بعد از معرفیهای گوناگون و خبرهای متعددی که از اتومبیل هیوندای یونیک در رسانههای مختلف منتشر شده است، قطعا دیگر آشنایی کامل با این خودرو پیدا کردهاید و ما هم در
خودروبانک مقالههای متعددی پیرامون این محصول کار کردهایم. حال امروز هم مقالهای در رابطه با هیوندای یونیک برایتان آماده کردهایم، ولی یک مقاله کاملا متفاوت به همراه یک ویدیو که در آن شاهد عملکرد هیوندای یونیک در شتاب گیری خواهیم بود.
در این ویدیو همانطور که گفته شد، عملکرد هیوندای یونیک با سیستم محرک الکتریکی مورد آزمایش قرار گرفته است. در این میان نسخه تمام الکتریکی هم به یک موتور قدرتمند الکتریکی 120 اسب بخاری با گشتاور فوری 295 نیوتن متری مجهز شده که باتریهای لیتیوم یون پلیمری 28 کیلووات ساعتی نیروی مورد نیاز موتور را تامین میکند که در عمل میتواند به حداکثر سرعتی 165 کیلومتر بر ساعتی با محدوده حرکتی مفید و استاندارد 250 کیلومتری تنها با یکبار شارژ دست پیدا کند. ولی برای اینکه بدانید عملکرد این مدل در شتاب گیری به چه صورت است، می توانید فیلم آماده شده توسط گروه
خودروبانک در انتهای مقاله را مشاهده کنید.
جهت اطلاع هم بد نیست بدانید که خودروی هیوندای یونیک در مدلهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی هم ساخته شده است که در مدل هیبریدی، به پیشرانهای 1.6 لیتری بنزینی میرسیم که قدرت تولیدیاش به 105
اسب بخار میرسد و این در حالی است که یک موتور الکتریکی 44 اسب بخاری هم در کنار این پیشرانه بکار گرفته شده که در مجموع خروجی قدرتشان به 141
اسب بخار (با اتلاف انرژی) میرسد. برای تامین نیروی موتور الکتریکی نیز از باتریهای لیتیوم پلیمری 1.56 کیلووات ساعتی استفاده شده و پیشرانه درون سوز بنزینی هم میتواند در هر کیلومتر، تنها 79 گرم گازهای آلاینده تولید کند.
در نسخه پلاگین هیبریدی نیز برعکس نسخه هیبریدی که مزیت شارژ کردن توسط پریز خانگی را هم دارد، از موتوری بنزینی 1.6 لیتری مشترک با نسخه هیبریدی سود میبرد، ولی در عوض موتور الکتریکی قویتری برای آن در نظر گرفته شده که با کمک باتریهای لیتیوم پلیمری 8.9 کیلووات ساعتی، میتواند 61
اسب بخار قدرت تولید کند.