ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Halloween در اکران خود فروش خوفناک را رقم می‌زند

این فیلم عنوان دومین اکران برتر تاریخ در میان فیلم‌های ترسناک مثبت ۱۷ سال و همچنین عنوان دومین اکران بزرگ ماه اکتبر را تصاحب کرده است

این فیلم عنوان دومین اکران برتر تاریخ در میان فیلم‌های ترسناک مثبت 17 سال و همچنین عنوان دومین اکران بزرگ ماه اکتبر را تصاحب کرده است.
باکس آفیس این آخر هفته شاهد اکران هولناک 77.5 میلیون دلاری «هالووین» Halloween از کمپانی بلوم‌هاوس Blumhouse و یونیورسال Universal از 3920 سالن سینما بود. این فیلم پس از «ونوم» Venom (با 80 میلیون دلار فروش) با اختلاف اندکی، عنوان دومین اکران بزرگ ماه اکتبر را به دست آورد.
«هالووین» Halloween در خارج از آمریکا توانست 14.3 میلیون دلار از 23 مارکت اول خود بفروشد. مکزیک (با 4.9 میلیون دلار فروش) و انگلستان (با 3.6 میلیون دلار فروش) از پرفروش‌ترین مارکت‌های این فیلم بودند. جمع فروش جهانی این فیلم تا پایان آخر هفته به 91.8 میلیون دلار رسیده است.این فیلم — که در ادامه‌ی یک فیلم کلاسیک سال 1978 به سبک اسلشر است که در آن جیمی لی کرتیس Jamie Lee Curtis نقش برجسته‌ی خود، لوری استرود Laurie Strode را مجدداً بازی می‌کند — یک پیروزی بزرگ دیگر برای استاد فیلم‌های ترسناک جیسون بلوم Jason Blum و استراتژی کم‌هزینه‌اش محسوب می‌شود. «هالووین» Halloween با بودجه‌ی 10 میلیون دلاری ساخته شده است که بلوم‌هاوس Blumhouse و میرامکس Miramax به‌صورت مشترک این بودجه را تأمین کرده‌اند.
در «هالووین» Halloween بار دیگر لوری استرود Laurie Strode با مایکل مایرز Michael Myers روبرو می‌شود، شخص نقاب‌داری که از وقتی لوری توانست در سال 1978 به‌سختی از چنگش جان سالم به در ببرد، در پی او بوده است. (نیک کسل Nick Castle هم دوباره نقش مایرز Myers را ایفا می‌کند.)

این آخر هفته بسیار متراکم بود و در آن «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born برای اولین بار از «ونوم» Venom پیشی گرفت. هر دو فیلم سومین آخر هفته‌ی خود را سپری کردند و در آن به ترتیب با 19.3 میلیون دلار فروش و 18.1 میلیون دلار فروش در جایگاه‌های دوم و سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفتند.
«ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born تاکنون در آمریکا فروش استثنایی 126.4 میلیون دلاری را رقم زده و در باکس آفیس جهانی هم از مرز فروش 200 میلیون دلار عبور کرده است. این فیلم در خارج از آمریکا سروصدای زیادی به پا نکرده و 22.8 میلیون دلار از 75 مارکت فروخته است که جمع فروش خارجی را به 74.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 200 میلیون دلار رسانده است. این فیلم بهترین عملکرد را در مارکت‌های انگلیسی‌زبان به خود دیده است، مانند انگلستان که با 19.5 میلیون دلار فروش در صدر آن‌ها قرار دارد.

جمع فروش داخلی «ونوم» Venom تا پایان یکشنبه به 171.1 میلیون دلار رسید و جمع فروش جهانی‌اش به مرز 500 میلیون دلار نزدیک می‌شود. این فیلم ابرقهرمانی در صدر جدول باکس آفیس خارجی با 33.3 میلیون دلار فروش قرار گرفت و جمع فروش خارجی خود را به 290.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 461.8 میلیون دلار رساند.
سونی Sony مقام چهارم جدول باکس آفیس را هم با فیلم «مورمور 2: هالووین جن‌زده» Goosebumps 2: Haunted Halloween تصاحب کرد. این فیلم در دومین آخر هفته‌ی خود فروش تخمینی 9.7 میلیون دلاری را داشته و جمع فروش داخلی خود را به 28.8 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 39.9 میلیون دلار رسانده است.«نخستین انسان» First Man از کمپانی یونیورسال Universal و فیلم‌ساز برنده‌ی اسکار دیمین شزل Damien Chazelle در دومین آخر هفته‌ی خود به فروش نه‌چندان پرشورش ادامه داد و با فروختن 8.6 میلیون دلار در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت. جمع فروش ده‌روزه‌ی این فیلم به‌سختی به 30 میلیون دلار می‌رسد. این فیلم افت 46 درصدی را نسبت به آخر هفته‌ی گذشته شاهد بود و بیش ازآنچه انتظار می‌رفت افت کرده است. «نخستین انسان» First Man با بازی رایان گاسلینگ Ryan Gosling در نقش نیل آرمسترانگ Neil Armstrong فضانورد ناسا، اولین انسانی که بر روی کره‌ی ماه قدم زده است، در خارج از آمریکا فروش ناچیز 13.4 میلیون دلاری از 47 مارکت را رقم زد و جمع فروش خارجی خود را به 25.5 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 55. 5 میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان