باکس آفیس آخر هفته: Venom به یکباره ۸۰ میلیون دلار را می‌بلعد

«ونوم» Venom یک‌بار دیگر ثابت کرد می‌توان در هر ماهی از سال فروش ابرقهرمانانه داشت. این فیلم از کمپانی سونی Sony که بر اساس کتاب‌های کمیک به همین نام ساخته شده است، فروش فوق‌العاده‌ی ۸۰ میلیون دلاری از ۴۲۵۰ سالن سینما را در اکران خود در داخل آمریکا به دست آورد و به‌راحتی عنوان بهترین اکران تاریخ در ماه اکتبر را تصاحب کرد

«ونوم» Venom یک‌بار دیگر ثابت کرد می‌توان در هر ماهی از سال فروش ابرقهرمانانه داشت. این فیلم از کمپانی سونی Sony که بر اساس کتاب‌های کمیک به همین نام ساخته شده است، فروش فوق‌العاده‌ی 80 میلیون دلاری از 4250 سالن سینما را در اکران خود در داخل آمریکا به دست آورد و به‌راحتی عنوان بهترین اکران تاریخ در ماه اکتبر را تصاحب کرد.
«ونوم» Venom با بازی تام هاردی Tom Hardy در نقش این ضدقهرمان مارول Marvel، در خارج از آمریکا با اکران در 58 مارکت، 125.2 میلیون دلار فروخت و جمع فروش جهانی خود را به 205.2 میلیون دلار رساند که رکورد دیگری برای ماه اکتبر محسوب می‌شود. کره‌ی جنوبی با 16.3 میلیون دلار فروش و پس‌ازآن روسیه با 13.6 میلیون دلار فروش در صدر مارکت‌های خارجی این فیلم قرار داشتند.

«ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born از وارنر Warner موفقیت دیگری برای این کمپانی محسوب می‌شود که مانند «ونوم» Venom فراتر از انتظارات ظاهر شده است. این فیلم در داخل آمریکا 42.6 میلیون دلار از 3686 سالن سینما فروش داشت. این درام رمانتیک در خارج از آمریکا 14 میلیون دلار از 31 منطقه‌ی اول خود فروخت و اکران جهانی خود را به 56.5 میلیون دلار رساند. انگلستان با 5.3 میلیون دلار فروش، بهترین مارکت خارجی این فیلم بود.
«ونوم» Venom با استقبال طیف گسترده و متنوعی از مخاطبان جوان روبرو شد و به‌خوبی توانست با نقدهای مخربی که علیه آن نوشته‌شده بودند، مقابله کند (امتیاز این فیلم در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes 31 درصد بود، درحالی‌که فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born امتیاز 91 درصدی دریافت کرده است.) علاوه بر تکان دادن بازار باکس آفیس اکتبر، این فیلم عنوان هفتمین اکران بزرگ سال را هم تصاحب کرد و از فیلم «انت‌من و وسپ» Ant-Man and the Wasp، فیلم دیگری از مارول Marvel که تابستان امسال با 75 میلیون دلار فروش اکران شد، پیشی گرفت.

این فیلم 100 میلیون دلاری پیروزی بزرگی برای استودیوی فیلم‌سازی سونی Sony به رهبری تام راتمن Tom Rothman که در تلاش است فیلم‌های ابرقهرمانی فراتر از سری «اسپایدرمن» Spider-Man تولید کند، محسوب می‌شود. «ونوم» Venom به کارگردانی روبن فلایشر Ruben Fleischer ساخته شده و در آن میشل ویلیامز Michelle Williams، ریز احمد Riz Ahmed، اسکات هیز Scott Haze و رید اسکات Reid Scott نقش‌آفرینی می‌کنند. تقریبا نصف مخاطبان این فیلم را افراد زیر 25 سال و 66 درصد تماشاگران را مردان تشکیل می‌دادند. به گزارش پسترک PostTrak، کسانی که به تماشای این فیلم آمده بودند به آن امتیاز‌های بالایی دادند و همچنین این فیلم توانست در سینمااسکور، امتیاز B+ از مخاطبان خود دریافت کند.
آدریان اسمیت، رئیس پخش داخلی سونی Sony، گفت: “خبر خوب این است که تا کریسمس فیلم ابرقهرمانی بزرگ دیگری نداریم. این فیلم عالی است و مخاطبان عاشق آن هستند.”

در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های گذشته، فیلم خانوادگی وارنر Warner به نام «پاکوتاه» Smallfoot در دومین آخر هفته‌ی اکران خود در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم با افت 35 درصدی توانست 14.9 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش داخل آمریکا را به 42.8 میلیون دلار برساند. پس‌ازاین فیلم انیمیشنی، کمدی تیفانی هدیش Tiffany Haddish و کوین هارت Kevin Hart به نام «مدرسه‌ی شبانه» Night School در جایگاه چهارم جای گرفت. این فیلم با افت 55 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود فروش 12.3 میلیون دلاری را رقم زد و به جمع فروش ده‌روزه‌ی 46.8 میلیون دلاری در آمریکای شمالی دست‌یافت. این فیلم در سطح جهانی تابه‌حال 58.7 میلیون دلار فروش داشته است.

«خانه‌ای با ساعتی در دیوارهایش» The House With a Clock In its Walls از کمپانی یونیورسال Universal و آمبلین Amblin با 7.3 میلیون دلار فروش در سومین آخر هفته‌ی خود، به جمع فروش 55.1 میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش 87.4 میلیون دلار در سطح جهانی رسید و در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان