ماهان شبکه ایرانیان

۲۵ خودروی جذاب دنیا که به زودی تولید می‌شوند - قسمت اول

در انتظار بودن گاهی جالب است، هرچند دست ما ایرانی‌ها از خرید خودروهای برتر جهان کوتاه مانده. در این مطلب به بررسی برترین خودروهای دنیا می‌پردازیم که از چند ماه تا سه سال دیگر آماده‌ی فروش می‌شوند.

25 خودروی جذاب دنیا که به زودی تولید می‌شوند - قسمت اول

1- آلفارومئو استلویو 2018

آلفارومئو استلویو 2018

مدت زیادی از رونمایی شاسی‌بلند آلفارومئو می‌گذرد، اما فروش جهانی نسخه‌ی کوادریفوگلیو، هنوز آغاز نشده است. مدیران آلفا عنوان کرده‌اند که تا چند ماه دیگر عرضه‌ی نهایی این خودروی جذاب را در خارج از اروپا شروع می‌کنند و فعلا درحال بهینه‌سازی و آزمودن آن برای بهبود کیفیت هستند.

طراحی استلویو به‌خوبی زبان جدید آلفارومئو را که در آخرین مدل جولیا شاهد بودیم، ادامه داده است. جلوپنجره و چراغ‌ها فرم بسیار خوبی دارند و از این نظر مسلما این خودرو را به یکی از زیباترین کراس‌اوورهای دنیا تبدیل می‌کند. این درحالی است که دیگر کراس‌اوور جدید گروه فیات کرایسلر یعنی مازراتی لوانته، هنوز برای بازار جذابیت زیادی ندارد و این احتمال وجود دارد که آلفارومئو بازار را به سمت خود بکشد.

پیشرانه و مشخصات فنی

در استلویو ما با یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای تاریخ روبهرو هستیم که خصوصا در نسخه‌ی فول‌آپشن کوادریفوگلیو در حد یک سوپراسپرت است. پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو، 2 لیتری توربوشارژ به قدرت 280 اسب بخار و با گشتاور 415 نیوتن‌متر خواهد بود. از سویی دیگر، شاهکار 2.9 لیتری توئین‌توربو به قدرت 505 اسب بخار با گشتاور 600 نیوتن‌متر هم برای استلویو، آماده شده که گفته می‌شود توسط فراری طراحی شده است. استلویو با پیشرانه‌ی 2 لیتری، ظرف 5.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما نسخه‌ی کوادریفوگلیو با پیشرانه‌ی 505 اسب بخار، در 3.9 ثانیه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را کسب می‌کند و نهایت سرعت 290 کیلومتر بر ساعت هم برای آن ممکن خواهد بود.

رقبا و قیمت

این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای لوکس قرار است به جنگ پورشه ماکان، مرسدس GLC استاندارد و AMG، بی‌ام‌و X3 و آئودی SQ5 برود. با توانایی‌های فنی فوق‌العاده خوب آلفارومئو و کیفیت ساخت قابل قبولی که از این برند سراغ داریم، می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین رقیب استلویه در بازار جهانی مرسدس AMG GLC 63 باشد که به تازگی در زومیت به معرفی آن پرداختیم.

آستانه‌ی قیمت برای استلویو حدود 40 هزار دلار است؛ اما نسخه‌ی کوادریفوگلیو با قیمتی نزدیک به 80 هزار دلار فروخته خواهد شد. ضمن این‌که این خودرو حتی در ارزان‌ترین مدل هم آپشن‌های بیشتری در مقایسه با رقبای آلمانی دارد و با جعبه‌دنده‌ی مدرن اتوماتیک و دودیفرانسیل هوشمند دائمی (AWD) عرضه می‌شود.

2- استون‌مارتین DBX مدل 2020

 استون‌مارتین DBX مدل 2020

به نظر می‌رسد پروژه شاسی‌بلندسازی در برندهای لوکس انگلیسی فراموش نشده است و رولزرویس و استون‌مارتین، پس از بنتلی به دنبال ساخت خودرو در این کلاس هستند. فروش جهانی استون‌مارتین چندان عالی و چشم‌گیر نیست، درحالی‌که یک برند زیان‌ده به حساب نمی‌آید؛ اما رشد فروش رقبا را نداشته و به فکر تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود افتاده است. مدل DBX به‌صورت کانسپت در نمایشگاه خودروی ژنو 2015 معرفی شد و حالا به خط تولید نزدیک می‌شود.

همکاری نزدیکی میان استون‌مارتین و مرسدس بنز شکل گرفته است و بعد از خودروی DB11، به نظر می‌رسد برند محبوب آلمانی در ساخت شاسی‌بلند DBX نیزیکی از پلت‌فرم‌های خود را در اختیار استون‌مارتین بگذارد.

پیشرانه و مشخصات فنی

احتمال زیادی وجود دارد که این خودرو با قوای تمام الکتریکی معرفی شود. از سویی دیگر نسل جدید پیشرانه‌های توئین‌توربوی AMG با قدرتی در حدود 500 اسب بخار هم برای DBX پیش‌بینی می‌شود.

رقبا و قیمت

مهم‌ترین رقیب شاسی‌بلند استون‌مارتین، بنتلی بنتایگا خواهد بود که امروزه به‌تنهایی در کلاس شاسی‌بلندهای فوق لوکس می‌درخشد. به احتمال زیاد تا سال 2020، شاسی‌بلند لامبورگینی به نام اوروس هم به این جمع اضافه می‌شود، درحالی‌که نسخه‌ی برقی DBX باید با خودروی موفق تسلا مدل X روبه‌رو شود.

کارشناسان معتقدند که بعید است محصولی از استون‌مارتین در کلاس شاسی‌بلند و با فناوری‌های مدرن، کمتر از 225 هزار دلار قیمت داشته باشد.

3- آئودی RS5 اسپرت‌بک 2018

audi rs5

خودروی A5 در کلاس سدان‌های خانوادگی قرار دارد؛ اما با پیشرانه‌ی جدید و قدرتمند آئودی، برای اسپرت‌های دنیا خط و نشان می‌کشد. رشد فروش محصولات این زیرمجموعه‌ی فولکس‌واگن، هرسال بیشتر می‌شود و حالا می‌خواهد در تمام کلاس‌های خودرویی، حضور داشته باشد. مدل RS5 اسپرت‌بک با دو نوع بدنه‌ی چهار‌در و دودر (کوپه) عرضه خواهد شد.

پیشرانه و مشخصات فنی

نسل جدید پیشرانه‌های 2.9 لیتری آئودی به قدرت 444 اسب بخار روی RS5 نصب می‌شود که گشتاور 600 نیوتن‌متر به همراه دارد. سیستم دودیفرانسیل هوشمند آئودی موسوم به کواترو در این خودرو حضور خواهد داشت که با جعبه‌دنده‌ی مدرن 8 سرعته‌ی اتوماتیک از برند ZF ارائه می‌شود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت RS5 با این شرایط، 3.9 ثانیه و نهایت سرعت آن 280 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رقبا و قیمت

این خودرو آنقدر بزرگ نیست که بخواهد با مرسدس CLS مقایسه شود؛ اما برای بی‌ام‌و M4، مرسدس AMG C63 و کادیلاک ATS-–V رقیب مهمی خواهد بود. قیمت مدل RS5، آستانه‌ی 70 هزار دلار خواهد داشت؛ درحالی‌که نمونه استاندارد A5 با پیشرانه‌ی 220 اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 6 ثانیه، حدود 42 هزار دلار قیمت دارد.

4- نسل جدید بی‌ام‌و سری 3 مدل 2019

series 3 BMW

پرفروش‌ترین محصول باواریا، احتمالا تا یک سال دیگر تغییر چهره خواهد داد. این پلت‌فرم هم‌اکنون دودر، چهاردر و حتی گرندتوریسمو را شامل می‌شود و طراحی آن مسلما روی چهره‌ی سری 2 و 4 هم تأثیرگذار خواهد بود. بیش از 30 سال است که سری 3، از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت و کامپکت دنیا محسوب می‌شود و به سختی می‌توان از کیفیت و طراحی آن در طول تاریخ ایراد گرفت.

پیشرانه و مشخصات فنی

نسل جدید موتورهای بی‌ام‌و که برای استفاده در سری 3 طراحی می‌شود، 70 کیلوگرم نسبت به مدل مشابه فعلی، سبک‌تر است. مدل 1.5 لیتری، 2 لیتری و 3 لیتری در راه هستند. نوع 2 لیتری توربوشارژ، قدرتی در حدود 250 اسب بخار خواهد داشت و قدرت مدل 3 لیتری بیش از 400 اسب بخار است. از سویی دیگر، بی‌ام‌و ادعا می‌کند که قدرت مدل M3  بیش از 500 اسب بخار خواهد بود. نسل جدید جعبه‌دنده‌های دستی و اتوماتیک بی‌ام‌و هم مثل آئودی، ساخت ZF هستند که برای M3 مسلما دوکلاچه خواهند بود.

رقبا و قیمت

مدل جولیا از آلفارومئو تأثیر زیادی بر جنب و جوش دیگر خودروسازان مطرح دنیا داشته است و M3 بعدی باید توان لازم برای شکست رقیب ایتالیایی را داشته باشد. در آلمان هم، مثل سال‌های گذشته؛ مرسدس کلاس C و آئودی A4  رقبای سنتی سری 3 هستند، درحالی‌که خودروهای ساخت کادیلاک، لکسوس و اینفینیتی را هم نباید فراموش کرد. قیمت سری 3 جدید که به احتمال زیاد تا یک‌ سال دیگر رونمایی می‌شود، از 30 هزار دلار شروع خواهد شد.

5- بی‌ام‌و X2 مدل 2018

بی‌ام‌و X2 مدل 2018

بازار کراس‌اورها هر روز داغ‌تر می‌شود و حالا بی‌ام‌و با ساخت X2، گروه شاسی‌بلندهای خود متشکل از X5 ،X4 ،X3 ،X1 و X6 را کامل خواهد کرد. طرح خودرو ترکیبی از شاسی‌بلندهای کوپه و شوتینگ‌بریک است که با حالتی اسپرت، سقف چندان بلندی ندارد. سبک طراحی این خودرو دنباله‌روی مدل‌های موفق X4 و X6 نخواهد بود و قرار است زبان طراحی خاص خود را داشته باشد. سبک جدید X2 جلوپنجره و سپرهای جذابی را شامل می‌شود و تا حدودی X1 را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پیشرانه و مشخصات فنی

عرضه‌ی X2 با پیشرانه‌‌ای بسیار قدرتمند و احتمالا پرمصرف، مسلما توجیه ندارد و بایستی هزینه‌های آن در سطحی منطقی باقی بماند. به احتمال زیاد این خودرو با پیشرانه‌ی مدرن 2 لیتری بی‌ام‌و به قدرت 230 اسب بخار تولید خواهد شد و تمامی نسخه‌های آن دودیفرانسیل دائمی (AWD) خواهند بود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از 7 ثانیه و نهایت سرعت آن احتمالا محدود به 200 کیلومتر در ساعت است. علاوه بر این، X2 با پیشرانه‌های دیزل خصوصا برای بازار آمریکا همراه خواهد بود.

رقبا و قیمت

در گروه کراس‌اوورهای لوکس و کوچک، مرسدس GLA و رنج‌روور ایووک حضور دارند که موفقیت چشم‌گیری در بازار جهانی نداشته‌اند. اینفینیتی QX30 و آئودی Q3 هم در این کلاس حضور متوسطی دارند و به نظر می‌رسد همه‌چیز برای استقبال بازار از X2 آماده باشد. از سویی دیگر، لکسوس NX و بی‌ام‌و X1 با قیمتی پایین‌تر ممکن است علاقه‌مندان X2 را به سمت خود بکشند. آستانه‌ی قیمت این خودرو 38 هزار دلار خواهد بود و احتمالا نمونه‌ی مجهز به Xdrive حدود 2 هزار دلار به قیمت نمونه‌ی پایه اضافه کند.

6- بیوک ریگال مدل 2018

بیوک ریگال مدل 2018

درحالی‌که مدل ATS از کادیلاک نتوانست حریف سری 3 بی‌ام‌و شود؛ مدل جذاب ریگال، با الهام از طراحی زیرمجموعه‌ی آلمانی جنرال موتورز و فناوری‌های مدرنی مثل دودیفرانسیل دائمی، برای بازار آمریکا مناسب خواهد بود. این خودرو در طراحی و قوای فنی با اپل اینسیگنیا مشابه است و به همین دلیل وارد بازار اروپا نخواهد شد. ریگال در دوتیپ بدنه‌ی اسپرت‌بک (شبیه به آئودی A4) و استیشن‌تورر به نام تورایکس (TourX) عرضه می‌شود. پلت‌فرم این خودرو با کد E2XX علاوه بر اپل اینسیگنیا با شورولت مالیبو، مشترک است.

پیشرانه و مشخصات فنی

نوع استاندارد ریگال، پیشرانه‌ی 1.5 لیتر 4 سیلندر به قدرت 163 اسب بخار را به همراه دارد که ساخت شورولت است. نسل جدید پیشرانه‌های 2 لیتری و توربوشارژ جنرال‌موتورز با قدرت 250 اسب بخار هم روی ریگال نصب می‌شود که بسیار راضی کننده خواهد بود و ممکن است عرضه‌ی مدل 1.5 لیتر را محدود کند. جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک و انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو، در ارزان‌ترین مدل وجود دارد و سیستم دودیفرنسیل هم قابل سفارش خواهد بود.

رقبا و قیمت

در بازار آمریکا، آکورا TLX و آئودی A4 در کنار فورد فیوژن اسپرت بازیگران اصلی کلاس هستند. مدل استیشن ریگال هم رقیب محبوبی به نام سوبارو اوت‌بک دارد که در صورت عملکرد مناسب سیستم دودیفرانسیل و مباحث فنی، جذابیت زیادی برای مردم آمریکا و چین (دیگر بازار موفق بیوک) خواهد داشت. آستانه‌ی قیمت ریگال اسپرت‌بک 32 هزار دلار و مدل تورایکس با آپشن‌های بیشتر، نزدیک به 40 هزار دلار خواهد بود.

7- شورولت کوروت ZR1

Corvett zr1

وقتی صحبت از خودروهای آینده می‌شود، کلاس سوپراسپرت‌ها جذابیت زیادی پیدا می‌کند. سال 2016 بیش از 40 هزار دستگاه کوروت فروخته شد و این یک موفقیت برای یک خودروی خاص و دونفره محسوب می‌شود. نسل جدید با کد C7 شناخته می‌شود و حالا نسخه‌ی ZR1 با قدرت بیشتر، هواداران این مدل را خوشحال‌ خواهد کرد. اولین کوروت ZR1 بین سال‌های 1970 تا 1972 تولید شد و بعد از آن در نسل ششم با کد C6 همراه با پیشرانه‌ی 640 اسب بخار به تعداد 4684 دستگاه، بین سال‌های 2009 تا 2013 عرضه شد.

پیشرانه و مشخصات فنی

سری هفتم ZR1 به احتمال فراوان پیشرانه‌ی 6.2 لیتری 750 اسب بخار را در اختیار دارد. توربوشارژرهای جدید با اینترکولرهای بزرگ‌تری همراه‌ است و دو نوع جعبه‌دنده‌ی 8سرعته‌ی اتوماتیک ساخت جنرال‌موتورز و 7 سرعته‌ی دستی ساخت ترمک (Tremec) برای آن قابل انتخاب خواهد بود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو بین 3 تا 3.5 ثانیه است و مسلما سرعت بیش از 300 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 20 ثانیه کسب خواهد.

رقبا و قیمت

شورولت مدعی است که مدل ZR1 از نظر توانایی‌های فنی، قابل مقایسه با محصولات فراری و لامبورگینی خواهد بود؛ هرچند که این روزها، قدرت 750 اسب بخار، برای یک خودروی سوپراسپرت، چندان عجیب نیست و حتی نسخه‌ی هل‌کت از دوج چلنجر هم بیش از 700 اسب بخار قدرت دارد. ZR1 در ظاهر با یک بالچه‌ی بزرگ در عقب نسبت به کوروت استاندارد متفاوت است و برای رقابت با مرسدسAMG GT به قیمت 112 هزار دلار، پورشه GT3 911 به قیمت 140 هزار دلار و استون‌مارتین ونتیج 110 هزار دلاری راه سختی پیش رو دارد. نسخه‌ی ZR1 کوروت با قیمتی نزدیک به 135 هزار دلار فروخته خواهد شد، درحالی‌که مدل استاندارد کوروت با پیشرانه‌ی 460 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.9 ثانیه، فقط 54 هزار دلار قیمت دارد.

8- فراری 488 نسخه‌ی محدود

  فراری 488

هرچند مدل کالیفرنیا ارزان‌ترین خودروی ساخت فراری است؛ دربازار سوپراسپرت‌ها، مدل 488GTB محبوبیت بسیار زیادی دارد. این خودرو نه‌تنها زیبا و چشم‌نواز است، که در پیست هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و رانندگی با آن کم‌نظیر توصیف شده است. از آنجایی که تولید خودروهای فراری همیشه از قبل مشخص بوده و ثبت سفارش برای 488GTB نیز به اتمام رسیده است؛ فراری مدل‌هایی خاص و تولید محدود از 488 را برای هواداران خود معرفی می‌کند. مدل جدید 488، اولتیمو نام دارد که معادل نهایت (Ultimate) معنی می‌دهد و احتمالا پس از آن دیگر شاهد نسخه‌ای از 488 نخواهیم بود.

پیشرانه و مشخصات فنی

فراری همیشه اطلاعات خودروهای آینده‌ی خود را محفوظ نگه ‌می‌دارد؛ اما می‌توان اطمینان داشت که پیشرانه‌ی استاندارد 488 برای نسخه‌ی آخر آن‌هم استفاده شود و با تغییراتی در توربوشارژر، شاهد قدرتی بیشتر در آن باشیم. موتور 8 سیلندر توئین‌توربو به حجم 3.9 لیتر در 488 حدود 660 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن‌متر گشتاور دارد که احتمالا در نسخه‌ی اولتیمو حدود 10 درصد ارتقاء پیدا خواهد کرد. آنچه مسلم است، کاهش وزن نسخه‌های خاص فراری نسبت به مدل‌های استاندارد خواهد بود که همراه با بهینه‌سازی سیستم تعلیق، نرم‌افزار ECU و سامانه‌ی کنترل پیشرانه با هدف عملکرد بهتر در پیست، ارائه می‌شود تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت زیر 3 ثانیه و نهایت سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را ممکن کند.

رقبا و قیمت

در بازار سوپراسپرت‌ها، پیداکردن رقیب برای فراری عملا غیر ممکن است؛ چراکه محصولات این شرکت همیشه پیش‌فروش می‌شوند و نسخه‌ی نهایی 488 هم از این بابت مشکلی نخواهد داشت. قیمت مدل 488GTB نزدیک به 250 هزار دلار است و احتمالا مدل اولتیمو با قیمتی بیش از 300 هزار دلار فروخته می‌شود.  در این کلاس، مدل  پرفورمانته از لامبورگینی را به دلیل رکوردشکنی در نوربرگ‌رینگ و توانایی‌های فنی فوق‌العاده، می‌توان با 488 آلتیمو مقایسه کرد.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان