با حضور در تلویزیون

پرویز خرسند از دکتر شریعتی می‌گوید

پرویز خرسند ـ نویسنده‌ای که به تعبیر دکتر علی شریعتی «نثر امروز را در خدمت ایمان دیروز ما قرار داد» ـ با حضور در شبکه چهار سیما از خاطرات و ناگفته‌های زندگی دکتر شریعتی می‌گوید.

پرویز خرسند از دکتر شریعتی می‌گوید

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «شوکران» روز دوشنبه (16 مهرماه) با حضور پرویز خرسند، نویسنده 78 ساله و دوست دکتر علی شریعتی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پرویز خرسند متولد ١٣١٩، ویراستار کتب علی شریعتی و از قدیمی‌ترین همراهان او، ویراستار نشریات حسینیه ارشاد در دهه ١٣٥٠، زندانی سیاسی عصر پهلوی، محقق بنیاد شاهنامه به مدیریت استاد جلال‌الدین همایی، پایه‌گذار و اولین سردبیر هفته‌نامه سروش بعد از انقلاب اسلامی ایران (١٣٦٠-١٣٥٨) است.

شریعتی در بخشی از نامه خود به خرسند نوشته است: «خرسند عزیزم! دلم در این سال‌های بدی که برای ما غریبان زمانه پیش آمده است بر تو می‌لرزد؛ چنانچه بارها بر رشحه زیبایی قلم تو می‌لرزد ...»

از آثار خرسند می‌توان به «اسطوره هابیل و قابیل» (که نوار کاست آن در دهه ١٣٥٠ با تیراژ میلیونی توسط حسینیه ارشاد به فروش رسید)، «برزیگران دشت خون»، «آنجا که حق پیروز است» (با مقدمه محمدرضا حکیمی)، «مرثیه‌ای که ناسروده ماند» (با مقدمه محمدتقی شریعتی)، «شهید همه اعصار»، «من»، «یگانه و دیوار» (خاطرات زندان)، «پیغام زخم» و «شرح ادبی نهج‌البلاغه» اشاره کرد.

خرسند با حضور در برنامه «شوکران» به بیان خاطرات و ناگفته‌های علی شریعتی از مشهد تا حسینیه ارشاد می‌پردازد.

این برنامه دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روزهای سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه 14 و یکشنبه ساعت ١٩ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان