گزارش اقتصادآنلاین از بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت در مجلس؛

روحانی: ایرای یکی از ارزان‌ترین کشورها برای زندگی است/ روند صعودی تورم ادامه نخواهد داشت

جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت با حضور ٢٠١ نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد.

روحانی: ایرای یکی از ارزان‌ترین کشورها برای زندگی است/ روند صعودی تورم ادامه نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه) جلسه با حضور 201 نماینده جلسه رسیدگی به صلاحیت فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، رضا رحمانی و محمد اسلامی وزرای پیشنهادی اقتصاد، تعاون، صنعت و راه را آغاز کردند. براساس اعلام هیات رییسه مجلس، نمایندگان در دو نوبت عصر و شب صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی فوق الذکر را بررسی خواهند کرد. در جلسه علنی امروز جمعی از وزرای کابینه دولت حضور خواهند داشت.

وزرای اقتصادی بار سنگینی را بر دوش دارند/ روند صعودی تورم ادامه نخوهد یافت

رئیس جمهور درجلسه دفاع از وزرای پیشنهادی با تاکید بر اینکه وزرای اقتصادی بار سنگینی را بر دوش دارند، به این مهم اشاره کرد که در ماه های گذشته شاهد پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بودیم.

حسن روحانی در نشست علنی عصر امروز شنبه 5 آبان مجلس شورای اسلامی که به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس حضور یافته است، گفت: ایام اربعین سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) و یارانش، ایام راهپیمایی عظیم عاشقان خاندان رسالت به سوی کربلای معلی برایمان ایام بسیار باافتخاری است. در شرایطی که دشمنان علیه ما برنامه ریزی و توطئه کرده اند و کلمه 13 آبان را به عنوان رمز جنایتکارانه خودشان اعلام کرده اند، حضور مردم ما در این راهپیمایی شکوهمند به معنای پیوند عمیق ملت ایران با خاندان رسالت است.

رئیس جمهور ادامه داد: بی شک اگر عشق به امام حسین (ع) و پیروی از راه ایشان نبود، امروز شاهد ایران مستقل و پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم و همچنین موفقیت این ملت در برابر تهاجم بیگانگان در طول 8 سال حمله به کشورمان نبودیم. همه جا در همه سختی ها و در همه موفقیت های بزرگمان یاری اهل بیت (ع) و رابطه این مردم با خاندان رسالت و به ویژه ابا عبدالله الحسین (ع)، مسیر و راه پیروزی را همواره برای ما هموار کرد.

وی افزود: در این مقطع تاریخی این اجلاس مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است. پیشاپیش از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رئیسه و همه نمایندگان تشکر و سپاسگزاری می کنم. اینکه در این ساعت و این وقت بعدازظهر جلسه فوق العاده مجلس شورای اسلامی تشکیل داده است تا اینکه در این مقطع حساس کابینه را تکمیل کند و مخصوصاً وزرایی که کار سنگین اقتصادی را بر دوش دارند.

روحانی یادآور شد: آنچه در هفته های گذشته و ماه های گذشته شاهد آن بودیم پیروزی قاطع ملت ایران در برابر توطئه های آمریکا بوده است.

ترتیب بررسی صلاحیت وزرا در مجلس

در جلسه امروز مجلس، به ترتیب صلاحیت فرهاد دژپسند وزیر پیشهادی امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، برای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی دولت، مجلس یک ساعت و سی دقیقه فرصت دارد. برای هر وزیر پیشنهادی دو موافق و مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه و در مجموع یک ساعت و وزیر پیشنهادی نیز نیم ساعت فرصت سخنرانی دارند.

در جلسه امروز مجلس، رییس جمهوری به مدت یک ساعت فرصت دارد از وزیران پیشنهادی خود دفاع کند.

اسامی نمایندگان مخالف و موافق وزرای پیشنهادی

در جلسه علنی امروز مجلس سبحانی‌فر و علیجانی به عنوان موافق و ساری و کمالی پور به عنوان مخالف فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد صحبت می‌کنند.

شهریاری و یوسف نژاد در موافقت و محمود صادقی و احمد بیگدلی در مخالفت با رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت سخنرانی خواهد کرد.

همچنین محمدعلی پورمختار و حسن سلیمانی به عنوان موافق و سهراب گیلانی و محمد فیضی به عنوان مخالف اسلامی وزیر پیشنهادی راه صحبت خواهند کرد.

گفتنی است بابایی صالح و زاهدی در موافقت و ولی ملکی و شهاب نادری در مخالفت با شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار صحبت خواهند کرد.

نمایندگان مخالف و موافق هر کدام یک ربع فرصت دارند که می توانند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهند.

نمایندگان به مسایل غیر مرتبط نپردازند

در آغاز بررسی صلاحیت وزرا، علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رییسه مجلس از نمایندگان خواست با توجه به صلاحیت‌های وزرا درباره آنها صحبت کنند و از پرداختن به مسائل غیرمرتبط غیر مستند و آنچه که براساس شنیده‌هاست، خودداری کنند.

رییس جمهور، جهانگیری و وزیر دفاع و جمعی دیگر از وزرا به جلسه علنی امروز مجلس رفتند

جلسه علنی امروز مجلس به منظور بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی در حالی آغاز شده که تا این لحظه حسن روحانی رییس جمهور، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و امیر حاتمی وزیر دفاع در جلسه حضور یافته اند. تعدادی از وزرای کابینه نیز در جلسه علنی مجلس حضور یافتند.

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، روحانی از گزینه های معرفی شده دفاع خواهد کرد. 

رایزنی نمایندگان با رییس جمهور و وزرا

تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رییسه مجلس در حال رایزنی و گفت و گو با رییس جمهور و اعضای هیئت دولت هستند. 

در حال تکمیل...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر