همکاری دایملر و جیلی برای راه اندازی سرویس اشتراک گذاری مسیر

کمپانی آلمانی دایملر در نظر دارد با همکاری هولدینگ چینی جیلی، سرویس هایی را به منظور اشتراک گذاری مسیر و خودرو در چین راه اندازی کند. به گفته یکی از منابعی که خواسته نامش فاش نشود، برای این کار ژرمن ها مذاکراتی را برای تاسیس یک جوینت ونچر (شرکت مشترک) با سرمایه گذاری ۵۰-۵۰ درصدی آغاز کرده اند.

همکاری دایملر و جیلی برای راه اندازی سرویس اشتراک گذاری مسیر

کمپانی آلمانی دایملر در نظر دارد با همکاری هولدینگ چینی جیلی، سرویس هایی را به منظور اشتراک گذاری مسیر و خودرو در چین راه اندازی کند. به گفته یکی از منابعی که خواسته نامش فاش نشود، برای این کار ژرمن ها مذاکراتی را برای تاسیس یک جوینت ونچر (شرکت مشترک) با سرمایه گذاری 50-50 درصدی آغاز کرده اند.

پس از تصاحب تقریبا 10 درصد از سهام دایملر، این سرویس ها یک گام اساسی در راستای همکاری جیلی و دایملر به شمار می روند. آقای لی شوفو میلیاردر معروف چینی و رئیس هیئت مدیره جیلی، این همکاری را زمینه ساز تفاهم های دیگر می داند، زیرا وی معتقد است در عصری بسر می بریم که تولیدکنندگان سنتی نمی توانند به تنهایی و بدون کمک دیگر شرکت ها به تکنولوژی های جدید دست پیدا کنند.

Geely_Daimler

برای تامین خودروهای ناوگان سرویس های مورد بحث، دایملر بر روی محصولات الکتریکی برند دنزا (Denza) حساب باز کرده است. این برند نتیجه همکاری ژرمن ها و کمپانی BYD بوده و بر روی ارایه خودروهایی پاک تاکید دارد.

در کنار دایملر که بزرگ ترین سازنده خودروهای لوکس در جهان محسوب می شود، شرکت های دیگری نظیر فولکس واگن و تویوتا نیز  مشغول تحقیق و توسعه سرویس هایی برای متحول کردن صنعت حمل و نقل و شیوه استفاده مصرف کنندگان از وسایل نقلیه هستند.

secrid_volkswagen_self_driving_car_autonomous_2

نکته جالب توجه اینکه آقای بیل روسو (Bill Russo) یکی از تحلیلگران صنعت خودرو اعتقاد دارد در صورت فراگیر شدن سرویس های اشتراک گذاری مسیر یا خودرو، مشتریان به جای مالکیت خودرو به سفرهای مشترک رو می آورند. در صورت وقوع این پدیده، ممکن است رشد سه دهه ای بازار خودرویی چین متوقف شده و این کشور رتبه اول را از دست بدهد.

daimler-and-via-bring-shuttle-ride-sharing-to-london

بد نیست اشاره کنیم همین چندی پیش در نمایشگاه خودروی پاریس بود که دکتر دیتر زچه مدیرعامل دایملر گفتگو با جیلی برای پروژه های جدید احتمالی را "بسیار سازنده" توصیف کرده و افزود که چینی ها تاکنون پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند. با این حال وی درباره زمینه های همکاری بین دایملر و جیلی حرفی به میان نیاورد.

شایان ذکر است جیلی یک سرویس اختصاصی به اشتراک گذاری مسیر با نام Caocao دارد. این سرویس در 24 شهر چین در دسترس بوده و 23 هزار خودروی برقی ناوگان آن را تشکیل می دهند. دایملر هم در اروپا سرویس مشابهی راه اندازی کرده و قصد دارد آن را به سه گروه خودروهای سواری، خودروهای باری و سرویس های حمل و نقل کلی تقسیم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان