سمپاشی باغچه، راه های خانگی برای نجات زمین!

برای هر کسی که در منزل خود فضای سبز و یا باغچه ای دارد، مهم است که چگونه سلامت آن گیاهان دوست داشتنی را تامین کرد

برای هر کسی که در منزل خود فضای سبز و یا باغچه ای دارد، مهم است که چگونه سلامت آن گیاهان دوست داشتنی را تامین کرد. از روش های کاشت و آبیاری گرفته تا میزان نور هر نوع گیاه و... همه و همه برای حفظ سلامت گیاهان لازم و ضروری هستند. در این میان اما مسئله دیگری نیز وجود دارد که می تواند در بعضی مواقع حتی بحرانی نیز بشود: سمپاشی باغچه! اگر خدایی نکرده برای باغچه شما مشکلاتی از قبیل وجود آفت، حشره و چیزهایی این چنینی پیش بیاید باید آستین هایتان را بالا بزنید و شروع به سمپاشی باغچه تان کنید. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم راه هایی خانگی برای ساخت سموم باغچه معرفی کنیم که هم کارتان را راحت تر می کند و هم سلامت باغچه تان را بیشتر ضمانت می نماید، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

سمپاشی باغچه

سمپاشی باغچه با مواد طبیعی

امروزه بیشتر کسانی که دستی در باغبانی دارند ترجیح می دهند که برای حفظ سلامت گیاهانشان به سمت باغبانی ارگانیک بروند و با این کار علاوه بر گیاهان، ضامن سلامت خود و خانواده شان نیز بشوند. در این میان دستورالعمل هایی خانگی وجود دارد که می تواند باغجه شما را آفت کشی و سم زدایی کند. قبل از هر چیز لازم است این را بگوییم که آفت کش های ارگانیک و طبیعی، تاثیر خود را زود از دست می دهند و حتی با باران نیز به طور کامل شسته و پاک می شوند؛ به همین دلیل باید برای رسیدن به نتیجه مطلوبتان، سمپاشی باغچه را به دفعات و با فاصله ای حدود یک هفته مجدد انجام دهید.

مطلب مرتبط: چگونه در منزل کود خانگی بسازیم؟

سمپاشی باغچه با صابون و روغن

استفاده از روغن در سمپاشی باغچه

یکی از موادی که می تواند در سمپاشی باغچه با مواد طبیعی و خانگی به شما کمک کند روغن پخت و پز است. حالا چگونه؟ برای این کار ابتدا باید به میزان یک قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی بردارید و آن را با یک فنجان روغن در یک کاسه مخلوط کنید. فقط یادتان باشد که مایع ظرف شویی تان نباید آنتی باکتریال و یا از انواع تخصصی صابون ها باشد! حالا از دو و نیم قاشق چایی خوری روغن کانولا یا روغن گیاهی استفاده کنید و آن را با یک فنجان آب مخلوط کنید. حالا این ترکیب جدید را با ماده ترکیبی قبلی تان درون یک آبپاش بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

مطلب مرتبط: از بین بردن مگس سفید، نجات گیاهان با یک سمپاشی ساده!

سمپاشی باغچه به روش های خانگی

برای شروع سمپاشی باغچه، بهتر است که ابتدا از بخش کوچکی از گیاه امتحان کنید تا مطمئن شوید که گیاهتان آسیبی نخواهد دید. حالا اگر قسمت کوچک گیاهتان زرد و یا پژمرده شد باید بگوییم که باید به سراغ صابون های معمولی دیگری برای سمپاشی باغچه تان بروید! اگر هم برای گیاهتان هیچ مشکلی پیش نیامد که به کار خود ادامه دهید و آن را به کل گیاه و به خصوص زیر برگ های آن اسپری کنید. یادتان نرود که نقاطی که حشرات تخم گذاری کرده اند باید نقطه تمرکز شما باشد.

سمپاشی باغچه با پوست تخم مرغ

استفاده از پوست تخم مرغ در سمپاشی باغچه

برای این دستورالعمل خانگی در ساخت آفت کش طبیعی باید پوست تخمی مرغ خود را کاملا خشک کنید و بعد به صورت کامل خرد نمایید تا جایی که کاملا پودر شود. شاید برایتان جالب باشد که همین پوست تخم مرغ به تنهایی از پس سوسک ها و حشرات بر می آید! فقط کافی است مقداری از آن را بر روی سوسک ها بریزید. با این کار سوسک ها به خود می پیچند و در طول زمان خواهند مرد.

برای آنکه سوسک هایی که به گیاهانتان حمله کرده اند را به صورت دائمی کنترل نمایید می توانید مقداری از پودر پوست تخم مرغ را بر روی برگ گیاهانی که آسیب زیادی دیده اند را بریز تا آفت ها از باغچه شما دور شوند. اگر هم می خواهید حلزون ویا سایر سوسک ها را از بین ببرید می توانید پوست تخم مرغ را بر پایه گیاهتان بریزید. جالب است بدانید که پوست های تخم مرغ برای سلامت باغ و باغچه شما فوق العاده خواهند بود، چراکه به میزان مناسبی به خاک شما کلسیم خواهند بخشید.

مطلب مرتبط: قیمت سمپاشی ساختمان، این بار برای بهداشت خانه هزینه کنید!

سمپاشی باغچه با گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی در سمپاشی باغچه

یکی دیگر از مواد ارگانیک و ساده ای که به راحتی قابل دسترس است و در سمپاشی باغچه نیز معجزه می کند آب گوجه فرنگی است! این ماده می تواند در کنترل شته ها و سایر حشرات بسیار مفید باشد.

برای تهیه این آفت کش، دو فنجان برگ و ساقه گوجه فرنگی را در غذاساز بریزید و سپس به آن دو فنجان آب اضافه نمایید و اجازه دهید که به مدت دو دقیقه با هم مخلوط شوند. حالا این مخلوط را به مدت یک روز به حال خود بگذارید. بعد از گذشت این مدت مخلوط خود را صاف کنید و بعد آن را با یک لیتر آب مخلوط نمایید. حالا می توانید از این ماده ارگانیک برای سمپاشی باغچه تان استفاده نمایید. این مخلوط می تواند برای گیاهانی که شته های بسیاری به خود می گیرند مفید و لازم باشد؛ گیاهانی مثل گل رز و یا سایر گیاهان حساس.


نویسنده: طلوع حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان