درراستای حفظ حقوق عامه صورت گرفت

۱۴ فروشگاه متخلف عرضه لوازم و سموم کشاورزی در جیرفت پلمب شد/ برخورد قاطع قضایی با فروشندگان سموم غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از پلمب ۱۴ فروشگاه عرضه لوازم و سموم کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه قضائی با فروشندگان سموم غیرمجاز و تهدیدگنندگان علیه بهداشت و سلامت عمومی برخورد قاطع قضائی خواهد کرد.

14 فروشگاه متخلف عرضه لوازم و سموم کشاورزی در جیرفت پلمب شد/ برخورد قاطع قضایی با فروشندگان سموم غیرمجازحسین سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار داشت: در بازدید از فروشگاه‌های عرضه لوازم و سموم کشاورزی تعداد 14 فروشگاه به دلایل مختلف از جمله گرانفروشی، بکارگیری اتباع بیگانه افاغنه و نداشتن جواز کسب و فروش سموم قاچاق در شامگاه گذشته پلمب شد.

این مقام قضائی تصریح کرد: داشتن کارشناس فنی در فروشگاه‌های کشاورزی که سموم کشاورزی عرضه می‌کنند طبق قانون الزامی است و باید کارشناس فنی در هنگام فروش در فروشگاه حضور داشته باشد که متاسفانه در اغلب این فروشگاه‌ها حضور نداشت.

این مقام قضایی با اعلام اینکه اتباع بیگانه باید با مجوز و به صورت قانونی وارد کشور شوند، خاطرنشان کرد: به کار گیری افراد بیگانه علاوه بر صدمه به اشتغال واقتصاد کشور، بکار گیری افراد بیگانه بدون مجوز جرم است و افرادی که آنان را بکار می‌گیرند باید به مراجع ذی صلاح باید پاسخگو باشند.

سلامی در ادامه بیان داشت: یک واحد از این فروشگاه‌های محل عرضه لوازم و سموم کشاورزی قاچاق بودند که علاوه بر پلمب فروشگاه، سموم قاچاق ضبط شد.

دادستان جیرفت همچنین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، کسبه و تجار باید انصاف داشته باشند و افرادی که اقدام به گرانفروشی و کم فروشی می‌کنند به شدت دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد نمود.

این مقام قضایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است عدم آگاهی بعضی از کشاورزان از چگونگی مصرف سموم و نهاده‌های کشاورزی یکی از مشکلات این حوزه است چراکه حضور دلالان در این زمینه سبب ورود سموم غیر استاندارد از مبادی غیر رسمی و به وجود آمدن مشکلاتی در عرضه سموم استاندارد می‌شود، لذا با تجه به اهمیت موضوع مسئولین مربوطه در استان تمام تلاش خود را برای برخورد با این سودجویان می‌کنند.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان