سود قابل توجه اپل از فروش نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آیفون XS

به گزارش بلومبرگ شرکت اپل از فروش آیفون XS و XS Max با حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ مگابایت، ۱۳۴ دلار بیشتر از مدل‌های ۶۴ گیگابایتی سود می‌برد. بدین صورت که اپل این مدل‌ها را ۳۵۰ دلار گرانتر می‌فروشد.

سود قابل توجه اپل از فروش نسخه 512 گیگابایتی آیفون XS

به گزارش بلومبرگ شرکت اپل از فروش آیفون XS و XS Max با حافظه‌ی داخلی 512 مگابایت، 134 دلار بیشتر از مدل‌های 64 گیگابایتی سود می‌برد. بدین صورت که اپل این مدل‌ها را 350 دلار گرانتر می‌فروشد.

در نظر گرفتن حافظه‌های داخلی بیشتر در موبایل‌ها روش خوبی برای افزایش سود حاصله از فروش به شمار می‌رود و اپل سال هاست که از تاکتیک یاد شده در فروش گوشی هایش بهره می‌برد. با این وجود کمپانی کوپرتینویی در قیمت‌ گذاری آیفون‌های سال 2018 این سود را به بیشترین رقم موجود رسانده و روند افزایش منطقی آن را از حد گذارنده است.

در گوشی‌های سال 2017 شرکت اپل یعنی آیفون 10، 8 و 8 پلاس این قضیه رعایت شده بود و کاربر مجبور بود برای خرید آیفون‌هایی با بالاترین میزان حافظه‌ داخلی، 200 دلار بیشتر هزینه پرداخت کند.

قیمت‌های آیفون‌های XS و XS MAX

در سال 2017 اپل گوشی‌های خود را تنها با در دو مدل 64 یا 256 گیگابایتی عرضه کرده بود که تفاوت قیمت میان آنها 150 دلار بود. در آن زمان هم نشریه بلومبرگ مدعی شده بود که اپل با فروش آیفون‌هایی با ظرفیت حافظه‌ی داخلی بالاتر، 107 دلار بیشتر سود می‌کند.

این در حالی است کاربر برای آنکه بخواهد نسخه‌ی 64 گیگابایتی آیفون XS خود را با مدلی 256 گیگابایتی عوض کند، مجبور است 150 دلار پرداخت کند. باز اگر قصد داشته باشد نسخه‌ی 512 گیگابایتی را جایگزین همان مدل کند، باید 200 دلار بیشتر هزینه نماید.

گزارشات حاکی از آن است که حافظه‌های بکار رفته در این موبایل‌ها یعنی فلش NAND نسبت به گذشته ارزانتر شده‌اند اما کمپانی کوپرتینویی قیمت آیفون‌هایش را پایین نیاورده است. بدین ترتیب اپل با بهره گیری از تمامی این مسائل توانسته بیشترین میزان سود خود را از فروش پیشرفته ترین و گرانترین آیفونش ببرد.

 

تماشا کنید: تور ویدیویی اپل برای آیفون‌ های جدید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر