مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبر داد

مرگ ۸۶ نفر از عابران پیاده در تصادفات رانندگی / ساری رکورد زد

عباسی گفت: در شش ماه امسال، تعداد ۸۶ (۵۹ مرد و مابقی زن) نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت.

مرگ 86 نفراز عابران پیاده در تصادفات رانندگی / ساری رکورد زدعلی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در شش ماه امسال را 302 نفر اعلام کرد و گفت: 86 نفر از کل تلفات حوادث رانندگی شش ماه امسال عابرین پیاده هستند که به تفکیک محوربرون شهری و راه روستایی با 59 درصد بیشترین فوتی در آن گزارش شده است.

وی در خصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان افزود: شهرستان‌های ساری با 15، بابل و نوشهر هر کدام با 11 نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده و جویبار، تنکابن، گلوگاه و فریدونکنار هر کدام با یک فوتی عابر کمترین شهر‌هایی هستند که گزارش شده است.

عباسی همچنین در خصوص بیشترین خودروی درگیر با متوفیان گفت: به تفکیک سواری با 66، نیسان با 11 و موتور با 5 و کامیون با 4 فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بر اساس این گزارش شهریور با 21، مرداد با 19 نفر، اردیبهشت با 18 نفر مورد بیشترین و تیر ماه با 5 مورد کمترین ماه‌هایی هستند که گزارش شده است.

عباسی به تفکیک محل فوت عابران پیاده گفت: 45 نفر از عابران در محل حادثه و 41 نفر در بیمارستان فوت کردند.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان