این ۶ ماده غذایی را برای درمان زخم معده بخورید!

زخم معده یکی از مشکلات شایع میان همه افراد است. شما باید از مواد غذایی قلیایی و ضد التهاب استفاده کنید تا ان ها بتوانند به عنوان یک مکمل برای درمان زخم معده عملکرد درستی داشته باشند.

زخم معده آسیبی است که در غشای مخاطی ایجاد می شود، زمانی که تولید بیش از حد آب های اسیدی وجود دارد. شایع ترین علت آن رشد نوعی از باکتری ها  است، اگر چه زخم معده می تواند ناشی از مصرف بیش از حد برخی از داروها باشد. برای مبارزه با زخم معده باید غذاهای ضد التهاب را استفاده نمایید. انواع مختلفی از غذاها وجود دارد که می تواند به تنظیم PH معده کمک کند تا تسکین این مشکل را تسریع کند.

 

زخم معده

 

1. هویج

هویج یکی از سبزیجات توصیه شده برای بیماران مبتلا به زخم معده می باشد. آنها دارای خواص قلیایی و شفابخش هستند که کمک می کنند تا پوشش های تحت تاثیر اسید های اضافی را بهبود بخشند. هویج را می توانید به صورت خام در سالاد یا پخته شده در انواع غذا مصرف نمایید. همچنین می توانید از آب هویج نیز استفاده کنید. این ماده غذایی فوق العاده برای ناراحتی های معده مانند سوزش و ریفلاکس اسید مفید خواهد بود.

 

2. سیب

با توجه به غلظت بالای مواد مغذی ضروری، سیب یکی از محبوب ترین میوه های دارویی می باشد. آنها حاوی الیاف رژیمی و اسیدهای آلی هستند که به عنوان تنظیم کننده سیستم گوارش عمل می کنند. آنها برای نه تنها برای تسکین زخم معده، بلکه برای یبوست و اسهال نیز توصیه می شوند.

 

3. آلوئه ورا

کریستال های گیاه آلوئه ورا برای عمل شفا و ضد میکروب شناخته شده اند. اگر دچار زخم معده هستید، از آنها استفاده کنید تا تولید بیش از حد آب اسیدی و تحریک مخاطی معده را کنترل کنید. خاصیت این ماده توانایی مهار رشد بیش از حد باکتری های عامل زخم معده را دارد. علاوه بر این بافت آسیب دیده را بهبود خواهد بخشید.

 

زخم معده

 

4. موز

موز میوه ای است که غنی از نشاسته ها و ترکیبات قلیایی است که پس از جذب بدن، PH معده را تنظیم می کند. خوردن آنها می تواند به کاهش زخم معده کمک کند و حضور زخم ها را کاهش می دهد. مواد مغذی آنها کمک می کنند که بافت های آسیب دیده را درمان کنند. همچنین ناراحتی ناشی از ریفلاکس اسید معده کاهش می دهد.

 

5. سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان بهترین غذای ضد اسید معده شناخته می شود و به عنوان بخشی از گروه غذای عالی برای بهبود زخم های معده عمل خواهد کرد. مزایای آنها ناشی از مقادیر قابل توجهی از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان ها است که به بهبود روند هضم کمک می کند. نمک قلیایی آنها فرآیند التهاب را کاهش می دهد و به بهبودی بافت های تحریک شده توسط اسید کمک می کند. علاوه بر این، آنها سوزش شکمی را کاهش می دهند و تورم و ریفلاکس را متوقف می کنند.

 

6. دانه کتان

دانه های کتان آغشته به آب، یک ماده ژلاتینی را که در معالجه زخم معده موثر است، آزاد می کند. التهاب و سوزش توسط این ماده غذایی تسکین خواهد یافت. همچنین ان ها منبع مهمی از اسیدهای چرب امگا 3 و فیبرهای رژیمی هستند. این مواد مغذی توصیه شده برای ترمیم بافت معده در موارد زخم توصیه می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان