نشانه های سرطان سینه که زنان باید بدانند

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان های در میان زنان می باشد. اگاهی از نشانه ها و علائم سرطان سینه می تواند برای تشخیص زودهنگام و انجام درمان بسیار مهم باشد.

اگرچه تشخیص و درمان سرطان سینه پیشرفت های زیادی داشته است، اما به دلیل شایع بودن این نوع از سرطان، دومین علت مرگ و میر در زنان را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل همه زنان باید نسبت به نشانه ها و علائم سرطان سینه اطلاعات و حساسیت لازم را داشته باشند. سلول های بدخیم به راحتی و به سرعت قادر به حرکت در سراسر بدن خواهند بود و دیگر بخش ها را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین تشخیص و درمان زودهنگام سرطان سینه بسیار مهم خواهد بود. در ادامه با نشانه های شایع سرطان سینه آشنا خواهید شد.

 

علائم سرطان سینه

 

1. توده های سینه

ظهور ناگهانی حجم ها یا توده های کوچک در سینه و زیر بغل شما نشانه ای است که باید به طور کامل و توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد. این علامت در بیماران مبتلا به سرطان سینه رایج است. این به این دلیل است که بیماری بر روند های التهابی و فعالیت های سیستم لنفاوی تاثیر می گذارد. با این حال خوشبختانه بسیاری از این برآمدگی ها ناشی از عفونت یا کیست بوده و به راحتی درمان شده است.

 

2. خونریزی غیرطبیعی

خونریزی غیرعادی یکی از علائم رایج در افرادی است که دچار اختلال هورمونی هستند. بنابراین نسبت به این علامت حساسیت لازم را داشته باشید. در مورد سرطان سینه، بسیاری از زنان می توانند خونریزی اندکی در یک یا هر دو نوک سینه داشته باشند. در صورتی که این مورد باشد، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که درخواست معاینه پزشکی کنید.

 

3. تغییرات در پوست سینه

هنگامی که سرطان سینه به شدت پیشرفت می کند، پوستی که سینه را پوشش می دهد، برخی از تغییرات را نشان می دهد که به عنوان نشانه ای از هشدار است. در صورت مشاهده یکی از موارد زیر حتما با دکتر مشورت نمایید:

  • قرمزشدن پوست بر روی سینه
  • زخم ها یا تغییرات غیر طبیعی در رنگ پوست سینه
  • تجمع بافت چربی در پوست سینه

 

علائم سرطان سینه

 

4. نوک سینه های افتاده

همه زنان باید سینه های خود را مرتبا چک کنند و مراقب هرگونه تغییری باشند. یکی از مواردی که باید با حساسیت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، شکل نوک سینه ها خواهد بود. انقباض یا افتادگی یک یا هر دو نوک سینه اغلب می تواند یک نشانه برجسته از تومورهای پستان است.سینه باشد. در صورت مشاهده حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

 

5. درد و حساسیت لمسی

در مراحل اولیه این نوع از سرطان، هنگام لمس کردن سینه، درد و یا حساسیت به لمس بسیار کمی دیده می شود. با این حال، به دلیل ادامه تکثیر سلول های سرطانی این علامت خود را بارها و بارها آشکار می کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که این یک نشانه مشترک از سندرم قبل از قاعدگی و تغییرات ناگهانی هورمونی است. با این وجود، شما نباید سریع وجود رابطه با سرطان را رد کنید. در این مورد، مهم است که بررسی های دیگر را انجام دهید.

 

6. ترشح های غیر عادی

بخش هایی از ترشح های سینه ممکن است در هنگام شیردهی یا به علت عفونت سینه رخ دهد. اما تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این نوع سرطان این علائم را هنگامی که بیماری پیشرفت می کند، نشان می دهند. در این موارد ممکن است متوجه یک ترشح شفاف سفید یا زرد رنگ شوید که اغلب دارای بوی ناخوشایند است. این علامت را جدی بگیرید.

 

علائم سرطان سینه

 

7. تغییرات در اندازه سینه

رشد سلول های غیر طبیعی در بافت های سینه می تواند تغییراتی را در اندازه یک یا هر دو سینه ایجاد کند. وقتی سرطان پیشرفت می کند، به دلیل رشد و تکثیر سلول ها، این علامت بیشتر از پیش خود را نشان می دهد. بنابراین توجه به سینه های التهابی یا اندازه های متفاوت از حد نرمال بسیار مهم خواهد بود.

 

8. کاهش وزن ناگهانی

زنان که ناگهانی و بدون توجیهی وزن کم می کنند، باید توجه دقیقی به این موضوع داشته باشند. اگر چه برای بعضی از آنها ممکن است خوشایند باشد، اما ممکن است اختلالی جدی در پشت آن وجود داشته باشد. حضور سلولهای بدخیم و سرطانی می تواند بر فعالیت متابولیک بدن اثر بگذارد. در نتیجه باعث کمبود مواد مغذی و کاهش وزن هشدار دهنده می شود.

 

9. ضعف و خستگی

احساس ضعف و خستگی برای کسانی که ساعات طولانی کار می کنند یا تمرینات شدید فیزیکی را انجام می دهند، طبیعی است. این موضوع زمانی که به طور ناگهانی و مکرر و در یک شیوه زندگی سالم اتفاق می افتد، از حالت طبیعی خارج خواهد شد. این موضوع زمانی ثابت می شود که نشانه عملکرد نادرست بدن باشد و انرژی بدن به احتمال زیاد برای مبارزه با بیماری استفاده می شود. به یاد داشته باشید که هر چه زودتر یک تشخیص بدست آید، احتمال زنده ماندن بیشتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان