تغییر رنگ ادرار درباره سلامتی شما چه می گوید؟

همه ما می دانیم تمرکز بیش از حد بر روی رنگ ادرار، حس خوبی به ما نخواهد داد. اما پزشکان توصیه می کنند لازم است همه افراد درباره رنگ ادرار خود اطلاعات لازم را داشته باشند. تغییر رنگ ادرار می تواند نشانه های خاصی از مشکلاتی در بدن شما باشد.

همانطور که می دانیم، ادرار از آب و دیگر مواد زائد موجود در بدن تشکیل شده است. اگر چیزی در بدن شما عملکرد درستی نداشته باشد، ادرار شما ممکن است تغییر رنگ دهد. این امر ممکن است به دلیل رژیم غذایی، التهاب و یا حتی مصرف برخی داروها اتفاق بیفتد به باید آگاهی لازم را داشته باشید. تغییر رنگ ادرار می تواند نشانه های خاصی از مشکلاتی در بدن شما باشد.

 

تغییر رنگ ادرار

 

سلامتی و رنگ ادرار

ابتدا شما باید یک چیز را بدانید: ادرار از تصفیه و پالایش در کلیه ها می آید. پس از این فرآیند، مخلوطی از آب و سمومی که بدن شما نیازی به آن ها ندارد به مثانه وارد شده و باید از بین برده شود. بسته به مواد غذایی که می خورید و اینکه عملکرد بدن چگونه است، حجم ادرار می تواند کم یا زیاد باشد. اما رنگ ادرار یک عامل بسیار مهم از انجام آزمایش های بررسی صحت عملکرد بدن در ارگان های مختلف می باشد. تغییر رنگ ادرار می تواند نشانه های خاصی از مشکلاتی در بدن شما باشد. اجازه دهید این تغییر رنگ را از جنبه های مختلف بررسی نماییم.

 

ادرار شفاف

ادرار روشن و شفاف نشانه خوبی است. این بدان معنی است که به بدن شما به اندازه کافی آب رسیده است. وقتی مقادیر زیادی آب مصرف می کنید، تصفیه کلیه ها بسیار راحت تر انجام خواهد شد و باعث می شود رنگ ادرار شفاف گردد.

 

ادرار زرد پر رنگ

این نشانه ای است که باید در ذهن داشته باشید. این بدان معنی است که به اندازه کافی مایعات ننوشیده اید و کلیه ها باید برای ادرار کردن سخت تر کار کنند. به عبارت دیگر تجمع بیشتری از عناصر سمی وجود دارد و شما باید بدن را هیدراته کنید. هیچ چیز بدی نیست و نگران نباشید. این رنگ همچنین می تواند به علت عرق کردن بیش از حد، هنگامی که شما زیادی کار کرده اید یا تمرین زیادی انجام داده اید نیز ایجاد شود.

 

رنگ ادرار

 

ادرار زرد تیره

این رنگ همیشه در ذهن شما باقی بماند. این یک نشانه روشن است که باید به دکتر بروید. ادرار زرد تیره به شما می گوید که یک مشکل در کبد وجود دارد و شما ممکن است بیماری های مانند زردی یا یرقان را تجربه کنید. اگر این اتفاق می افتد، به چشمان خود نگاه کنید. اگر آنها نیز شامل زرد رنگی باشند و همچنین در بدن شما احساس خستگی وجود دارد، بنابراین همه این ها دلایل کافی برای وجود اشکال در کبد خواهند بود.

 

ادرار قهوه ای مایل به قرمز

اگر مشکلاتی در کلیه دارید، این ممکن است رایج ترین رنگ برای ادرارتان باشد. رنگ ادرار قهوه ای مایل به قرمز به این دلیل است که شما التهاب دارید و عروق خونی شما کم است. ممکن است که شما یک سنگ داشته باشید و مجاری ادراری از این عنصر رنج می برد که مثانه را مسدود کرده است. همچنین ممکن است آنها را در کلیه داشته باشید که به آن آسیب می رساند. در این مورد، رنگ ادرار بسیار مشخص است.

 

ادرار نارنجی

این رنگ نیز طبیعی نیست، اما می تواند رخ دهد. چه چیزی رنگ نارنجی در ادرار ایجاد می کند؟ وقتی ویتامین C بیش از حد در بدن شما وجود دارد،کلیه های شما اضافه آن را فیلتر می کنند و این رنگ بسیار مشخص خواهد بود. اگر یک روز برای شما اتفاق می افتد، فقط می توانید مصرف میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین C برای حداقل پنج روز کاهش دهید. اما به هیچ وجه مصرف آن ها را قطع نکنید.

 

تغییر رنگ ادرار

 

ادرار آبی

تعجب نکنید. این رنگ ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد. اما ادرار آبی ناشی از اضافه شدن کلسیم یا نوعی از عفونت باکتریایی است. این موضوع در افرادی که مکمل های ویتامینی را مصرف می کنند، اتفاق می افتد. این باعث آلودگی کم یا زیاد شده و بدن شما تحت تاثیر قرار می گیرد. مراقب داروها و مکمل های ویتامینی که مصرف می کنید باشید و اگر تغییراتی را متوجه شوید، از دکتر خود بپرسید.

 

ادرار قرمز

ادرار قرمز رنگ یک نشانه از دو چیز است. اولین مورد می تواند جدی باشد زیرا ممکن است به علت حضور خون باشد و شما باید بلافاصله به پزشک خود بگویید. ممکن است که در مثانه یا کلیه های شما مشکلی داشته باشید. یک تشخیص مناسب همیشه به شما پاسخ می دهد. علت دوم این علامت کاملا بی ضرر است. اگر شما مقدار زیادی چغندر، انواع توت ها، تمشک و یا حتی غذاهایی با رنگدانه زیاد در آن روز خورده اید، ممکن است ادرار شما این رنگ را بگیرد. بنابراین اگر این رنگ بیش از چند روز تکرار شود، دریابید که دکتر شما را می بیند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان