مراقب تصادف های ساختگی باشید

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند ۱۱ نفره مجرمین سابقه داری خبر داد که با ایجاد تصادف ساختگی اقدام به دهها فقره اخاذی و زورگیری از رانندگان کرده بودند.

کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در تاریخ 26 بهمن 1396 یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 151 چیتگر به مأمورین اعلام کرد که توسط سرنشینان یک خودرو پراید و به بهانه اینکه با یک عابر پیاده تصادف کرده و از محل تصادف متواری شدم، مورد اخاذی قرار گرفتم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع  زورگیری پرونده جهت رسیدگی و ادامه تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت  7:30صبح با خودروی شخصی در اتوبان آزادگان در حال تردد بودم که ناگهان در لاین کندروی بزرگراه یک عابر پیاده به ماشین من نزدیک شد و از قسمت آیینه خودرو با ماشین برخورد کرد.

وی گفت: بلافاصله ماشین را متوقف کرده و قصد داشتم تا جهت بررسی تصادف از ماشین پیاده شوم که این شخص ( عابر پیاده ) با تکان دادن دست عنوان کرد که اتفاق مهمی برایش نیفتاده و مشکلی ندارد و از من خواست تا ادامه مسیر دهم .

شاکی تصریح کرد: با اطمینان از صحت و سلامت این شخص به مسیر خود ادامه داده اما هنوز مسافت زیادی نرفته بودم که ناگهان یک پراید سفید با دو سرنشین با بوق زدن و روشن کردن چراغ مرا مجبور به توقف کرد.

وی گفت: پس از توقف ، این دو نفر مرا از ماشین پیاده کرده و به نزدیک خودروی خودشان بردند و با نشان دادن جوانی که بر روی صندلی عقب خودرو دراز کشیده و از ناحیه دست اظهار ناراحتی و درد می کرد ، مدعی شدند که من از محل تصادف فرار کردم .

مالباخته تصریح کرد: در ادامه ، به بهانه انتقال مصدوم به بیمارستان یکی از آنها سوار ماشین بنده شد و در طی مسیر با جوسازی و ترساندن مرا مجبور کرد تا به بهانه  پرداخت هزینه درمانی بیمارستان مبلغ 3 میلیون تومان را به حساب اعلامی از سوی آنها واریز کنم؛ پس از واریز پول این شخص مدعی شد که خودشان فرد مصدوم را به بیمارستان منتقل خواهند کرد و پس از آن به سرعت از ماشین پیاده شده و در ادامه هر سه نفر با خودرو پراید از محل متواری شدند .

با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام اقدامات ویژه پلیسی،کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد اخاذی قرار گرفتند.

با شناسایی محسن به عنوان یکی از اعضای گروه سارقین که در بیشتر سرقت ها حضور و مشارکت مستقیم داشت ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس ضمن هماهنگی با شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران و اخذ نیابت قضایی به شهرستان شهریار اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری محسن شدند .

تصادف ساختگی

محسن در همان مراحل اولیه دستگیری لب به اعتراف گشود و با اعتراف به دهها فقره اخاذی و سرقت از رانندگان، دیگر همدستان و اعضای گروه را معرفی کرد و عنوان داشت که با انواع خودروهای سواری متعلق به اعضای گروه و در قالب گروه های دو یا 3 نفره اقدام به اخاذی و زورگیری از رانندگان در پوشش ایجاد تصادف ساختگی کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان