بیش از یک سال از ماجرای از کار افتادن آیفون 6 و 6 پلاس به دلیل تعمیر آنها در مراکز غیر رسمی می گذرد. همانطور که احتمالاً می دانید کاربران موبایل های مورد اشاره پس از بروزرسانی تلفن های همراهشان به iOS 9.2.1 با «خطای 53» رو به رو شدند که به معنای تبدیل گجتشان به یک ماکت گرانقیمت بود.
این اقدام اپل اعتراض برخی از سازمان ها را در پی داشته و اخیراً آژانس رگولاتوری استرالیا، اپل را به جرم مجبور کردن کاربران به تعمیر ماژول های Touch ID توسط تعمیرکاران رسمی اپل استورها، متهم کرده و از غیر فعال شده هزاران دستگاه آیفون به دست اهالی کوپرتینو و آن هم به دلیل تعمیر در مراکز غیر رسمی، اظهار شکایت و گله مندی کرده است.
در آیفون 7 و 7 پلاس نیز شاهد از کار افتادن آنها تنها به دلیل تعویض و یا دستکاری Touch ID به دست خود کاربران و یا تعمیرکاران غیر رسمی هستیم
حال با وجود همه این تفاسیر خبر می رسد که اپل کماکان رویه گذشته خود را در پیش گرفته و در آیفون 7 و 7 پلاس نیز شاهد اتفاق مورد بحث هستیم. این بدان معناست که چنانچه ماژول تاچ آی دی احتیاج به سرویس داشته باشد، این کار حتماً می بایست توسط افراد متخصص حاضر در اپل استورها صورت گیرد.
ناگفته نماند برخی افراد این اقدام اهالی کوپرتینو را مصداق بارزی از تمایل اپل به جمع کردن ریال به ریال هزینه های صرف شده توسط کاربران برای آیفون ها می دانند، اما نمایندگان اپل اذعان دارند که با دنبال کردن این رویه در تلاش هستند تا از تعمیر تمام آیفون ها به دست تعمیرکاران مجاز و رسمی اطمینان خاطر کسب کنند.
بنابراین چنانچه ماژول Touch ID آیفون شما به هر دلیلی از کار افتاد و نیاز به تعمیر و یا سرویس داشتید، می بایست سفری به یکی از اپل استورها را نیز تجربه کنید.