ماهان شبکه ایرانیان

توسط نشر افق انجام شد؛

معرفی یک کارآگاه جدید به نوجوانان/ماریلا کوچولو گره‌گشایی می‌کند

دو جلد اول مجموعه «ماجراهای کارآگاه ماریلا» نوشته کیت پنکهرست با ترجمه ریحانه جعفری توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

معرفی یک کارآگاه جدید به نوجوانان/ماریلا کوچولو گره‌گشایی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «ماجراهای کارآگاه ماریلا» به قلم کیت پنکهرست نوشته و تصویرگری شده است که ترجمه دو جلد اول آن به تازگی توسط نشر افق و در قالب مجموعه «کتاب‌های فندق» این ناشر منتشر و راهی بازار نشر شده است. ترجمه این کتاب‌ها به عهده ریحانه جعفری بوده است.

نسخه اصلی این کتاب‌ها در سال 2013 چاپ شده و نشر افق از طریق خرید حق‌ کپی‌رایت با ناشر اصلی اثر، امتیاز چاپ ترجمه فارسی آن‌ها را در ایران خریده است.

کتاب اول، «شبح سرگردان» نام دارد و با معرفی دفترچه کارآگاهی فوق محرمانه دختربچه‌ای به نام ماریلا آغاز می‌شود. شخصیت اصلی این مجموعه می‌گوید: کارآگاه ماریلا (یعنی خودم!) یک دختر کارآگاه نُه سال و نُه ماهه بی‌نظیر که می‌تواند بیشتر معماهای اسرارآمیز و مسائل پیچیده را حل کند، حتی قبل از صبحانه. کارآگاه ویژه بودن کار خیلی پردردسری است. ممکن است سرنخ‌های مهمی را که به حل معما کمک می‌کنند، به راحتی فراموش کنید. برای همین من اطلاعات مهم را توی این دفتر می‌نویسم، توی دفتر کارآگاهی فوق‌محرمانه.

ماریلا خطاب به مخاطبانش در این کتاب می‌گوید: هیچ معمایی خیلی پیچیده و هیچ مشکلی حل‌نشدنی نیست. اما اگر می‌خواهی کارآگاهی حرفه‌ای شوی، باید خوب حواست را جمع کنی و همیشه گوش‌به‌زنگ باشی، درست مثل من.

در کتاب اول مجموعه، ماریلا با یک شبح سرگردان مواجه است و شروع به جمع کردن مدرک برای پیدا کردنش می‌کند...

این کتاب با 176 صفحه مصور،‌ شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است.

کتاب دوم،‌ «مسابقه بپز یا بباز» نام دارد و در آن، قرار است یک مسابقه آشپزی برای کودکان برگزار شود؛‌ مسابقه‌ای که تویش یا می‌پزی یا گند می‌زنی و می‌بازی!‌ اخطاریه فراخوان این مسابقه هم این‌گونه است: عوارض جانبی گند زدن شامل عصبانیت، فریاد زدن و گریه تمام‌نشدنی است. تمام مسئولیت به عهده شرکت‌کننده‌هاست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

12:45 بعد از ظهر: کیک پای مرنگ لیموی ویولت کنار کیک ماری افتاده روی زمین و له شده. گوشه چادر مسابقه باز است و در باد تکان می‌خورد.

12:55 بعد از ظهر: بقیه شرکت‌کننده‌ها دنبال هریت بلایتینگتون و اسپنسر اسپوکس به طرف آشپزخانه هجوم می‌آورند. ماری فریاد می‌زند: «کیک پای من! کی این بلا را سر پای من آورده؟»

12:57 بعد از ظهر: هریت می‌گوید چقدر بد شد! باد تندی کیک پای ویولت و ماری را روی زمین انداخته. هیچ کس عمدا کیک‌ها را روی زمین نمی‌اندازد چون همچنین اتفاق‌هایی در مسابقه بپز یا بباز نمی‌افتد.

1:05 بعد از ظهر: داورها می‌گویند کیک‌ها هنوز باید داوری بشوند چون براساس ماده 502: مسابقه بپز یا بباز هیچ مسئولیتی در قبال افتادن، خراب شدن یا له شدن کیک،‌ پای و شیرینی‌های پخته‌شده شرکت‌کننده‌ها ندارد.

این کتاب هم با 146 صفحه مصور، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 16 هزار تومان به چاپ رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان