اوج میل جنسی زنان در چه سنی است؟

هر فردی با توجه به شرایط روحی و جسمی خود در یک دوره از زندگی بیشترین میل جنسی را دارد.

میل جنسی زنان

طبق تصور بسیاری از ما میل جنسی در افراد در دوره جوانی بیشتر است. در زنان میل جنسی در سنین زیر 45 سال تقریباً بالا است و هر چه سن زن کمتر باشد مسلما میل جنسی زنان بالاتر خواهد بود. اما نکته جالب این است که معمولا زنان در رنج سنی خاص به بالاترین میزان میل جنسی می رسند. طبق تحقیقات پژوهشگران بر روی دختران مجرد و زنان متاهل نتایج جالب از راز میل جنسی زنان کشف گردید که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

میل جنسی در افراد تابع شرایط روحی ، جسمانی میباشد ودر این بین هورمون های استروژن و تستسترون می‌تواند در میل جنسی و وضعیت جسمانی زنان و مردان موثر باشد.

 

سن اوج میل جنسی زنان

دیوید باس روان شناس و پژوهشگر دانشگاه تگزاس با گروه تحقیقاتی خود در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که زنان در دوره سنی دهه 30 و دهه 40 زندگی خود نسبت به سایر دوره های زندگی خود میل جنسی بیشتری دارند ، همچنین پیرو این تحقیق مشخص گردید زنان سنین 27 تا 45 سال دارای تخیلات جنسی قویتر و تمایلات جنسی بیشتری حتی نسبت به دختران سنین 18 تا 26 سال که در در محیط دانشگاه ارتباط بیشتری با جنس مخالف دارند ، هستند.

 

چرا زنان در دهه 30 و 40  از نظر جنسی میل بیشتری نسبت به دهه 20 زندگی خود دارند ؟ 

دانشمندان معتقدند تکامل زن با افزایش میل جنسی رابطه مستقیم دارد و میل جنسی هم زمان با تکامل زن به طور قابل توجهی با افزایش همراه است.

یکی از نظریه های ارائه شده دراین خصوص، علت این پدیده در زنان رابه ، نیاکان زنان مرتبط می سازد به نحوی که در سالیان دور خیلی از زنان شاهد از بین رفتن کودکان خود به علت عواملی نظیر بیماری ، جنگ ، گرسنگی و … بودند. از این رو در دهه 20 زندگی خود بیشتر به فکر تولد بچه های بیشتر و مراقبت از آنان بودند و وقتی برای صرف نیاز جنسی نداشته اند اما بعد از گذشت دهه 20 زندگی خود با توجه به آنکه کم کم به دوره عدم باروری و یائسگی خود نزدیک می‌شدند برای افزایش بارداری بیشتر تن به رابطه جنسی می دادند.

 

بالاترین میل جنسی زنان

برای اثبات این موضوع، یک پژوهشگر به کمک گروه تحقیقاتی خود پرسشنامه ای در اختیاز 827 زن جهت بیان عادت جنسی خود قرار داد و آن ها دریافتند که زنانی که اوج دوران بارداری خودرا گذرانده بودند اما هنوز به سن یائسگی نرسیده بودند از لحاظ جنسی فعالتر بودند .این گروه سنی که طی دوره 27 سالگی تا 45 سالگی میباشد علاوه بر داشتن میل جنسی بیشتر تخیلات جنسی قابل توجهی نیز داشتند.

این تحقیق با تحقیق انجام شده درسال 2002 مبنی بر افزایش حس شهوت جنسی در زنان دهه 30 و دهه 40 مطابقت داشت ،این یافته ها حاکی ازآن است که نتایج این تحقیق هم در زنان مجرد و هم در زنان متاهل صدق می‌کند. افراد شرکت کننده دراین تحقیق از دانشجویان دانشگاه آستین در تگزاس امریکا بودند.

 

میل جنسی زنان بعد از یائسگی

پیش از این به اثبات رسیده بود ، به علت کاهش سطح و توقف تولید هورمون استروژن بعد از یائسگی « یکی از عوامل پوکی استخوان در زنان » میل جنسی زنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کم کم از شدت آن کاسته می شود اما انچه مشخص است میل جنسی هرگز از بین نمی‌رود و تا پایان عمر می‌توان آن را زنده نگه داشت. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان