ماهان شبکه ایرانیان

مواد غذایی و زردی دندان

سفید بودن دندان‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند داشتن دندان‌های مرواریدی تاثیرات مثبتی روی زندگی روزمره افراد می‌گذارد

مواد غذایی و زردی دندان

سفید بودن دندان‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند داشتن دندان‌های مرواریدی تاثیرات مثبتی روی زندگی روزمره افراد می‌گذارد. در حالی که امروزه می‌توانید به کمک برچسب‌های سفید کننده و روش‌های پر هزینه دیگری در دندان پزشکی‌ها دندان‌هایتان را سفید کنید اما بهتر است به فکر سلامت دهانتان هم باشید. یکی از راه‌های مراقبت از سلامت دهان و دندان‌ها این است که هر روز از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و از زیاده روی در خوردن بعضی غذاها بپرهیزید. این کار باعث می‌شود دندان‌های شما دیرتر زرد شوند. اگر شما در تلاش هستید که لبخندی زیبا داشته باشید و دندان‌هایتان سفید باشد بهتر است استفاده بعضی مواد غذایی را کاهش دهید. در ادامه با این مواد غذایی که باعث زردی دندان می‌شود، آشنا می‌شویم:

مواد غذایی و زردی دندان

آشنایی با مواد غذایی که باعث زردی دندان می‌شوند

1. لیمو

یکی از عادت‌هایی که خیلی از افراد دارند نوشیدن آب گرم به همراه لیمو است. زیرا معتقدند این کار به سلامتی کمک می‌کند.با همه این‌ها لیمو یک ماده اسیدی است و همانطور که گفتیم مواد غذایی اسیدی باعث پوسیده شدن دندان‌ها می‌شود. این ماده مینای دندان را از بین می‌برد و باعث نمایان شدن بافت زرد زیر دندان‌ها می‌شود.اگر می‌خواهید دندان‌هایی سفید داشته باشید و از زردی دندان هایتان جلوگیری کنید بهتر است از استفاده مداوم از مواد غذایی اسیدی بپرهیزید.

2. قهوه

ممکن است شما هم مانند خیلی از افراد دیگر عادت داشته باشید روزتان را با یک فنجان قهوه شروع کنید. اما بهتر است بدانید که نوشیدن بیش از حد قهوه باعث می‌شود که دندان‌هایتان تغییر رنگ دهد. قهوه دارای پلی فنول‌های اسیدی مانند تانین است که باعث می‌شود رنگ دندان‌هایتان تغییر کند. همچنین قهوه دارای خاصیت اسیدی بالایی است و همانطور که می‌دانید مواد غذایی اسیدی باعث پوسیدگی دندان‌های می‌شوند.

3. چایی

چای خواص زیادی دارد اما مانند قهوه دارای تانین است و رنگ دندان شما را تغییر می‌دهد. اما چیزی که روی لک شدن دندان‌هایتان تاثیر دارد تعداد دفعاتی است که چایی می‌نوشید. یکی از مسائلی که اکثر افراد به آن توجه ندارند تاثیر تعداد دفعاتی که از آن ماده غذایی استفاده کنند است. کسانی که به طور مداوم از چایی و قهوه استفاده می‌کنند دندان‌هایشان زودتر زرد می‌شود.

4. توت‌ها

اکثر افراد عاشق توت‌ها هستند تا قبل از اینکه متوجه شوند زیبایی دندان‌هایشان را تحث تاثیر قرار می‌دهد. هر چه توتی که می‌خورید رنگ تیره‌تری داشته باشد رنگ دندان شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. سعی کنید بعد از خوردن انواع توت‌ها حتما دندان‌هایتان را سمواک بزنید. روزی دو بار مسواک بزنید و از فلوراید استفاده کنید.  فلوراید از دندان‌ها در برابر حملات اسیدی محافظت می‌کند. حقیقت این است که به دلایل خواص آنتی اکسیدانی توت‌ها بهتر است آن‌ها را کنار نگذارید و از مسواک و فلوراید بعد از خوردن آن‌ها استفاده کنید.

5. بستنی یخی

تهیه و قیمت بستنی یخی و همچنین کالری آن ممکن است کمتر از دیگر دسرها باشد و در دسترس‌‎تر باشد. اما میزان آب و شکر موجود در آن باعث بروز پوسیدگی و تاثیرات منفی روی دندان‌هایتان می‌شود. اگر می‌خواهید دهانتان مدام در حال حرکت باشد می‌توانید از آدامس‌های بدون قند استفاده کنید این کار باعث می‌شود تولید بزاف در دهانتان بیشتر شود و به خنثی کردن و مقابله با حملات اسیدی بپردازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان