با این روش ها سیستم عصبی بدن را تقویت کنید

سیستم عصبی، یکی از پیچیده ترین و مهم ترین قسمت های بدن ما است و مسئول پاسخ دادن به محرک های خارجی و داخلی است. بنابراین تقویت سیستم عصبی بدن برای حفظ سلامتی بسیار مهم خواهد بود.

از آنجایی که سیستم عصبی مسئول کنترل اکثر توابع حیاتی ما (تنفس، ضربان قلب، گرسنگی، تشنگی، بدن و غیره) و همچنین احساسات ما (شادی، غم و غر و غیره) است، مهم است که آن را به طور طبیعی تقویت کنید تا کیفیت زندگی شما بهبود یابد. در ادامه یاد می گیرید چگونه به طور طبیعی سیستم عصبی خود را تقویت کنید.

 

تقویت سیستم عصبی

 

منیزیم

تغییرات سیستم عصبی مانند بیخوابی، اضطراب، بیش فعالی یا حملات عصبی می تواند نشانه های کمبود منیزیم در بدن ما باشد. پزشکان توصیه می کنند مصرف مواد غذایی غنی از منیزیم را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این مواد غذایی شامل موارد زیر هستند: 

  • کاکائو: شکلات تیره حدود 500 میلی گرم منیزیم در هر 3.5 اونس است.
  • سبزیجات برگ سبز: گوشت خوک سوئیس، کاهو، اسفناج.
  • میوه ها: موز، زردآلو، آووکادو، خربزه، آلو.
  • آجیل: بادام، بادام زمینی، فندق، گردو.
  • حبوبات: نخود فرنگی، عدس.
  • غلات: برنج قهوه ای، جو.

شما همچنین می توانید مکمل های منیزیم را مصرف کنید. در این مورد سه گرم در هر روز مصرف کنید تا بدن بتواند آن را به درستی جذب کند.

 

مصرف گیاهان دارویی

گیاهان دارویی به تقویت سیستم عصبی کمک می کنند. شما می توانید از آن ها به عنوان مکمل یا از عصاره آن ها در نوشیدنی های مختلف استفاده کنید. گیاهان دارویی مانند ریحان، اسطوخدوس می توانند تاثیر زیادی در تقویت سیستم عصبی شما داشته باشند.

 

تقویت سیستم عصبی

 

نور خورشید

نور خورشید یک رگولاتور سیستم عصبی عالی است و همچنین ویتامین D بدن را فراهم می کند. برای بهره گیری از آن، شما می توانید هر روز 10 تا 15 دقیقه حمام آفتاب بگیرید. این کار را ترجیحا در صبح ها یا بعدازظهر ها و در زمان ملایم بودن نور خورشید انجام دهید.

 

پیاده روی پابرهنه در محیط طبیعی

پیاده روی پابرهنه روی خاک مرطوب، چمن تازه، شن و ماسه ساحل و یا در رودخانه به مدت حداقل نیم ساعت در روز ارزان ترین و سالم ترین راه برای تعادل سیستم عصبی شما است. علاوه بر این، به حذف تابش الکترومغناطیسی که از تماس مداوم با دستگاه های الکترونیکی جذب بدن شده است، کمک خواهد کرد.

 

آب درمانی

آب در دماهای مختلف کمک می کند تا سیستم عصبی ما را متعادل سازد. شما می توانید درمان های مختلف انجام دهید:

  • حوله را در آب خیس کنید و بدن خود را با آن بشویید. می توانید این کار را برای کمر،گردن، شانه و پاهای خود انجام دهید.
  • بازوهای خود را به طور متناوب در آب گرم و سپس در آب سرد قرار دهید.
  • پایان دادن به حمام با دوش سرد.
  • حمام سولفات منیزیم برای آرامش.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان