ماهان شبکه ایرانیان

با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

همایش ملی عقود بانکی به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود

همایش ملی عقود بانکی با شعار «ماهیت تا عمل» ۴ و ۵ مهرماه سال جاری به میزبانی دادگستری استان کرمان و با حضور الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار می‌شود.

همایش ملی عقود بانکی به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد باقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: همایش ملی عقود بانکی با شعار «ماهیت تا عمل» برای اولین بار با هدف بررسی چالش‌های عقود بانکی با رویکرد حمایت حقوقی از فعالیت مشروع فعالان اقتصادی به مدت 2 روز در کرمان برگزار می‌شود.

وی به محور‌های حقوقی این همایش اشاره کرد و افزود: نحوه و ملاک محاسبه سود در عقود مشارکتی و مبادله‌ای، تشریفاتی فروش اقساطی سهم الشرکه بانک، شروط نامشروع در قرارداد امهال بدهی، آثار قرارداد‌های منعقده جهت تسویه بدهی، تبیین ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تشریفات درخواست صدور اجراییه ثبتی از مهم‌ترین محور‌های حقوقی این همایش است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: ربا و منفعت در عقود بانکی از منظر حقوق کیفری ایران، حمایت از تولید داخلی در پرتو الزامات افتراقی حاکم بر متون حقوقی و چالش‌های کیفری در عقود بانکی از محور‌های کیفری این همایش است که تحلیل و بررسی می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: این همایش با همت دادگستری کل استان کرمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، تعدادی از قضات دیوان عالی کشور، قضات حقوقی کیفری بازپرسان و دادیاران و قضات محاکم تجدید نظر سراسر کشور، اساتید مطرح دانشگاهی، کارشناسان دادگستری، فعالان اقتصادی و حقوقدانان و مسئولین استان کرمان برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان