بهترین زمان خوردن میوه

چون میوه‌ها و سبزیجات منبع ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند. متخصصان بر این باورند که خوردن آن‌ها و وجودشان در رژیم غذایی روزانه‌مان به سلامت بدن کمک زیادی می‌کند

بهترین زمان خوردن میوه

چون میوه‌ها و سبزیجات منبع ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند. متخصصان بر این باورند که خوردن آن‌ها و وجودشان در رژیم غذایی روزانه‌مان به سلامت بدن کمک زیادی می‌کند.  به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، میوه‌ها و سبزیجات باید حداقل نیمی از بشقاب ما را پر کنند. اگر چه خوردن سبزیجات محدودیت زمانی خاصی ندارد، اما میوه‌ها باید با توجه به قند موجود در آن‌ها در زمان‌های خاصی خورده شوند. در حقیقت با این که میوه‌ها فوق‌العاده هستند و منبع غنی‌ای از مواد مغذی به حساب می‌آیند، اما نباید در هر زمان از روز میوه بخورید. در ادامه مقاله درباره بهترین زمان خوردن میوه بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

بهترین زمان خوردن میوه

کارشناسان تغذیه بر این باورند زمانی که معده‌تان خالی است ، بهترین زمان میوه خوردن است. به یاد داشته باشید که میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید. اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، شکر و کربوهیدرات به علاوه باکتری‌های موجود در میوه‌ها ممکن است باعث تخمیر مواد غذایی شوند که سیستم گوارش شما را مختل می‌کند. در حقیقت قند موجود در میوه‌ها با پروتئین‌های سنگین که معمولا فرایند‌های هضم آن‌ها طول می کشد، ترکیب می‌شود و نقش مهمی در مسموم شدن بدن‌تان خواهد داشت. برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود. در این میان تمام حجم غذا شروع به از بین رفتن و فاسد شدن می‌کند.

پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده‌تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد. به گفته دکتر پاتل، «میوه ها باید در صبح بعد از یک لیوان آب خورده شوند. در آن صورت میوه‌ها نقش مهمی در سم‌زدایی بدن شما ایفا می‌کنند.»

نزدیک به زمان خواب هم باید از خوردن میوه پرهیز کنید. چون شکر موجود در میوه‌ها باعث افزایش سطح انرژی و هشداری و بیداری می‌شود. بنابراین حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب میوه بخورید.

خوردن میوه قبل و بعد از ورزش کردن هم مفید است. قبل از ورزش میوه به بدن انرژی و قدرت می‌بخشد. درنتیجه با انرژی بیشتری ورزش می‌کنید. بعد از ورزش هم انرژی تخلیه شده را به بدن برمی‌گرداند.

 

روزانه چه مقدار میوه باید بخوریم؟

میوه نباید بسیار کم یا بسیار زیاد مصرف شود. مقدار ایده‌آل جایی در حد وسط قرار دارد. توصیه عمومی برای مصرف میوه و سبزیجات حداقل 400 گرم در روز، یا پنج وعده 80 گرمی است.  

یک وعده 80 گرم معادل یک قطعه کوچک به اندازه یک توپ تنیس است. برای میوه‌ها و سبزیجات یک وعده حدود 1 فنجان است. توصیه اصلی در حقیقت خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات در روز است که با کاهش خطر مرگ از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان در ارتباط است.  

یک مطالعه علمی نشان داده که خوردن بیش از پنج وعده در روز هیچ سود اضافی‌ای به همراه ندارد.

این موارد برای مشخص شدن بهترین زمان خوردن میوه بود. گاهی ما طبق عادت میوه‌ می‌خوریم و فکر می‌کنیم که به بدنمان لطف هم می‌کنیم. در صورتی که اگر به بهترین زمان خوردن میوه ها توجه نکنیم شاید حتی به بدن آسیب هم بزنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان