ماهان شبکه ایرانیان

انتشار ۲ رمان خارجی به همراه یک مجموعه شعر

ترجمه رمان‌های «تکه‌پاره‌های من» از انعام کجه‌جی و «زن جنگلی» از لِسلس پی‌یرس به همراه مجموعه شعر «آینه ‌سوم» از علی جبارزاده گنجه (سیروس) به تازگی راهی بازار شده است.

انتشار 2 رمان خارجی به همراه یک مجموعه شعر

به گزارش ایسنا، رمان «تکه‌پاره‌های من» نوشته انعام کجه‌جی با ترجمه کریم پورزبید در 270 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 32 هزار تومان در نشر مروارید راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «تکه‌پاره‌های من» داستان یک زن، پزشک و مادر است. داستان عراقِ چندپاره‌شده که مردمش در جست‌وجوی میهن هستند؛ مردمی که در جست‌وجوی میهن و جایی جدید هستند که به آن تعلق داشته باشند. داستان جامعه‌ای چندپاره شده. مردمی خسته از جنگ و آواره در کشورهای مختلف جهان. انعام کجه‌جی در این رمان به حال و روز عراقی‌هایی از سه نسل می‌پردازد که در معرض پراکندگی و مهاجرت در طول چند دهه چه داخل عراق و چه خارج از آن قرار گرفته‌اند.

«تکه پاره‌های من» کتاب نامزد جایزه جهانی رمان عربی «بوکر» در سال 2014 شد. در ضمن این کتاب در سال 2016 برنده جایزه بزرگ «لاگاردِر» فرانسه شد. «تکه‌پاره‌های من» اولین رمان از یک نویسنده عراقی است که این جایزه معتبر را از آن خود می‌کند.  

همچنین رمان «زن جنگلی» نوشته لسلی پی‌یرس با ترجمه الهه شمس‌نژاد  در 389 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 43 هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: زنی طردشده، جوانی ناپدیدشده و دختری مصمم به یافتن حقیقت

سال 1960، شبی که مادرِ دوقلوهای پانزده‌ساله را به آسایشگاه می‌فرستادند، آن‌ها با صدای جیغ او از خواب بیدار شدند و پدر حاضر به پاسخ‌گویی به سوالات آن‌ها نشد و آن‌ها را به اتاق‌هایشان بازگرداند. پس از آن،  قرار شد دوقلوها نزد مادربزرگ‌شان در ویلایی بزرگ در حاشیه جنگل زندگی کنند. بعد از مدتی به زندگی در آن‌جا خو گرفتند. همه چیز به خوبی پیش می‌رفت تا شبی که یکی از دوقلوها به خانه بازنگشت. حتی فردا و یک هفته بعد نیز به خانه برنگشت. نگرانی خانواده، هنگامی که جسدِ چند جوان در اطراف جنگل پیدا شد، دوچندان گشت. اتفاقات و لحظات نفس‌گیر و پر از دلهره را در داستان بخوانید.

 دیگر کتاب چاپ‌شده در نشر مروارید، مجموعه‌ شعر «آینه‌ی سوم» نوشته علی‌جبارزاده گنجه (سیروس) است که در 154 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 15 هزار تومان در دسترس مخاطبان شعر قرار گرفته است.

نمونه شعری از این مجموعه با نام «کاغذ باد»:

اگر شب را...

وگر روز را پیش‌بافته‌ ایام پندارم

اگر در خیال، افکار را حبس

و چون دنباله‌ کاغذ باد

در سکون آسمان

در طغیان ابرها پرواز کنم؛

آیا من خودم خواهم بود؟

همچنین در پشت جلد کتاب که با  سلف‌پرتره‌ای از شاعر نقاش این مجموعه همراه است، نوشته شده: هنرمند آینه‌ای است بر طبیعت، که خود نیز آینه‌ای است بر او و آینه سوم که بازتاب این دو آینه را نشان می‌دهد، حقیقتی‌ است که هنر نام دارد.

  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان