شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ هشتم: قدرت‌طلب

یکی از تئوری‌های جالب در زمینه شخصیت شناسی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست. تئوری انیاگرام یا تیپ‌های نه گانه (در شکل فعلی آن) در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است. در اینجا آقای احسان یزدان پناه مربی توسعه فردی و سازمانی درباره تیپ هشتم انیاگرام توضیحاتی ارائه میدهد.

برترین ها: یکی از تئوری‌های جالب در زمینه شخصیت شناسی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست. این تئوری در ابتدا توسط جورجیوف دانشمند و عارف بزرگ روسی مطرح شد و بعدهاتوسط روانشناسان خصوصا "نارن جو" وارد حیطه روانشناسی گردید و تا کنون پژوهش‌های زیادی در ابعاد گوناگون روی آن صورت گرفته است و اکنون جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرده است.

تئوری انیاگرام یا تیپ‌های نه گانه (در شکل فعلی آن) در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است. هدف جورجیوف از تحقیق در این زمینه شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راهکار برای رشد و خود آگاهی بیشتر انسان بوده است. زیرا جورجیوف بر این باور بود که تا انسان خود را به درستی نشناسد، قادر به کمک به خود و نیز کمک به دیگران نخواهد بود.

او انسان‌ها را به نه تیپ شخصیتی تقسیم می‌کند که هر تیپ دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می‌باشد. در اینجا آقای احسان یزدان پناه مربی توسعه فردی و سازمانی درباره تیپ هشتم انیاگرام توضیحاتی ارائه میدهد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ هشتم: قدرت‌طلبی
اگر شما عزیزان سوال و یا نکته قابل ذکری در مورد بحث های مطرح شده در شخصیت شناسی انیاگرام دارید، میتوانید آن را با ذکر نام در بخش نظرات مطرح کنید تا جناب یزدان پناه در برنامه ای اختصاصی به آن ها پاسخ دهد.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان