۱۷ پیشنهاد برای آن‌که جوان‌ تر به‌نظر برسید

انتخاب لباس هم مانند انتخاب نوع آرایش با بالاتر رفتن سن شما تغییر خواهد کرد. خب کاملا بدیهی است که وقتی شما سن‌تان بیشتر می‌شود دیگر نباید همان لباس‌هایی را به تن کنید که در سن مثلا ۱۵ سالگی‌تان می‌پوشیدید، این دقیقا همان اشتباهی است که باید از آن دوری کنید

انتخاب لباس هم مانند انتخاب نوع آرایش با بالاتر رفتن سن شما تغییر خواهد کرد. خب کاملا بدیهی است که وقتی شما سن‌تان بیشتر می‌شود دیگر نباید همان لباس‌هایی را به تن کنید که در سن مثلا 15 سالگی‌تان می‌پوشیدید، این دقیقا همان اشتباهی است که باید از آن دوری کنید. زیرا پوشیدن آن لباس‌ها باعث می‌شود شما بسیار پیرتر و از مد افتاده به نظر برسید. بهتر است به حرف متخصصانی که در زمینه‌ی مُد کار می‌کنند گوش دهیم تا استایل و ظاهرمان زیباتر و سرحال‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. در ادامه نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم که بهتر است در پوشیدن لباس رعایت کنید.

 

1- پول زبان‌بسته را برای خرید لباس‌های مد روز ندهید

هیچ‌وقت پولی که به زحمت زیاد پس‌انداز کردید را صرف خرید مدل لباسی که در این فصل مد است و در فصل دیگر احتمالا از مد خواهد افتاد نکنید. خب البته اگر زحمت زیادی برای درآوردن پولتان نکشیدید و احتمالا از آن دست آدم‌هایی هستید که هر چیزی که دلتان بخواهد در لحظه خریداری می‌کنید، بدانید که با این کار پولتان را دور خواهید ریخت. آیا بهتر نیست که این پول زبان‌بسته را صرف خرید لباس‌های کلاسیکی بکنید که از مد نخواهند افتاد و هر سال همچنان زیبایی خود را خواهند داشت. آلانا کلن طراح مد می‌گوید به دنبال ترندهایی باشید که همواره باقی می‌مانند و با تغییر فصل ناپدید نمی‌شوند، مثل چرم، لباس‌های ارتشی، لباس‌های گل‌دار تیره،‌ لباس‌هایی با طرح‌های هندسی و لباس ملوانی و دامن‌های کبریتی و مخمل.

2- بی‌خیال لباس‌های قدیمی‌تان شوید

اشتباهات مد زنانه

اگر شما هم از آن دسته از خانم‌هایی هستید که لباس‌های سنین 16، 21 تا 29 سالگی‌تان امروز اندازه‌تان نمی‌شود، نگران نباشید، احتمالا یا بسیار تنگ شدند یا بسیار گشاد که احتمال گشاد‌شدن لباس‌ها معمولا بسیار بسیار کم است. و یا شاید هم لباس‌ها اندازه‌تان شوند ولی مناسب سن‌وسال شما نباشد، بهتر است در کمد لباس‌هایتان را باز کنید و این لباس‌ها را جدا کنید. اگر خیاطی را حرفه‌ای بلدید بهتر است روی آن‌ها کار کنید به‌طوری که یا اندازه‌تان شوند و یا اینکه مدل‌ لباس‌ها را به‌گونه‌ای تغییر دهید که مناسب سن‌وسال شما شوند، اگر هم خیاطی بلد نیستید که بهتر است کار را به کاردان بسپارید، راه‌حل دیگر بعد از خیاطی لباس‌ها این است که شما با خیال راحت لباس‌هایتان را به کسانی ببخشید (لباس‌های دست‌دوم‌فروشی پر است از چنین لباس‌هایی). برای اکثر آدم‌ها دل‌کندن از چیزهایی که دوستشان دارند و با آن‌ها خاطره دارند بسیار سخت است. مثل لباس گل‌منگلی که 15 سال در گوشه کمد شما آویزان است و شما در اصل تنها زمان تصفیه‌ی لباس‌هایتان به یاد آن می‌افتید و دل‌تان نمی‌آید که آن را دور بریزید. بهتراست همین الان بلند شوید و لباس‌هایی که کمتر به تن می‌کنید و اندازه‌تان نمی‌شوند را اهدا کنید و در عوض لباس جدیدی برای خود بخرید یا حتا یک کیف دستی یا لوازم خانه یا هر چیزی.

3- مراقب مدل موهایتان باشید

اشتباهات مد زنانه

صورت ما با بالارفتن سن‌مان چربی‌هایش را از دست می‌دهد. البته این دقیقا همان اتفاقی است که می‌توانیم برایش جشن بگیریم، ولی نباید فراموش کنیم که با بالاتر رفتن سن بهتر است که مدل موهایمان را با فرم صورت‌مان هماهنگ کنیم. به همین دلیل است که اکثر مادرها موهایشان را کوتاه نگه می‌دارند، زیرا مدل موهای کوتاه آن‌ها را جوان‌تر نشان می‌دهد، البته که نگهداری از مدل موهای کوتاه نیز بسیار آسان‌تر است. سعی کنید که از بلندشدن بیش از حد موهایتان جلوگیری کنید، زیرا موهای بلند صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. کسانی که موهای‌شان بیش از حد بلند است، سرحال و شاداب به نظر نمی‌رسند. بهتر است که به آرایشگر خود بگوید که موهایتان را لایه‌لایه کوتاه کند، مدل موهای خرد باعث می‌شود که جزئیات چهره‌تان برجسته‌تر به نظر برسد.

4- برنزه‌کردن از مد افتاده است

اشتباهات مد زنانه

البته همه‌ی ما می‌دانیم که برنزه‌کردن به پوست آسیب جدی می‌رساند و احتمال سرطان پوست را افزایش می‌دهد. به همین علت برنزه‌کردن دیگر مد نیست. اما اگر اصرار دارید که برنزه کنید می‌توانید ضدآفتاب‌ بسیاری بر صورت و بدن خود بزنید و در کنار ساحل و استخر ریلکس کنید، البته تاکید می‌کنم که تا آنجایی که می‌توانید کرم ضدآفتاب را بر پوست خود بزنید و بعد در مقابل آفتاب قرار بگیرید. با این حال پوست شما همچنان برنزه خواهد شد. راه دیگری هم وجود دارد، امروزه رنگ‌های طبیعی وجود دارند که شما می‌توانید کل بدنتان را با آن‌ها رنگ کنید و بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. بهتر است در این مورد احتیاط کنید زیرا در صورت خوب نبودن این رنگ‌ها شما شبی به کدو حلوایی خواهید شد.

5- سایز اشتباه به تن نکنید

اگر در سن نوجوانی تان سایز شما 36 بود این سایز با بالاتر رفتن سن شما تغییر خواهد کرد، پس مطمئنا شلوارهای زیادی دارید که به سختی می‌توانید آن‌ها را به تن کنید و تلاش زیادی را بر پوشیدن آن‌ها باید انجام دهید، و آن‌وقت هنگامی که این شلوارها را به تن کردید به نظر بسیار تنگ و چسبان می‌رسند و شما مطمئنا نخواهید توانست حتا به راحتی در آن حرکت کنید، همین باعث می‌شود که شما پیرتر به نظر برسید. بهتر است نگرانی‌ها را از خود دور کنید و به جای وسواس نسبت به سایزهایی که روی برچسب لباس‌ها نوشته شده، لباس اندازه‌ی خود را پیدا کنید. اگر شما جز آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارید همه‌ی توجه‌ها به سمت شما جلب شود، پس بهتر است از پوشیدن لباس‌های مورد علاقه‌تان نترسید، تنها چیزی که باید راجع‌به آن مطمئن باشید این است که سایز لباس‌ها دقیقا اندازه‌ی شما باشد. بعضی‌ها در لباس‌های تنگ راحت نیستند و ترجیح می‌دهند لباس‌های گشاد و بگی بپوشند، پوشیدن لباس‌هایی که گشادتر هستند سایز شما را بیشتر نشان می‌دهد. از همه‌ی این حرف‌ها که بگذریم لباس مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و بپوشید، زیرا شما تنها در این‌صورت است که احساس راحتی و اعتماد به‌نفس خواهید کرد. و اگر می‌خواهید جوانتر به نظر برسید بهتر است فراموش نکنید که داشتن اعتماد به نفس کلید جوانی است.

6- کمربند را فراموش نکنید

اشتباهات مد زنانه

علاوه بر لباس‌های بگی و گشادی که ممکن است در کمد لباس‌هایمان وجود داشته باشد مجموعه‌ای از لباس‌ها مانند اورکت، بارانی و پیراهن‌های بلند و گشادی نیز هستند که با استایل بگی کاملا فرق می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید با اضافه‌کردن کمربند به چنین لباس‌هایی انحناهای بدنتان را بیشتر نشان دهید. اگر می‌خواهید اینگونه به نظر نرسد که شما لباس گشاد و راحتی به تن کرده‌اید تنها چاره‌اش این است که از کمربند استفاده کنید و زیبایی لباس و خودتان را دو چندان کنید.

7- در پوشیدن لباس هماهنگی را رعایت کنید

اشتباهات مد زنانه

آلانا کلن طراح مد می‌گوید اگر شما مثلا دامن یا شلوار چسبان تک‌ رنگی را به پا کرده‌اید بهتر است بلوزی که به تن می‌کنید آزادانه‌تر بر روی بدن شما قرار بگیرد. یا حتا برعکس اگر بلوز تنگی به تن کرده‌اید دامن یا شلوار شما بهتر است گشادتر باشد.مثلا وقتی شلوار جین‌ تنگ را با بلوز یا تونیک رنگ روشن به تن کنید بسیار جوان‌تر به نظر خواهید ‌رسید، ولی اگر مثلا همان شلوار جین تنگ را با بلوزی تنگ‌تر به تن کنید اینطور به نظر خواهد رسید که شما می‌خواهید به زور خودتان را 18 ساله جا بزنید.

8- در انتخاب رنگ دقت کنید

اشتباهات مد زنانه

اگر رنگ‌های لباس‌هایتان را درست انتخاب کنید متوجه خواهید شد که یک رنگ می‌تواند باعث شود که شما جوان‌تر به نظر برسید. اگر رنگ‌تان را اشتباه انتخاب کنید چهره‌ی شما فرتوت و خسته و مریض به نظر خواهد رسید. اگر شما می‌خواهید که جوان و شاداب به نظر برسید باید رنگی را انتخاب کنید که جلوه‌ی رنگ پوست شما را بیشتر کند. پس بهتر است در انتخاب رنگ به رنگ پوست و موهایتان دقت کنید و سعی کنید رنگ‌های انتخابی‌تان در هماهنگی کامل با پوست و موی شما و حتا رنگ چشمانتان قرار بگیرد.

9- سعی کنید لباس‌هایتان آشفته به نظر نرسند

اشتباهات مد زنانه

اگر قصد دارید ظاهرتان مطابق مد روز به نظر برسد پس تعادل را در پوشیدن لباس‌هایتان رعایت کنید. پوشیدن لباس‌هایی که پیش از اندازه برای شما بزرگ هستند، شما را پیرتر نشان می‌دهد. خیلی از خانم‌ها هنگامی که چاق می‌شوند لباس‌هایی گشاد می‌پوشند تا چاقی‌شان کمتر به چشم برسد، این دقیقا همان کاری است که به هیچ‌وجه نباید انجام داد. البته لباس‌های گشاد اگر درست انتخاب شوند و اندازه‌شان متناسب با بدن باشند، می‌توانند بسیار زیبا و راحت به نظر برسند. اما وقتی شما به هر دلیلی لباس‌هایی بیش از حد گشاد می‌پوشید پیر و از مد افتاده به نظر می‌رسید. هنگام پوشیدن لباس باید هماهنگی میان لباس‌هایتان را رعایت کنید. اگر شما یک پولیور گشاد و راحت به تن کردید بهتر است شلوار یا دامن تنگ را با آن هماهنگ کنید و بپوشید. این هماهنگی‌ها را رعایت کنید و از پوشیدن لباس‌های گشاد لذت ببرید.

10- هر دوره‌ی زمانی ملزومات مخصوص به خود را دارد

اشتباهات مد زنانه

گوشواره،‌گردنبد، تِل، گل‌سر و خلاصه همه‌ی چیزهای دیگری که به خود آویزان می‌کنیم یا حتا خود لباس‌ها بهتر است مربوط به عهد دقیانوس نباشند چون اگر اینگونه باشند شما بسیار پیرتر و از مد افتاده‌تر به نظر خواهید رسید. بهتر است که مثلا یکی از این‌ چیزها قدیمی باشد. شما می‌توانید استایل کلاسیک را با استایل قدیمی در هم بیامیزید، و همین باعث می‌شود که شما بسیار جوانتر و زیباتر و کول‌تر به نظر برسید. امروزه می‌بینیم که جوان‌تر‌ها لباس‌ها یا چیزهایی که قدیم مد بود را به تن می‌کنند، اما کلید اینکه شیک و مد روز به نظر برسند این است که حتما با لباس‌ها و وسایل مدرن‌تر ترکیب کنند. به هر حال اگر لباس‌های قدیمی‌تان را همچنان در گوشه‌ای از کمد خود نگه داشته‌اید، آن‌ها را بیرون بکشید و با لباس‌هایی مدرن‌تر به تن کنید تا جوان‌تر به نظر برسید.

11- مروارید زیبا است اما اگر به جا از آن استفاده کنید

اشتباهات مد زنانه

مروارید یکی از زیباترین جواهرات است و بدون شک برای همه‌ی خانم‌ها جذاب است.  بازیگران و خوانندگان مثل ریحانا، تیلور سویفت، کیم کارداشیان، سارا جسیکا پارکر و حتا کیت میدلتون از جواهرات کلاسیک استفاده می‌کنند و همین باعث شده که عموم مردم نیز به چنین جواهراتی علاقه‌مند شوند. البته اصلا اینگونه نیست که شما در صندوق جواهرات مادربزرگتان را (اگر صندوقی وجود داشته باشد) باز کنید و مرواریدهای او را دلبخواهی بدون ذره‌ای توجه به گردن یا گوش‌هایتان آویزان کنید. فراموش نکنید که با مروارید نمی‌توانید همانگونه که با جواهرات و اکسسوری‌های دیگر برخورد می‌کنید، رفتار کنید. اگر می‌خواهید می‌توانید مانند ریحانا رشته‌های گردنبند مروارید‌های ریز را بر گردن خود بیاندازید. لباسی که به همراه جواهرات مرواریدتان می‌پوشید بسیار مهم است، شما به همراه ژاکت کتانی راه‌راه و شلوار سرهم نمی‌توانید از گردنبند مروارید استفاده کنید. البته تیپ‌های غیررسمی نیز وجود دارند که شما می‌توانید به همراه آن‌ها گردنبندهای عادی‌تر مروارید را به گردن بیاندازید.

12- شلوارهای جین از مد افتاده

اشتباهات مد زنانه

اگر همه‌ی چیزهایی که تا اینجا توضیح دادیم را انجام دهید مطمئن باشید که جوان‌تر و خوش‌پوش‌تر به نظر خواهید رسید. بهتر است بی‌خیال مد و حواشی‌اش شوید و لباسی را انتخاب کنید که هیچ‌وقت از مد نخواهد افتاد. به دنبال لباس‌های کلاسیک باشید، این لباس‌ها همواره مد خواهند بود. استایل‌های شلوار جین دوره‌ای است یعنی هر دوره یک مدل شلوار جین مد می‌شود، البته مدل‌هایی هم در شلوارهای جین وجود دارند که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند. پوشیدن شلوار جین‌های از مد افتاده شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهد.

در مورد شلوار جین بیشتر بخوانید: شیک پوشی با شلوار جین متناسب با سایز و اندام

13- بهتر است تکلیفمان را با لباس‌های براق روشن کنیم

امان از لباس‌های براق. بهتر است برای آخرین‌بار و همیشه تکلیفمان را با لباس‌های براق روشن کنیم. سوزان پردون می‌گوید که لباس‌های براق مخصوص پروژه‌های هنری و همچنین مخصوص بچه‌هاست. استفاده از چنین لباس‌هایی به هیچ‌وجه ظاهر شما را جوان‌تر نمی‌کند، در عوض اینگونه به نظر می‌رسد که شما دارید تلاش بسیاری انجام می‌دهید برای اینکه جوان‌تر به نظر برسید، خب این اصلا خوب نیست. پس طی یک عملیات انقلابی لباس‌های براق‌تان را بیرون بیاورید و با قیچی تکه‌تکه کنید. حتا کسانی که در آن طرف آب‌ها زندگی می‌کنند بر این اعتقادند که جوان‌ها تنها در روز هالوین بهتر است لباس‌های براق به تن کنند. پس منتظر چه هستید؟

14- لباس‌هایی با طرح‌های بزرگ

اشتباهات مد زنانه

طرح‌های بزرگی که بر روی شلوارهای چسبان یا لگینگ قرار دارد را جدی نگیرید. این طرح‌های بزرگ به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند تا ظاهری بهتر داشته باشید. اگر شما در فصل سرما یک پولیور زیبا به تن و بوت‌های زیباتری به پا کرده‌اید، بهتر است به جای استفاده از لگینگی پر نقش‌ونگار از لگینگی ساده استفاده کنید آن هم به رنگ مشکی، بسیار شیک و مجلسی. پیشنهاد می‌کنیم لگینگ‌های پر نقش‌و نگارتان را به همراه لباس‌های براق‌تان در ته کمد لباس‌ها بگذارید که دست هیچ‌کس حتا خودتان به آنها نرسد.

15- لباس‌های بدون حالت و گشاد

اشتباهات مد زنانه

درست است که همه‌ی ما تونیک‌های ساده را دوست داریم، اما بهتر است از پوشیدن تونیک‌های ساده‌ی یک دست خودداری کنیم. تونیک‌های ساده جلوه‌ی بدن شما را کمتر می‌کند و در هنگام پوشیدن چنین تونیکی بهتر است از ژاکت،‌ کت یا جلیقه استفاه کنید تا فرم بدنتان مشخص شود. اکثر خانم‌ها وقتی به سن مشخصی می‌رسند دیگر علاقه‌ای به پوشیدن لباس‌های بسیار تنگ ندارند، به همین دلیل درست از سوی دیگر بام می‌افتند. خب واضح است که پوشیدن لباس‌های گشاد شما را پیرتر نشان می‌دهد به همین‌خاطر بهتر است بر روی چنین لباس‌هایی کت یا جلیقه یا ژاکت بپوشید.‌

16- لباسی که برندش بر روی خود لباس حک شده

اشتباهات مد زنانه

خب بهتر است از پوشیدن لباس‌هایی که نام و طرح برندش بر روی لباس خورده پرهیز کنید، این مدل لباس‌ها مخصوص نوجوانان است. این دقیقا اشتباهی است که معمولا کسانی که سن‌شان بیشتر می‌شود انجام می‌دهند. مشتری چنین لباس‌هایی معمولا جوان‌ها هستند و این مدل لباس‌ها برای آنها طراحی می‌شود. بهتر است لباس‌هایی متناسب با سن‌تان انتخاب کنید.

17- و در نهایت سن‌تان را فراموش کنید

از قدیم گفتند که جوانی به دل است نه به سن. بعد از همه‌ی این توضیحاتی که برای شما آورده‌ایم در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم که به شیوه‌ای لباس بپوشید که دوست دارید و در آن احساس راحتی می‌کنید. شما به راحتی می‌توانید با رعایت چیزهای بسیار کوچک در نحوه‌ی پوشیدن لباس شیک‌پوش‌تر و زیباتر و جوان‌تر به نظر برسید.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان