روزنامه ترکیه‌ای پیش‌بینی کرد؛

درآمد ۱.۵میلیارد دلاری ترکیه از محل گردشگری درمانی و سلامت

انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه اعلام کرد انتظار داریم از محل گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۸، معادل ۱.۵ میلیارد دلار درآمد عاید ترکیه شود.

درآمد 1.5میلیارد دلاری ترکیه از محل گردشگری درمانی و سلامت

به گزارش حریت، فیروز باقلیکایا، دبیر انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه گفت: انتظار می‌رود در سال 2018 آنکارا از محل گردشگری پزشکی و سلامت 1.5 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی گفت: در شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش 17 درصدی درآمد از محل گردشگری پزشکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن آن به 600 میلیون دلار بوده‌ایم. 

باقلیکایا ادامه داد: سال گذشته میلادی ترکیه از محل گردشگری سلامت یک میلیارد دلار درآمد داشت. 

وی گفت: ترکیه پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری سلامت دارد،‌ بنابر آمار ارائه‌شده از سوی دفتر آمار ترکیه این کشور بین سال‌های 2013 تا 2017، معادل 4.4 میلیارد دلار از محل گردشگری سلامت و پزشکی درآمد شناسایی کرده است.

این آمار نشان می‌دهد سال گذشته میلادی 433 هزار نفر برای امور پزشکی و درمانی به ترکیه رفته‌اند که نسبت به 267 هزار نفر سال 2013 بیش از 62 درصد افزایش داشته است.

این آمار همچنین می‌افزاید در 6 ماه نخست سال 2018، 274 هزار نفر با هدف دریافت خدمات درمانی به ترکیه رفته‌اند. 

وی گفت: قرار است در روزهای 7 تا 11 نوامبر سال جاری شورای اسلامی گردشگری سلامت بین‌المللی در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شود. 400 هیأت از 56 کشور اسلامی در این اجلاس شرکت خواهند کرد. 

لینک کپی شد
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان