتار و بخش شمالی 24 هکتار مساحت دارد. این دو بخش توسط یک پل عابر پیاده به یکدیگر متصل می شوند.

نوع طراحی به کار رفته در این پارک مختلط و در قسمت های مختلف منظم و نا منظم است. گردو، انار، گیلاس، چنار، سرولاوسون و سدروس گیاهانی هستند که در این پارک به چشم می خورند.

فضاهایی که امکانات متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند عبارتند از:

زمین بازی کودکان

پارک ترافیک برای کودکان

زمین های ورزشی

محوطه آبنما

سینما چند بعدی

محوطه ستون های معروف به کلوناد در ورودی جنوبی

مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی

مسجد، سرویس بهداشتی و آلاچیق از جمله امکاناتی است که در این پارک وجود دارد.

آدرس: تهران پارس ـ خیابان توحید

تلفن: 77361770

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 4 ناحیه 9 1382 516663 متر مربع
پارک پلیس تهران
پارک پلیس تهران
پارک پلیس تهران
photo by Behzad Azandaryan

8- پارک آب و آتش

#پارک آب و آتش که نام اصلی آن پارک حضرت ابراهیم (ع) است در سال 1388 توسط شرکت اوان کاسپین پردیس طراحی و ساخته و توسط محمد باقر قالیباف شهردار وقت تهران افتتاح شد. از ویژگی های منحصر به فرد این پارک رقص آب و آتش در آب نمای میان آن است که جلوه های تماشایی را به نمایش می گذارد. همچنین پارک آب و آتش توسط پل هایی به پارک طالقانی متصل می شود. این پل ها به دلیل چشم انذاز های متفاوت همواره مورد استقبال مردم تهران قرار دارند و بسیاری از گردشگران نیز از آنها بازدید می کنند.

این پارک فضاهای متفاوتی را در خود جای داده است که عبارتند از:

چهار برج آتش 

چادری 700 متری با روی گردان 370 نفری 

  پل ابریشم و پل طبیعت

لانه کبوتر

مسیر کالسکه‌رانی

محوطه فانوس دریایی

آبنما

در این پارک می توانید از امکاناتی مثل سرویس بهداشتی ، نمازخانه ، پارکینگ ، فود کورت و رستوران ها و کافه ها استفاده کنید.

آدرس : خیابان آفریقا – نرسیده به چهارراه جهان کودک – انتهای کوچه ژوبین

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 4 ناحیه 9 1388 24000 متر مربع

 

پارک آب و آتش تهران
پارک آب و آتش تهران
پارک آب و آتش تهران

9- پارک ملی خجیر

تاریخ ایجاد #پارک ملی خجیر به زمان انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت کشور در سال 1133 باز می گردد. در زمان سلطنت قاجارها این پارک تحت عنوان قرق سلطنتی یا شکارگاه سلطنتی مورد حفاظت قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه حفظ و نگهداری از آن بر عهده ی سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شد . از سال 1361 به عنوان پارک ملی به ثبت رسید و عنوان #قدیمی ترین منطقه حفاظت شده دنیا را نصیب خودش کرد.

این پارک به سبب در اختیار گذاشتن اطلاعات و تجربه گذراندن لحظاتی در میان پوشش گیاهی و جانوری خاص همواره مورد توجه دوستداران طبیعت بوده است. بنه، بادام کوهی، ارس ، داغداغان، چنار، سپیدار، پده، بید، زالزالک تبریزی، افرا، زبان گنجشک، عرعر،  اقاقیا، کاج، تنگرس، تمشک، گز، شیشعان، روناس، زرشک، سوفورا، شیرخشت، سیاه تلو، دغدغکو ارمک در سراسر این منطقه دیده می شوند.

جانورانی که در این پارک به حیات خود ادامه می دهند در دسته های زیر جای می گیرند:

پستانداران شامل :کل وبز، قوچ و میش البرزمرکزی، گراز،کفتار، پلنگ، روباه قرمز، گورکن، گربه وحشی، شغال، خرگوش‌.

پرندگان از گونه های مختلف مهاجر آبزی، کنار آبزی و‌شکاری.

خزندگان شامل:مارکرمی، کورماردوسر، مارآتشی، مارپلنگی، ماردستی، مارآبی، مارشتری، شترمار، یله مار، تیرمار، سوسن مار، افعی شاخدارایرانی، افعی کوفی، قورباغه معمولی، وزغ سبز، لاک پشت ممیزدارغربی‌.

برای ورود به این پارک نیاز به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست دارید.

آدرس اول: انتهای اتوبان بابایی ـ پارک ملی خجیر

آدرس دوم : ابتدای جاده هراز – پارک ملی خجیر

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 13  1133 99710000 متر مربع
پارک ملی خجیر
پارک ملی خجیر
پارک ملی خجیر

10- پارک ملی سرخه حصار

در زمان سلطنت آقا محمدخان قاجار، جاجرود در قرق شاه بود و در روزگار بر تخت نشستن فتحعلی شاه، خجیر و سرخه حصار هم به آن اضافه شد. در سال 1310 حدفاصل اراضی و کوههای جاجرود و ورجین بنام تلوو هزار دره نیز تحت قرق شاه قرار گرفت. با افزودن کوه های اراکوه و قره اقاج به منطقه در سال 1342 وسعت آن به چیزی در حدود 130 هزار هکتار رسید. در سال 1350 بخشی دیگر از زمین ها مانند ده ترکمن از اهالی خریداری شد و کل منطقه به شکارگاه سلطنتی تبدیل گردید.

از سال 1358 این شکارگاه در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دارد و دو قسمت را در بر می گیرد. بخشی از آن به عنوان پارک ملی و قسمتی دیگر به عنوان منطقه حفاظت شده در نظر گرفته شد. بقیه ی اراضی به منظور دامداری در اختیار اهالی منطقه قرار گرفت.

امروزه این منطقه به عنوان پارک جنگلی پذیرای علاقه مندانی است که با وسیله ی نقلیه ی خود به گشت و گذار می پردازند.

کاج، سرو، اقاقیا، زبان گنجشک، داغداغان، افرا، بلوط و ارغوان درختانی هستند که لباس سبزی را بر تن این پارک کرده اند.

قسمت های مختلف این پارک  عبارتند از:

آبنمای سنگی

مسیر دوچرخه سواری

سالن کشتی

کلینیک گل و گیاه

مسیر آموزش ترافیک

کمپ بازپروری معتادان

آلاچیق ، باربیکیو، نمازخانه و سرویس های بهداشتی از دیگر امکانات این پارک هستند.

آدرس: انتهای خیابان دماوند، جنب ترمینال شرق

تلفن: 77703119

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 13 ناحیه 5 1349 8500000 متر مربع
پارک سرخه حصار
photo by Alireza
پارک سرخه حصار
photo by Maliheh Dargahi
پارک سرخه حصار

11- پارک باغ ایرانی

#پارک باغ ایرانی دارای معماری و طراحی خاصی است که ویژگی های باغ ایرانی و عناصر آن را به تصویر می کشد. این پارک در محل یک باغ قدیمی تاسیس و درختان قدیمی موجود در آن حفظ شده اند. برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته های فصلی و دایمی در کنار درختان قدیمی در مجموع 2٫5 هکتار از مساحت پارک را به خود اختصاص داده اند.

ویژگی مهم این پارک این است که در کنار داشتن فضای کاملا ایرانی برای استفاده ی معلولین نیز مناسب سازی شده است.

قسمت های مختلفی که در این پارک فضاهای متفاوتی را ایجاد کرده ان عبارتند از:

کوشک مرکزی با کاربری رستوران و چایخانه

باغ راه‌های اصلی چنارستان، سروستان و نظرگاه

آبنماهای محوری در طول مسیر  باغ راه ها

 6 آبنمای مجزا در سطحپارک

 کتابخانه عمومی با فضای مطالعه مجزا برای خواهران و برادران

سر در غربی و سردر شرقی

زمین بازی کودکان

محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان

زمین ورزشی روباز

سرویس بهداشتی، رختکن و نمازخانه امکاناتی هستند که در این پارک در اختیار شما قرار گرفته اند. 

اگر دوست دارید با این پارک بیشتر آشنا شوید خواندن مطلب بوستان باغ ایرانی تهران ؛ گزارش اختصاصی کارناوال را از دست ندهید.

 آدرس 1 : خیابان شیخ بهایی شمالی – 20 متری پیروزان – کوچه شهید صابری 

آدرس 2 : خیابان ده ونک – میدان ده ونک – کوچه شهید صابری

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 3 1349 30000 متر مربع
باغ ایرانی
باغ ایرانی
باغ ایرانی

12- پارک جنگلی یاس

ساخت #پارک جنگلی یاس با هدف آزادسازی منابع طبیعی در هفدهم اسفند سال 1393 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و با فعالیت شبانه روزی بیش از دو هزار نیروی کارشناس و کارگر در سیزدهم فروردین ماه سال 94 به بهره برداری رسید. چون آماده سازی این پارک بین سالروز وفات و زادروز خجسته حضرت فاطمه (س) انجام شد، نام آن را یاس گذاشتند.

رانندگی در میان این پارک یکی از تجربیاتی است که لذت بسیاری را نصیب علاقه مندان می کند.

فضاهای زیر در این پارک تعبیه شده اند:

جاده های آسفالته و مناسب رانندگی

9زمین بازی برای کودکان

6زمین بازی برای بزرگسان

مکان های ورزشی مانند زمین فوتبال و گل کوچیک

یک دریاچه کوچک

110آلاچیق، دو هزار دستگاه صندلی پارکی، یک هزار سطل زباله، 200 دستگاه باربیکیو، نمازخانه‌های متعدد برای بانوان و آقایان، 15 منبع آب شرب، 200 سرویس بهداشتی، 14 پارکینگ خودرو با گنجایش بیش از سه هزار دستگاه خودرو امکاناتی هستند که در این پارک وجود دارند.

آدرس: بوستان جنگلی یاس در بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر

این پارک جنگلی ورودی های متعددی دارد؛ از جمله ورودی از اتوبان بابایی و … که همگی با تابلوهای بزرگی مشخص شده اند.

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 4 1394 14000000 متر مربع
پارک جنگلی یاس
پارک جنگلی یاس
پارک جنگلی یاس

13- پارک الغدیر

به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت حضور فعال معلولین و جانبازان در فعالیتهای اجتماعی- فرهنگی و ورزشی، ایجاد این بوستان در محل سابق توقفگاه اتوبوسرانی در دستورکار شهرداری قرار گرفت. جای جای این پارک به منظور استفاده از معلولین و جانبازان مناسب سازی شده است. در پارک الغدیر، امکان دسترسی معلولین و مراجعین به طبقات فوقانی ساختمان ها بدون نیاز به حضور در طبقات پائین تر وجود دارد و در کنار تمامی اختلافات سطح که در آنها از پله استفاده شده است رمپ هایی با شیب استاندارد در نظر گرفته شده است.

فضاهای طراحی شده در این پارک عبارتند از:

مرکز فرهنگی هنری معلولین با مساحت1170 متر مربع دارای کلاس های هنری برای ناشنوایان، نابینایان، معلولین ذهنی

کافی شاپ و کافی نت با مساحتی در حدود 800 متر مربع در دو طبقه 

مجموعه فرهنگی هنری شامل آمفی تئاتر به مساحت 1200 متر مربع

زمین بازی کودکان به مساحت 400 مترمربع

زمین بدمینتون به مساحت تقریبی 1000 مترمربع

زمین چمن مصنوعی فوتبال به مساحت 1600 مترمربع

آبنمای مرکزی به مساحت 500 مترمربع و آبنمای کوچک به مساحت 100 مترمربع.

مسیرهای تفرجگاهی و تندرستی

محل های نشیمن

سرویس بهداشتی ، نمازخانه و آلاچیق از امکانات قابل استفاده در این پارک هستند.

آدرس : خیابان هنگام، نرسیده به بیمارستان الغدیر

مکان سال تاسیس مساحت
منطقه 4 1386 80000 متر مربع
پارک الغدیر دلاوران
photo by Mahsa Mehrabi ؛ Karnaval
پارک الغدیر دلاوران
photo by Mahsa Mehrabi ؛ Karnaval
پارک الغدیر دلاوران
photo by Mahsa Mehrabi ؛ Karnaval

سخن آخر

از گشت و گذار در پارک ها لذت بردید؟

کدام یک از این پارک ها را از نزدیک دیده اید؟

پیشنهاد شما کدام یک از این پارک ها است؟

منتظر نظرات ، پیشنهادات و تجربیات شما در کارناوال هستیم…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان