محبوبیت متزلزل دیجیتال؛

دوربین های سوپر ۸ دوباره به میدان آمدند/ رستاخیز آنالوگ!

با شکل گیری موجی از بازگشت به فیلمسازی غیردیجیتال، تقاضا برای کار با دوربین های سوپر ۸ افزایش یافته است.

دوربین های سوپر 8 دوباره به میدان آمدند/ رستاخیز آنالوگ!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی،  موج جدیدی از اقبال به فیلمسازی غیردیجیتال شکل گرفته و دوربین های سوپر 8 در حال قیام مجدد هستند.

این روزها با وجود آنکه همه با اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام و فوتوفانیا و توانایی فوق العاده آنها در دستکاری عکس و فیلم و افزودن فیلترهای مختلف آشنا هستند، اما ضبط تصاویر به صورت غیردیجیتال و با حال و هوای قدیمی و اورجینال محبوبیت زیادی پیدا کرده و این به معنی بازگشت فیلم های سوپر 8 است.

دوربین سوپر 8 سال 1965 ظهور پیدا کرد و تغییری انقلابی در کیفیت فیلم های خانوادگی دهه 70 و 80 میلادی رقم زد ولی با ظهور فناوری های دیجیتال کم کم به محاق فراموشی رفت ولی حالا با وجود سلطه دیجیتال بر تمام ابعاد زندگی، موج عظیمی از تقاضای برای بازگشت به حال و هوای آنالوگ شکل گرفته است.

استفاده از دوربین های سوپر 8 کار ساده ای نیست زیرا که شما نه تنها نمی دانید دقیقا از چه چیزی فیلم می گیرید بلکه پردازش و آماده سازی فیلم های خام آن نیز ماه ها وقت می گیرند.

در همین رابطه بن مور خبرنگار بی بی سی دست به کار شده و سراغ یکی از این فیلمسازان موج نو رفته و با او درباره جنبش بازگشت به فیلمسازی غیردیجیتال و جذابیت های آن صحبت کرده است.

جرج لی فیلمساز جوان اهل ساوتهمپتون در جایی از صحبت هایش اشاره می کند: فیلمسازی غیردیجیتال به دلیل محدود بودن فیلم در دسترس، نیازمند نوعی نظم و دقت است و فیلمساز بیشتر از یکی دو بار حق اشتباه در برداشت ها ندارد. 

او جمله ای از ورنز هرزوگ، نویسنده بازیگر و کارگردان آلمانی را در نکوهش برداشت های زیاد در فیلمسازی دیجیتال نقل می کند که می گوید: فیلمسازی به معنای زباله سازی نیست، فیلمساز شکارچی تصویر از مکان های زیبا، خاص یا ترسناک است، برداشت را می گیرد و می رود.

سال گذشته 31 فیلم در هالیوود از فیلمبرداری غیردیجیتال استفاده کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر