ماهان شبکه ایرانیان

۲۷ مورد از لذیذترین کیک های جهان [قسمت چهارم/پایانی]

برای آشنایی با لذیذترین و خوشمزه ترین کیک های دنیا این مطلب را تا انتها مرور کنید.

از زمانی که فر اختراع شد، کیک‌ها باعث بسط روح و رفع دل‌تنگی بوده‌اند. هیچ نقطه‌ی عطفی را در زندگی نمی‌توان بدون یک کیک ستاره‌دار طی کرد و حتی حالات بد روحی هم لحظاتی با چشیدن این طعم‌های شیرین٬ درمان می‌شوند. در اینجا کیک‌های موردعلاقه همه‌ی ما از سراسر جهان گردآوری‌شده‌اند. کیک‌های کلاسیک، مهره‌های اصلی هستند که برش‌هایشان منوی دسرها را فتح کرده‌اند و قلب وعده شام در سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

 

کیک هویج کلاسیک

کیک هویج کلاسیک

Credit: tasteofhome

شری ابی، از گانیسون کلرادومن می‌گوید: با این کیک خوشمزه و مرطوب هویج در مسابقه دسر کلرادو شرکت کردم، و این کیک، جایزه‌ی اول را گرفت!

زمان کل: آماده‌سازی: 30 دقیقه، پخت 35 دقیقه، مناسب برای پذیرایی از 15 نفر

مواد لازم: یک قوطی آناناس تکه شده‌ی شیرین نشده (8 اونس)، 4 تخم‌مرغ بزرگ، 2 فنجان هویج رنده شده معادل 4 هویج متوسط، یک فنجان شکر معمولی، یک فنجان شکر قهوه‌ای، یک فنجان روغن کانولا، 2 فنجان آرد، دو قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، 2 قاشق چای‌خوری پودر دارچین، ربع قاشق چای‌خوری نمک، 4/3 فنجان گردوی خردشده

مواد لازم برای کرم روکش: 2 بسته پنیر خامه‌ای (حدود 8 اونس) نرم شده، ربع فنجان کره‌ی نرم شده، 2 قاشق چای‌خوری وانیل، یک و نیم فنجان شکر قنادی

دستور تهیه: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید و یک قالب با سایز 9 در 13 را چرب کنید. آناناس‌ها را در یک‌کاسه بریزید و 2 قاشق غذاخوری آب آناناس را جدا نگه‌دارید (بقیه‌ی آب آناناس را لازم نداریم). در یک ظرف بزرگ تخم‌مرغ‌ها، هویج‌ها، شکر، روغن و آناناس و آب آناناسی که نگه داشتیم را باهم مخلوط‌کنید تا همه باهم خوب ترکیب شوند. در ظرف دیگری مواد خشکمان که شامل آرد، جوش‌شیرین، دارچین و نمک هستند را باهم مخلوط‌کنید. آرد را به‌تدریج به مخلوط هویج اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. گردو را اضافه کرده و مخلوط‌کنید و بعد در قالبی که از قبل آماده کردید بریزید.

به مدت 35 تا 40 دقیقه در فر بپزید، تا زمانی که اگر خلال‌دندان را در کیک فروکنیم تمیز بیرون بیاید. روی  توری سیمی بگذارید تا کاملاً خنک شود. برای کرم روکش در یک‌کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای و کره را هم بزنید تا یکدست شوند. وانیل را اضافه کرده و مخلوط‌کنید. شکر قنادی را به‌تدریج اضافه کنید و هم بزنید. کرم شما آماده است. آن را روی سطح کیک پخش‌کنید.

 

کیک تافی

کیک تافی

Credit: tasteofhome

این کیک، دسر موردعلاقه‌ی خانواده و دوستان من است. من پختن این کیک را دوست دارم چون خیلی ساده است.

زمان کل: آماده‌سازی: 25 دقیقه، پخت: 25 دقیقه، مناسب پذیرایی از 15 نفر

مواد لازم: یک بسته پودر کیک کاکائویی، یک شیشه بستنی تافی کاراملی، یک بسته خامه زده‌شده، 3 عدد شکلات  خردشده

دستور تهیه: کیک را مطابق آنچه روی پاکتش نوشته آماده کرده و بپزید. از یک قالب چرب شده استفاده کنید. بعد بگذارید خنک شود. با استفاده از دسته‌ی یک قاشق چوبی، کیک را سوراخ‌سوراخ کنید. 4/3 فنجان کارامل را داخل سوراخ‌ها بریزید. بقیه کارامل را روی سطح کیک پخش‌کنید. بعد خامه‌ی زده‌شده را روی کیک پهن کنید و شکلات‌های خردشده را روی آن بریزید. بگذارید حداقل 2 ساعت قبل از پذیرایی داخل یخچال بماند.

 

پاند کیک باترمیلک

پاند کیک ِ باترمیلک

Credit: tasteofhome

گراسی هانشی، از لوئیزیانا می‌گوید: حالا که من از تدریس بازنشسته شده‌ام، زمان بیشتری برای شیرینی‌پزی دارم. این کیکی است که من اغلب اوقات درست می‌کنم. این‌ یک دستور پخت جنوبی است و هنگامی‌که مردم یک‌تکه از آن را می‌خورند، دیگر به صرافت دستور پخت ِپاند کیک‌های خود نمی‌افتند.

زمان کل: آماده‌سازی: 10 دقیقه، پخت: 70 دقیقه. مناسب پذیرایی از 16 تا 20 نفر

مواد لازم: یک فنجان کره نرم شده، دو و نیم فنجان شکر، 4 تخم‌مرغ بزرگ، یک قاشق چای‌خوری وانیل، 3 فنجان آرد، 1/4 قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین، یک فنجان باترمیلک، شکر قنادی (اختیاری)

دستور تهیه: در یک‌کاسه بزرگ، کره و شکر را بزنید تا سبک شوند. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کنید و بعد از هرکدام مخلوط را حسابی هم بزنید. وانیل را هم اضافه کنید. آرد و جوش‌شیرین را جداگانه مخلوط‌کنید و به‌تناوب با باترمیلک به مخلوط اضافه کنید. و به‌خوبی هم بزنید تا خمیر یکدست و صاف شود.

خمیر کیک را در یک قالب شیاردار (قالب پاند کیک که وسط آن سوراخ است) بریزید و در دمای 325 درجه‌ فارنهایت، به مدت 70 دقیقه بپزید تا زمانی که اگر خلال‌دندان را به کیک فروکنید تمیز بیرون بیاید. بعد بگذارید کیک در همان قالب به مدت 15 دقیقه خنک شود و بعد از قالب دربیاورید تا کاملاً سرد شود. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید روی آن پودر شکر بپاشید.

 

کیک کانولی شگفت‌انگیز

کیک کانولی شگفت‌انگیز

Credit: tasteofhome

یک کیک لذیذ شکلاتی که بین لایه‌های آن شکلات و کانولی است، با لایه‌های وانیلی که شروع پخت آن با این بسته پودرهای کیک‌های آماده است، و وقتی خوب خنک شده باشد بهترین کیک دنیاست!

زمان کل: آماده‌سازی: 30 دقیقه، پخت: 25 دقیقه. مناسب پذیرایی از 12 نفر

مواد لازم: یک بسته پودر کیک وانیلی فرانسوی

مواد لازم برای کرم و خامه‌ی بین لایه‌های کیک: یک بسته پنیر ریکوتا، نصف فنجان پودر شکر، دو قاشق چای‌خوری پودر دارچین، یک قاشق چای‌خوری اسانس بادام، یک قاشق چای‌خوری اسانس روم، یک قاشق چای‌خوری اسانس وانیل، 2 اونس شکلات نیمه شیرین ریز تکه شده.

مواد لازم برای روی کیک: 2 بسته پنیر ماسکار پونه، 3/4 فنجان پودر شکر، 1/4 فنجان شیر کامل، 2 قاشق چای‌خوری اسانس بادام، یک قاشق چای‌خوری اسانس وانیل، یک فنجان پرک بادام یا بادام خردشده، 2 قاشق غذاخوری شکلات چیپسی نیمه شیرین

دستور تهیه: کیک را طبق دستورالعملی که روی بسته آن نوشته‌شده‌ آماده کرده و طبخ نمایید. از دو قالب 9 اینچی چرب شده استفاده کنید. قبل از اینکه کیک‌ها را از قالب دربیاورید تا کاملاً سرد شوند بگذارید همان‌طور 10 دقیقه در قالب بمانند. دریک کاسه بزرگ، پنیر ریکوتا، پودر قند، پودر دارچین و اسانس‌ها را باهم مخلوط‌کنید و شکلات را هم به آن اضافه کرده و هم بزنید. در یک‌کاسه‌ی دیگر، پنیر ماسکارپونه، پودر شکر، شیر و اسانس ها را با سرعت متوسط هم بزنید ولی آن‌ها را زیادی مخلوط نکنید.

یکی از لایه‌های کیک را در دیس بگذارید، یک فنجان از کرم میانی را روی آن پخش‌کنید، بعد لایه دوم کیک را روی آن بگذارید. باقیمانده کرم  میانی را روی آن بریزید به‌طوری‌که یک اینچ از لبه‌های کیک فاصله داشته باشد. بعد اطراف کیک و لبه‌ها و بالای کیک را با کرم پوشش‌دهنده دوم بپوشانید. بادام‌های خردشده را به دورتادور کیک فشار بدهید و بچسبانید. شکلات چیپسی‌ها را روی سطح بالایی کیک بپاشید. و تا زمانی که بخواهید پذیرایی کنید آن را درون یخچال بگذارید.

 

کیک شیفون لیمویی

کیک شیفون لیمویی

Credit: tasteofhome

این کیک سبک، کیک موردعلاقه پدرم بود، مادرم دستور اصلی کیک را دست‌کاری کرده بود تا لیمو را هم به کیک اضافه کند. من شیرینی‌پز فوق‌العاده‌ای نیستم، اما هربار که این کیک را درست می‌کنم کل خانواده به هیجان می‌آیند!

زمان کل: آماده‌سازی: 30 دقیقه، پخت: 50 دقیقه، مناسب پذیرایی از 12 تا 16 نفر

مواد لازم: 7 تخم‌مرغ بزرگ که زرده و سفیده آن‌ها جداشده باشد، دو فنجان آرد، یک و نیم فنجان شکر، 3 قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق چای‌خوری نمک، 3/4  فنجان آب، نصف فنجان روغن کانولا، چهار قاشق چای‌خوری پوست لیموی رنده شده، دو قاشق چای‌خوری اسانس وانیل،  نصف قاشق چای‌خوری کرم تارتار

مواد لازم برای روی کیک: 1/3 فنجان کره نرم شده، 3 فنجان پودر شکر، چهار و نیم قاشق چای‌خوری پوست لیمو رنده شده، 1/4 فنجان آب‌لیمو.

دستور تهیه: سفیده‌های تخم‌مرغ را در یک ظرف بزرگ بریزید و بگذارید 30 دقیقه به دمای محیط برسند. فر را با دمای 325 درجه فارنهایت روشن کنید. آرد، شکر، بکینگ پودر و نمک را دو بار باهم الک کنید و در کاسه‌ی بزرگ دیگری بریزید. در یک‌کاسه‌ی کوچک، زرده‌های تخم‌مرغ، آب، روغن، پوست لیمو و وانیل را با همزن مخلوط‌کنید تا یکدست شوند. بعد آن‌ها را به آرد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. کرم تارتار را به سفیده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید، درحالی‌که باید پره‌های همزنتان کاملاً تمیز باشد، با سرعت متوسط آن‌ها را هم بزنید تا کاملاً پف کنند ولی خشک نشوند.

اول یک‌چهارم سفیده را به خمیر اضافه کرده و با قاشق مخلوط‌کنید، بعد مابقی سفیده‌ها را نیز اضافه کرده و خیلی آرام هم بزنید. به‌آرامی خمیر را در یک قالب 10 اینچی چرب نشده بریزید، برای از بین رفتن حباب‌های هوا یک چاقو را روی سطح خمیر بکشید. در پایین‌ترین درجه فرتان بگذارید به مدت 50 تا 55 دقیقه بپزد. زمانی پخته است که اگر سطح آن را با دست فشار دهیم دوباره سر جای خود برگردد. خیلی سریع قالب را وارونه کنید و بگذارید داخل قالب  به مدت یک ساعت کاملاً سرد شود.

با یک چاقو لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید و کیک را بیرون آورده به ظرف پذیرایی منتقل کنید. در یک‌کاسه‌ی کوچک، مواد کرم روی کیک را باهم مخلوط‌کنید و هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شود و بعد آن را روی سطح کیک پخش‌کنید. مطلب «27 مورد از لذیذترین کیک های جهان[قسمت سوم]» را نیز بخوانید.

 منبع: edition.cnn, tasteofhome

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان