دادستان نظامی استان لرستان تاکید کرد

لزوم آشنایی ضابطان با قوانین و سیستم‌های قضایی/ بیش از ۵۰ درصد شاکله پرونده‌های قضایی را ضابط تنظیم می‌کند

موسوی نیا با اشاره به نقش بسزای ضابطان در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: بیش از ۵۰ درصد شاکله پرونده‌های قضایی را ضابط تنظیم می‌کند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح؛ موسوی‌نیا دادستان نظامی استان لرستان در آغاز دوره آگاه‌سازی حقوقی ویژه کارکنان حفاظت اطلاعات انتظامی لرستان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: پیشگیری از وقوع جرم در رأس اولویت‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قرار دارد و مأموریت حفاظت اطلاعات هم پیشگیری از وقوع جرم است.


وی با اشاره به نقش بسزای ضابطان در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: بیش از 50 درصد شاکله پرونده‌های قضایی را ضابط تنظیم می‌کند؛ ضابط بایستی وفق قوانین و مقررات عمل کند و اصولی که بر رفتار و عملکرد هر قاضی و مرجع قضایی حاکم است باید بر عملکرد ضابطان نیز حاکم باشد.


موسوی نیا افزود: اگر قانون می‌گوید اصل بر برائت یا قانونی بودن رسیدگی است ضابط هم باید نگاهش به متهم منطبق با این اصول باشد.


وی آشنایی ضابطان با قوانین و سیستم‌های قضایی را لازم برشمرد و اظهار داشت: اگر ضابط، اطلاعات حقوقی و قضایی نداشته باشد در روند رسیدگی مشکل به‌وجود می‌آید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر