ماهان شبکه ایرانیان

با این کارهای ساده، حافظه را تقویت کنیم

قهرمان ۲۱ ساله حافظه‌ی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، وانگ فنگ، می‌توانست ۳۰۰-۴۰۰ عدد را که در چند ثانیه ادا می‌شد و یک توالی نامنظم از کارت‌ها را در ۲۱-۲۴ ثانیه به یاد بیاورد

قهرمان 21 ساله حافظه‌ی سال‌های 2010 و 2011، وانگ فنگ، می‌توانست 300-400 عدد را که در چند ثانیه ادا می‌شد و یک توالی نامنظم از کارت‌ها را در 21-24 ثانیه به یاد بیاورد. توانایی او با 5-6 ساعت تمرین روزانه و استفاده از روش‌هایی مانند تصویرسازی بهبود می‌یافت. روش‌ها و تمرین‌هایی که برای بهبود حافظه به کار می‌روند ریشه در گذشته‌ی یونان و رم باستان دارند. زمانی که اگرچه اطلاعات مهم توسط سخنوران نوشته می‌شد، اما به قدرت حافظه نیز اهمیت می‌دادند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

ابزارهایی برای بهبود حافظه

حافظه

سیستم‌های بهبود حافظه‌ی سایر فرهنگ‌ها شامل تعدادی از تکینک‌ها هستند که اغلب ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. سعی کنید از بعضی از آن‌ها استفاده کنید و به زودی نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

تکه‌های حافظه

اطلاعات را درست مثل شماره‌های تلفن به تکه‌های قابل مدیریت تبدیل کنید. این کار یادآوری را ساده‌تر می‌کند.

برای خودتان داستان بگویید

اطلاعات را مثل یک داستان در کنار هم قرار بدهید که در آن مردم و رخدادها نمایانگر مواردی خواهند بود که به یاد خواهید آورد. مطالعات نشان می‌دهد که این روش وابسته به سنت شفاهی وابسته به افسانه‌ها و داستان‌های شفاهی است و باعث خواهد شد تا اطلاعات آسان‌تر بازیابی و به یاد آورده شود.

بلند صحبت کنید

بلند صحبت کردن

خواندن اطلاعات با صدای بلند یادآوری آن را آسان می‌کند. شما می‌توانید این کار را توسط خودتان یا فردی دیگر انجام بدهید. ثابت شده است که ربط دادن بخشی از اطلاعات به فردی دیگر، می‌تواند به جاسازی قطعی اطلاعات در حافظه‌ی شما کمک کند.

با کمک موسیقی به یاد بیاورید

مغز در ذخیره‌سازی و یادآوری اطلاعات که مربوط به موسیقی و ریتم‌ها هستند ماهر است. مطالعات نشان داده است که موسیقی‌های آشنا درست نقش یک موسیقی متن فیلم برای فیلمی که در ذهن شما در حال پخش است را بازی می‌کند. پس سعی کنید اطلاعات را با یک موسیقی آشنا در ذهن خود ذخیره کنید.

تصاویر رنگارنگ در ذهن خلق کنید

این تصاویر را با نام‌ مردم و مکان‌هایی که می‌خواهید به یاد بیاورید مربوط سازید. برای ربط دادن قطعات اطلاعات یک نقشه‌ی ذهنی با تصاویر قدرتمند ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید از بو و بافت در نقشه ذهنی خود استفاده کنید.

تمرینات روزانه

روزانه به انجام تمرینات تقویت حافظه بپردازید؛ به عنوان مثال فهرست خرید خود را کنار بگذارید و سعی کنید آن را به خاطر بسپارید. این کار را بارها تکرار کنید تا بهترین یادآوری را داشته باشید. اگر سخت تمرکز کنید متوجه خواهید شد که این تمرینات رفته رفته آسان‌تر می‌شوند.

با استفاده از راه یادآوری کنید

دفترچه

یک سفر یا راه و مسیر آشنا را تصور کنید و چیزهایی را که می‌خواهید به یاد بیاورید در محل خاصی قرار بدهید تا با استفاده از مکان‌های خاص در این مسیر، خاطرات فضایی را ایجاد کنید.

این روش‌ها می‌توانند برای اشخاصی که از شرایط پس از استرس‌های شدید، اختلالات شناختی یا کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن رنج می‌برند بسیار سودمند باشند.

منبع: womenfitness


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان