حقانی مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به اجرای طرح ویژه اربعین از یکم تا 10 آبان ماه بیان داشت: تلاش کردیم با استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات صنفی و شرکتهای مسافری از مسیرهای سه گانه پیاده روی اربعین به صورت دو شیفته خدمت رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام شود.
حقانی با بیان اینکه در طرح نظارتی ویژه اربعین بازرسی و نظارت برای تهیه و فروش بلیت به زائرین به طور مستمر انجام میشود، اظهار کرد: نمایندگان تعزیرات بر صنوف و فروشگاهها نیز نظارت و اشراف کامل دارند و با تخلفات احتمالی برخورد قاطع انجام میشود.
مدیر روابط عمومی تعزیرات تهران گفت: طی 4 روز از اجرای طرح اربعین برای 8 مورد تخلف از آژانس و شرکتهای هواپیمایی پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات استان ارسال شده است.
وی گرانفروشی بلیت در پایانههای مسافربری را از تخلفات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: علاوه بر جریمه 49 میلیون تومانی برای یک شرکت فروش بلیت به مقصد تهران، نجف، بالغ بر 30 مورد شکایت حضوری زائرین و مسافرین کربلای معلی توسط شعب مستقر در پایانهها مورد رسیدگی واقع شده است.
حقانی تصریح کرد: در خصوص فروش بلیت اتوبوس به مقصد مرزهای زمینی چزابه، شلمچه و مهران که به صورت تور خریداری شده بود و رانندگان متخلف مرتکب اخذ وجه اضافی در هر دستگاه به مبلغ 20 میلیون ریال شده بودند برخورد قانونی شده و ضمن استرداد وجوه اضافه دریافتی به مسافرین، متهم به مجازاتهای قانونی محکوم شدند.
وی گفت: قابل ذکر است امسال در طرح اربعین با عنایت به تعامل و هماهنگی و برنامهریزیهایی که بین تعزیرات و سایر دستگاههای متولی در پایان اجرای طرح بعد از اربعین از شرکتهای هواپیمایی و پایانههای مسافربری که بهترین خدمت رسانی را به زائرین و مسافران داشتهاند و رضایتمندی آنان را از جهت عدم ارتکاب تخلف صنفی رعایت کردهاند تقدیر به عمل خواهد آمد.