شاید به راه انداختن کسب و کار به نظر سخت آید اما سخت تر از آن نگه داشتن و رشد کار در عصر مدرن و سریع امروز است که روز به روز مغازه های جدید با پیشنهادهای جدید باز می شوند. از این رو اگر شما نیز صاحب کسب و کار باشید به خوبی می دانید جذب مشتری های جدید به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید کار سختی است. در ادامه راهکارهایی برای جذب مشتری های جدید آورده شده است:
یکی از امور مهم در بازاریابی شناخت مشتری است. محصول زمانی به فروش می رسد که نظر مشتری را به خود جلب کند. از این رو شناخت نظر مشتری برای رشد و بقای کارتان اهمیت دارد. عواملی مانند سن، میزان درآمد، موقعیت جغرافیایی و میزان تحصیلات در سلایق افراد تفاوت هایی را ایجاد می کند. مشتری هدف تان را مشخص کنید و با توجه به نیاز او محصول مورد نظر را در اختیارش بگذارید.
- مشتری های وفادارتان را نگهدارید
با دادن تخفیف یا امتیازات ویژه به مشتری هایی که وفاداری شان را به شما ثابت کرده اند، قدردانی خود را نشان دهید. چه کسی بیشتر از مشتری وفادار می تواند دیگران را به خرید از شما تشویق کند؟ مطمئن باشید مشتری ها از حق عضویت، امتیاز و تخفیفی که به طور خاص به آنها داده می شود خوشحال شده و این کار یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین روش های بازاریابی است.
- قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید
امروزه اینترنت به سرعت همه چیز را به همه جای جهان می رساند. این قابلیتی است که برای معروف شدن برند ارزشمند است. در هر جایی که بتوان توجه مشتری های هدف را جلب کرد ظاهر شوید و اجازه دهید چشم آنها با نام تان آشنا شود.
از هر رسانه با توجه به مزایایش استفاده کنید. مثلا می توانید از اینستاگرام برای پست تصاویری که از محصولات تان گرفته اید و از ایمیل برای اعلام تخفیف ها استفاده کنید.
بعلاوه از طریق اینترنت می توانید کاملا در دسترس مشتری های تان باشید و این ویژگی باعث تداوم ارتباط شما با آنها می شود.
- کانال های فروش جایگزین داشته باشید
معمولا شرکت های بزرگ از روش های گوناگونی برای بازاریابی و خدمات رسانی استفاده می کنند اما این امر دلیل موجهی برای محدود کردن کسب و کارهای کوچک نمی شود. پس اگر شما تنها یک دفتر فروش در یک شهر دارید می توانید با ایجاد وبسایت، فروش آنلاین نیز داشته باشید و گستره ی مشتری های تان را افزایش دهید.
- روابط موثری با دیگر شرکت ها برقرار کنید
گاهی برای معروف شدن باید با شرکت های بزرگی رابطه برقرار کنید که مردم به خوبی می شناسند. برای این کار پس از بستن قرارداد می توانید توانایی هایی که دارید را با تمام جزئیات به آنها بدهید تا ادامه ی بازاریابی به عهده ی آنها گذاشته شود و بتوانند برند شما را به مشتری های هدف برسانند.