ماهان شبکه ایرانیان

مروری بر ۱۰ سریال جذاب پاییز ۲۰۱۸

هم‌زمان با مهیج شدن فصل جوایز بین‌المللی فیلم‌های سینمایی، مخاطبان تلویزیون نیز در انتظار پروژه‌های جدیدی با حضور شان پن Sean Penn، جولیا رابرتس Julia Roberts، اما استون Emma Stone و جیم کری Jim Carrey به سر می‌برند

هم‌زمان با مهیج شدن فصل جوایز بین‌المللی فیلم‌های سینمایی، مخاطبان تلویزیون نیز در انتظار پروژه‌های جدیدی با حضور شان پن Sean Penn، جولیا رابرتس Julia Roberts، اما استون Emma Stone و جیم کری Jim Carrey به سر می‌برند. این سریال‌های تلویزیونی شامل داستان‌های اقتباسی، بازسازی‌شده و حتی مجموعه‌های جدید می‌شوند. در این مقاله به‌مرور 10 تا از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

1. The Purgeپس از 4 فیلم سینمایی موفق، «پاک‌سازی» اثر جیمز دموناکو James DeMonaco راهش را به سمت تلویزیون باز کرده است. «پاک‌سازی» داستان یک دوره‌ی 12 ساعته است که تمام جرم‌ها، ازجمله قتل، قانونی می‌شوند. در نسخه سینمایی این فیلم، در هر قسمت شخصیت‌های مرتبطی وجود داشتند، اما در نسخه تلویزیونی آن، در هر اپیزود با داستان‌ها و شخصیت‌های متفاوتی روبرو می‌شویم. احتمالاً کسانی که به دنبال درک بهتری از «پاک‌سازی»، مردم ساکن این ویران‌شهر و انگیزه‌های فاسدشان هستند، این نسخه طولانی به مذاقشان خوش خواهد آمد.

2. Kiddingبرای کسانی که «درخشش ابدی یک ذهن پاک» Eternal Sunshine of the Spotless Mind را دیده‌اند و دوست داشتند این فیلم 10 برابر طولانی‌تر بود؛ شبکه شوتایم Showtime یک سریال این‌چنینی را برایشان تولید کرده است. «شوخی کردم» از ذهن مبتکر میشل گوندری Michel Gondry و جیم کری که در سال 2004 آن فیلم را باهم کار کرده بودند سرچشمه گرفته است. در این پروژه، هر دو نفر جزو تهیه‌کنندگان کار هستند و دیو هولستین Dave Holstein ساخت «شوخی کردم» را بر عهده داشته است.

3. The Firstاین سریال که از شبکه اینترنتی هولو Hulu پخش می‌شود، داستان اولین سفر انسان به مریخ است. در 8 فصل این سریال، به تماشای چگونگی موفقیت بروکراسی این پروژه‌ی عظیم، در کنار زندگی خصوصی افرادی که در انجام آن شرکت داشتند خواهیم نشست. شان پن در نقش کارمند ناسا و ناتاشا مک‌الهون Natascha McElhone مسئول بخش مالی و تأمین هزینه‌های سفر به مریخ خواهند بود. کارگردان‌هایی مثل آگنیشا هولاند Agnieszka Holland، دنیز گامزه ارگوون Deniz Gamze Ergüven و دنیل ساکهایم Daniel Sackheim ساخت قسمت‌های مختلف را بر عهده دارند.

4. Maniacچیزهای زیادی هست که هنوز درباره این سریال جدید نت‌فلیکس نمی‌دانیم؛ تنها می‌دانیم که این سریال قرار نیست مثل دیگر سریال‌های تلویزیونی باشد. پاتریک سامرویل Patrick Somerville نویسندگی و کری فوکوناگا Cary Fukunaga (کارگردان نابغه فصل اول «کارآگاه حقیقی» True Detective) ساخت «مجنون» را بر عهده داشته‌اند. تصاویر خیره‌کننده‌ای که از آنونس سریال پخش شده، چیزی از داستان اصلی را لو نمی‌دهد؛ اما طی خلاصه داستان منتشر شده، قرار است وارد دنیای دو بیمار روانی با بازی اما استون و جونا هیل Jonah Hill شویم که اوقات خوشی را برایمان فراهم خواهند کرد.

5. The Romanoffsبازگشت ماتیو واینر Matthew Weiner، سازنده‌ی «مد من» Mad Men، به تلویزیون به دلایل متعددی قابل‌توجه است: او یک سریال آنتولوژی (anthology: سریالی که هر قسمت بازیگران و داستان متفاوتی دارد) ساخته و برعکس بسیاری از سریال‌های شبکه آمازون پرایم Amazon Prime، «رومانوف‌ها» به‌صورت هفتگی پخش می‌شود. کلیت داستان‌ها درباره‌ی کسانی است که فکر می‌کنند از نوادگان خانواده سلطنتی روسیه هستند. در هر داستان، بازیگران و لوکیشن‌های مختلفی ازجمله اروپا، شرق دور و آمریکا را خواهیم دید.

6. Campingشاید زیاد علاقه‌ای به حمایت از دیوید تننت David Tennant در یک داستان ماجراجویانه‌ی دیگر با دوستان 40 ساله‌اش را نداشته باشیم، اما «اردو زدن» از جذابیت‌های دیگری نیز برخوردار است. جنیفر گارنر Jennifer Garner نقش کاترین Kathryn همسر والت Walt را بازی می‌کند که دوست دارد همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشد و 45‌مین سالگرد تولد همسرش را در طبیعت برگزار کند.
طبیعتاً، جنجال‌هایی بین زوج داستان، روابط خانوادگی و دوستان نیز به وجود خواهد آمد و لوکیشن ماجرا زیاد جلب‌توجه نخواهد کرد. موقعیت‌های طنز بسیاری نیز در داستان وجود دارد.

7. Homecomingوقتی «آقای ربات» Mr. Robot در فصل 4 به پایان رسید، سم اسماعیل Sam Esmail از قبل پروژه‌ی بعدی‌اش را آماده کرده بود؛ «بازگشت به خانه» برگرفته از یک پادکست مشهور است. جولیا رابرتس در نقش هیدی Heidi، کارمندی است که برای مؤسسه‌های مخفی دولتی کار می‌کند و به سربازها کمک می‌کند تا به زندگی عادی بازگردند. آن‌ها از روش‌های مرسوم استفاده نمی‌کنند و یکی از سربازها برای هیدی مشکلاتی ایجاد می‌کند. بابی کاناوله Bobby Cannavale، استفان جیمز Stephan James و شیا ویگهام Shea Whigham از دیگر بازیگران این سریال هستند.

8. The Kominsky Methodدر شهری که به چهره‌های جوان و زیبا اهمیت‌ داده می‌شود، دو دوست قدیمی تصمیم به بازپس‌گیری سال‌های جوانی‌شان می‌گیرند. مایکل داگلاس Michael Douglas و آلن آرکین Alan Arkin به ترتیب در نقش سندی کومینسکی Sandy Kominsky چهره مشهور قدیمی شهر فرشته‌ها و دستیار قدیمی‌اش نورمن نیولندر Norman Newlander بازی می‌کنند.  چاک لوری Chuck Lorre کارگردان موفق «تئوری بیگ بنگ» The Big Bang Theory و «شلدون جوان» Young Sheldon، «روش کومینسکی» را برای پخش از نت‌فلیکس ساخته است.

9. Escape at Dannemoraبن استیلر Ben Stiller پس از ساخت «زولندر 2» Zoolander 2، برای اولین بار دوباره به تلویزیون بازگشته است. «فرار در دانمورا» بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. فرار از تأسیسات اصلاحی کلینتون 2015 (The June 2015 escape from Clinton Correctional Facility) در نیویورک رخ داد و دستمایه اصلی این سریال است. بنیسیو دل تورو Benicio del Toro و پل دینو Paul Dano دو هم‌سلولی هستند که با گول زدن یکی از کارگران زن زندان (پاتریشیا آرکت Patricia Arquette) موفق به فرار می‌شوند.

10. The Little Drummer Girlتهیه‌کنندگان «مدیر شب» The Night Manager بار دیگر با پروژه‌ای به قلم جان لوکاره John le Carré برای تلویزیون بازگشته‌اند. ساخت «دختر دارمر کوچک» بر عهده  پارک چان-ووک Park Chan-wook («اولدبوی» Oldboy و «کنیز» The Handmaiden) بوده است. داستان این سریال در دهه 70 میلادی می‌گذرد و ماجرای چارلی Charlie (فلورانس پوگ Florence Pugh) دختری است که در تعطیلاتش در یونان، با بکر Becker (الکساندر اسکارشگرد Alexander Skarsgård) ملاقات می‌کند. درنتیجه‌ی این دیدار، زندگی چارلی متحول می‌شود: او به عنوان یک جاسوس دوگانه برای مغزمتفکری به نام کورتس Kurtz (مایکل شنون Michael Shannon) انتخاب می‌شود. ماجراهای عشقی، دسیسه و خیانت‌های زیادی برای چارلی به وجود می‌آید.
این مقاله برگرفته از سایت indiewire.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان