فرانسه خواستار حذف تصاویر زندان‌هایش از سرویس‌های گوگل شد

دولت فرانسه خواستار حذف تصاویر زندان های این کشور از سرویس های مختلف گوگل شده اما این غول فناوری هنوز عکس های مورد نظر را پاک نکرده است.

فرانسه خواستار حذف تصاویر زندان‌هایش از سرویس‌های گوگل شد

دولت فرانسه خواستار حذف تصاویر زندان های این کشور از سرویس های مختلف گوگل شده اما این غول فناوری هنوز عکس های مورد نظر را پاک نکرده است.

سال گذشته سارقی مشهور به نام «رضوان فیاد» به سیاق فیلم های سینمایی سوار بر بالگرد از زندانی در فرانسه فرار کرد. اگرچه وی 3 ماه بعد از این ماجرا دستگیر شد اما از آن زمان با عنوان «سلطان فرار از زندان» شناخته می شود.

گوگل مپ

تصویر زندان «واپاتو» در گوگل ارث

ظاهرا دولت فرانسه انتشار تصاویر زندان در سرویس های گوگل را یکی از دلایل کاهش امنیت این اماکن می داند چرا که «نیکول بلوبه»، وزیر دادگستری این کشور مدعی شده که علی رغم درخواست از گوگل برای حذف این تصاویر از اینترنت، کاربران همچنان امکان دسترسی به آنها را دارند. وی در گفتگو با رادیو RTL گفت:

انتشار تصاویر مربوط به اماکن امنیتی ما مثل زندان ها در اینترنت طبیعی نیست. من با ارسال نامه ای به گوگل خواستار حذف این تصاویر شده ام و شاید از نزدیک نیز با آنها ملاقات کنم.

یکی از سخنگویان گوگل در پاسخ به ادعای وزیر دادگستری تاکید کرده که تصاویر سرویس هایی نظیر گوگل مپ و گوگل ارث توسط منابع خارجی ثبت شده اند و این کمپانی نیز از منابع مذکور خواسته عکس های مربوط به مناطق حساس نظیر بازداشتگاه ها، نیروگاه های هسته ای و پایگاه های نظامی را حذف کنند:

ما با ارسال لیستی از نقاط حساس به تامین کنندگان، از آنها خواسته ایم که اسرع وقت اقدامات لازم برای تطابق با قوانین مرتبط را انجام دهند.

چند روز قبل دولت بلژیک نیز اعلام کرده بود که از گوگل به خاطر نمایش دادن سایت های حساس نظامی و همچنین نیروگاه های برق خود در پلتفرم های نقشه آن شکایت می کند. طبق قوانین آمریکا حریم خصوصی شامل آنچه از خیابان قابل دیدن است نمی شود. در اروپا اما قوانین کمی متفاوت هستند و تکنولوژی و حریم خصوصی در این قاره با قوانین سختگیرانه تری روبروست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان