ماهان شبکه ایرانیان

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی:

وضعیت نامطلوب کتاب تشدید شده است

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به اینکه حال کتاب خوب نیست، گفت: متاسفانه وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور مطلوب نیست و با توجه به بحران ارزی اخیر و گرانی کاغذ و کتاب این اتفاق تشدید شده است.

وضعیت نامطلوب کتاب تشدید شده است

به گزارش ایسنا، امیرمسعود شهرام‌نیا چهارشنبه، نهم آبان‌ماه، در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این نمایشگاه سیصدوشصت‌وششمین نمایشگاه استانی کتاب در کشور است، گفت: توجه دادن مردم به کتاب و کتابخوانی هدف اصلی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کشور است.
او نمایشگاه‌های کتاب استان‌ها را موجب ایجاد هیجان کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان و اظهار کرد: امید است با برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در استان‌ها شاهد رونق فرهنگ کتابخوانی در کشور باشیم.
شهرام‌‎نیا تصریح کرد: خبرها و حمایت‌های خوبی در حوزه کتاب اعلام شده است و اخیرا نیز سامانه تامین کاغذ یارانه‌ای افتتاح شد که در راستای حمایت از ناشران و کاهش قیمت کتاب موثر خواهد بود.
او نمایشگاه‌های کتاب چهارمحال و بختیاری را در کشور افتخارآفرین خواند و بیان کرد: نمایشگاه‌های کتاب استان به دلیل استقبال زیاد مردم استان بسیار مطرح شده است؛ ناشران بسیاری به حضور در این نمایشگاه علاقه‌مند بودند و کار انتخاب ناشران برای ما سخت بود.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران رکود فروش در کتابفروشی‌ها به دلیل برپایی نمایشگاه کتاب را از دغدغه‌های این موسسه خواند و خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز 12 کتابفروشی در سطح استان همزمان با نمایشگاه بزرگ کتاب، کتاب‌های خود را با همان تخفیف نمایشگاه عرضه می‌کنند.
شهرام‌نیا همدلی و همکاری مسئولین استان در برگزاری این نمایشگاه را ستودنی دانست و گفت: امید است این همدلی در راستای حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه نشر و در نتیجه آن افزایش سرانه مطالعه نیز اثرگذار باشد.
او با بیان اینکه غرفه متمرکز نیز برای ناشرانی که نتوانسته‌اند در این نمایشگاه حضور یابند دایر است، گفت: بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق اَپ نمایشگاه یا کیوسک‌های «از من بپرس» کتاب موردنظر خود در نمایشگاه کتاب را به راحتی جست‌وجو کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان