سکوت دولت‌های عربی و شیطنت رسانه‌های غربی در قبال حادثه تروریستی اهواز

برخی رسانه های غربی نیز ترجیح دادند با وجود شواهد و قرائن آشکار از لحظات ابتدایی درباره تروریستی بودن این حادثه، خبر آن را با تیتز"حمله مسلحانه" به جای" حمله تروریستی" مخابره کنند!

سکوت دولت‌های عربی و شیطنت رسانه‌های غربی در قبال حادثه تروریستی اهواز

عصرایران نوشت: چند دولت عربی منطقه خلیج فارس با وجود گذشت نزدیک به  یک روز از حادثه تروریستی در اهواز  در این باره سکوت کرده و موضع نگرفته‌اند.

 به جز کشورهای عمان، عراق و سوریه که این حادثه را محکوم کرده‌اند، دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی نسبت به حادثه تروریستی روز شنبه (31 شهریور 97) در شهر اهواز سکوت کرده‌اند. البته شاید یک دلیل این سکوت و یا تاخیر در ابراز موضع در روابط سرد و متشنج برخی از این کشورها با جمهوری اسلامی ایران باشد.

اما مشاور ولیعهد امارات متحده عربی در توییتی سعی کرده اطلاق تروریستی بودن این حادثه را به بهانه واهی " حمله مسلحانه به یک گردهمایی نظامی!" نادرست بخواند. این در حالی است که بسیاری از شهدا و زخمی‌های این حمله تروریستی نه از نیروهای نظامی رژه رونده، بلکه از جمعیت حاضر غیرنظامی در محل بوده اند.

ایالات متحده آمریکا نیز به جز یک واکنش نامربوط و مبهم یک سخنگوی دست چندم دولت (گرت مارکیز- سخنگوی شورای امنیت ملی) واکنشی نسبت به محکومیت این عمل تروریستی نشان نداده است. این مقام آمریکایی بدون محکوم کردن حادثه تروریستی در اظهار نظری گفته است: ایالات متحده در کنار مردم ایران است و نظام ایران را به تمرکز بر حفظ امنیت مردم ترغیب می‌کند.

همچنین در اقدامی کم سابقه بسیاری از رسانه‌های غربی از به کار بردن و اطلاق واژه " تروریستی" به حمله امروز به اهواز سر باز زده و از واژه" حمله مسلحانه" در توصیف این حمله استفاده کرده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از این رسانه‌ها هنگام درج اخبار فوری حملات گاه و بیگاه چاقویی یا خودرویی به غیرنظامیان در برخی از کشورهای اروپایی، حتی پیش از اظهار نظر رسمی مقامات این کشورها، ظن تروریستی بودن حادثه را پیش کشیده و روی آن مانور می‌دهند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر