اپل در رویداد پاییزی خود مدل جدید آیپد پرو را معرفی کرد که این بار در آن خبری از کلید فیزیکی هوم نیست و البته از قابلیت شناسایی چهره بهره می برد. اپل آمارهایی از فروش آیپد های خود ارائه داده و ادعا می کند در این زمینه برتری هایی نسبت به رقبا دارد.
اپل سالانه تعداد 44.2 میلیون آیپد را به فروش رسانده و به این ترتیب در جایگاهی برتر نسبت به تولید کننده های لپتاپ اچ پی، لنوو، ایسوس، ایسر، دل و ... قرار گرفته است.در بین این برندها اچ پی بالاترین رتبه را دارد و در همین دوره زمانی 36.9 میلیون دستگاه به فروش رسانده است. به این ترتیب ادعا می شود که تبلت اپل بیش از سایر لپتاپ های دیگر سازنده ها فروش داشته است و آیپد محبوب ترین کامپیوتر بازار است. همچنین گفته شده که در کل تعداد 400 میلیون آیپد فروخته شده است.
اما سوالی که پیش می آید این است که آیا اساسا می توان فروش آیپد را با فروش لپتاپ ها مقایسه کرد و این میزان فروش بالا را یک برتری به حساب آورد؟ احتمالاً بیشتر افرادی که نگاهی منطقی به این موضوع داشته باشند جوابشان منفی است. اساساً آیپد یک تبلت است و از دید بسیاری از افراد هنوز نمی تواند جایگزین کاملی برای یک لپتاپ در بسیاری از کاربردها باشد.
اما چه طرفدار سر سخت اپل باشید یا از محصولاتش متنفر، باید این مقایسه آماری اپل را یک حرکت تبلیغاتی دانست که چندان هم منطقی به نظر نمی رسد؛ مگر از دید آن افرادی که آیپد را جایگزن کاملی برای آیپد می دانند.